ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επέστρεψε σε κέρδη η Hellenic Seaways στη διάρκεια του 2015

13s1sea-thumb-large

Κύκλο εργασιών 131,9 εκατ. ευρώ επέτυχε κατά τη χρήση του 2015 η μη εισηγμένη ακτοπλοϊκή Hellenic Seaways, αυξημένο κατά 26,5% έναντι του 2014. Παράλληλα επέστρεψε σε καθαρή κερδοφορία έπειτα από 5 ζημιογόνες χρήσεις, παρουσιάζοντας κέρδη 3,9 εκατ., έναντι ζημιών 17,4 εκατ. το 2014. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 24,6 εκατ.

Η ακτοπλοϊκή, την οποία επιχειρούν να ελέγξουν οι Μινωικές Γραμμές, που κατέχουν πλέον περί το 46% του μετοχικού κεφαλαίου της, κατέγραψε το 2015 αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και της εμπορευματικής κίνησης κατά 46%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «με δεδομένα την οικονομική σταθερότητα στο ελληνικό οικονομικό περιβάλλον, την αναμενόμενη εισροή τουριστών από το εξωτερικό και τη διατήρηση των διεθνών τιμών καυσίμων σε σταθερά επίπεδα, η Hellenic Seaways εκτιμά ότι το 2016 θα παρουσιάσει αύξηση στον κύκλο εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας της σε σχέση με το 2015».

Σημειώνεται πως πέρυσι η Hellenic Seaways επέτυχε την αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεών της μέσω μείωσης επιτοκίων και παράτασης περιόδου αποπληρωμής και πραγματοποίησε επενδύσεις σε αγορές πλοίων («Νήσος Σάμος») και ποιοτική αναβάθμιση στόλου («Hellenic Highspeed», »Highspeed 7») από ίδια κεφάλαια, οι οποίες στην πλειονότητά τους υλοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Φέτος η ακτοπλοϊκή προχωρά στην προσθήκη 3 νέων πλοίων (2 ταχύπλοα, 1 συμβατικό), που μεταφράζεται σε αύξηση δυναμικότητας 4.100 θέσεων επιβατών και 1.000 οχημάτων, και θα προσεγγίζει πλέον περισσότερα λιμάνια, καθώς προχωρά στην ένταξη νέων δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες και ΒΑ Αιγαίο.

Η αύξηση των δρομολογίων και του στόλου ενισχύει και την απασχόληση. Ηδη ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού του ομίλου κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2015 ανερχόταν σε 670 άτομα, έναντι 479 το 2014, εκ των οποίων τα 554 απασχολούνταν ως πληρώματα στα πλοία.

Στη χρήση του 2015 υπήρξαν μεταβολές στην αξία των ενσώματων παγίων λόγω της απομείωσης παγίων, της ζημίας λόγω μερικής καταστροφής του πλοίου «Highspeed 5», της πώλησης του πλοίου «Ποσειδών Ελλάς», της αγοράς του πλοίου «Νήσος Σάμος» (πρώην «Ionian Queen») και των αποσβέσεων της χρήσης. Η καθαρή τους αξία διαμορφώθηκε σε 230,4 εκατ., έναντι 248,8 εκατ. το 2014.