Οι Μινωικές ανέβασαν το τίμημα για τις υπόλοιπες μετοχές της HSW

Οι Μινωικές ανέβασαν το τίμημα για τις υπόλοιπες μετοχές της HSW

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσωρινή ανάπαυλα στη μάχη για τον έλεγχο της Hellenic Seaways φέρνει η απουσία πρόθυμων πωλητών μεταξύ των εναπομεινάντων μικρομετόχων, ύστερα από τις μαζικές αγορές που πραγματοποίησαν το προηγούμενο διάστημα οι Μινωικές Γραμμές και ο μεγαλομέτοχός τους, ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι. Οι Μινωικές Γραμμές παρέτειναν εκ νέου κατά τέσσερις εβδομάδες, έως τις 25 Μαΐου, τη δημόσια πρόταση για αγορές μετοχών της Hellenic Seaways, ανεβάζοντας την τιμή στα 3 ευρώ. Επίπεδο διπλάσιο από εκείνο στο οποίο αγόρασαν τις πρώτες επιπλέον μετοχές από την Interamerican στα μέσα Φεβρουαρίου και των 2,5 ευρώ που είχε προτείνει στα μέσα Μαρτίου. Σήμερα, μετά και την απόκτηση του πακέτου μετοχών της Hellenic Seaways που βρισκόταν στην κυριότητα της Εθνικής Τράπεζας, ύστερα από τον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η τελευταία, οι Μινωικές Γραμμές ελέγχουν περίπου το 46% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic από το 33,5%, προηγουμένως.

Με δεδομένο, όμως, πως ένα ποσοστό περίπου 10% εκτιμάται ότι είναι πρακτικά εκτός αγοράς, εξαιτίας κληρονομικών ζητημάτων, προσημειώσεων έναντι δανείων και άλλων λόγων, και ένα άλλο μέρος των μικρομετόχων εμφανίζεται να μην επιθυμεί αλλαγή του status quo στα διοικητικά της Hellenic, η προσοχή στρέφεται πλέον εξ ολοκλήρου στην Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ελέγχει το 40% της ακτοπλοϊκής. Η Πειραιώς, ασφαλώς, εξετάζει τρόπους για τη βέλτιστη αξιοποίηση της συμμετοχής και με γνώμονα το συμφέρον των μετόχων της και της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας εν γένει. Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, έχει αναθέσει στην εκ των συμβούλων της διεθνή επενδυτική τράπεζα Lazard την αναζήτηση των βέλτιστων μοντέλων αξιοποίησης αλλά και την εξεύρεση ενδεχόμενων τρίτων επενδυτών. Και αυτό διότι, κατά πάσα βεβαιότητα, η Πειραιώς θα προχωρήσει στην αξιοποίηση της συμμετοχής της, μέσω διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού.

Κύκλοι της αγοράς, πάντως, εκτιμούν πως ο εν λόγω διαγωνισμός πιθανόν να μη γίνει νωρίτερα από το φθινόπωρο, καθώς η καλοκαιρινή περίοδος, εποχικά κρίσιμη για την ακτοπλοΐα, δεν ενδείκνυται γα την εκκίνηση της διαδικασίας. Επιπλέον, εκτιμάται πως η τράπεζα και οι σύμβουλοί της θα συναξιολογήσουν και τις άλλες ακτοπλοϊκές συμμετοχές και χορηγήσεις της, όπως, για παράδειγμα, αυτές στην ΑΝΕΚ. Η τελευταία, μάλιστα, φέρεται να έχει εμφανιστεί εκ νέου μεταξύ των μετόχων μειοψηφίας της Hellenic Seaways.

Τόσο η Hellenic όσο και η ΑΝΕΚ έχουν γυρίσει από πέρυσι σε λειτουργική αλλά και καθαρή κερδοφορία, με τα οικονομικά τους αποτελέσματα σημαντικά βελτιωμένα τόσο λόγω της επιχειρησιακής αναδιάρθρωσης και τους εξορθολογισμού δρομολογίων και συνεργασιών, όσο και λόγω της μεγάλης πτώσης των τιμών των καυσίμων. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, η Hellenic Seaways έκλεισε τη χρήση του 2015 με κύκλο εργασιών 132 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 25 εκατ. και καθαρό αποτέλεσμα της τάξης των κέρδη 3,9 εκατ. Η αξία του στόλου της, που απαρτίζεται από 12 ταχύπλοα και 10 συμβατικά πλοία και εξυπηρετεί 35 προορισμούς, υπολογίζεται στα 230,3 εκατ. ευρώ. Η Hellenic Seaways εγκαινιάζει προσεχώς και την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων με ταχύπλοο επιβατηγό από τις 16 Ιουνίου 2016, ενώ παράλληλα έχει φέρει τρία νέα πλοία στο Αιγαίο. Το πρώτο από αυτά, το «Hellenic Highspeed», ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα – Κυκλάδες. Το επενδυτικό πλάνο της Hellenic Seaways περιλαμβάνει την εκ βάθρων ανακαίνιση ακόμη δύο πλοίων, του «Highspeed 7» και του «Νήσος Σάμος», με τις εργασίες να προχωρούν ήδη.

Οι εκτιμήσεις για νέα αύξηση των ξένων επισκεπτών φέτος και ο εξορθολογισμός των επιχειρήσεων που έχει ήδη γίνει εκτιμάται πως δημιουργούν τις προϋποθέσεις για διατήρηση και μεγέθυνση της λειτουργικής αλλά και της καθαρής κερδοφορίας της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Τα οικονομικά μεγέθη, πάντως, που ανακοίνωσαν για τη χρήση του 2015 οι μεγάλες ελληνικές ακτοπλοϊκές είναι σημαντικά βελτιωμένα. Αθροιστικά, οι τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές, δηλαδή η Attica, η Minoan, η Hellenic Seaways και η ANEΚ, κατέγραψαν λειτουργική κερδοφορία 170 εκατ. και καθαρή κερδοφορία που αγγίζει τα 60 εκατ. Η αξία του στόλου των 45 ιδιόκτητων πλοίων τους υπερβαίνει τα 1,2 δισ., την ώρα που οι δανειακές τους υποχρεώσεις έχουν περιοριστεί στα 940 εκατ. και οι πωλήσεις τους κυμαίνονται πέριξ των 750 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή