Τα τέλη χρήσης δικτύου, οι Αζέροι και ο ΔΕΣΦΑ

Τα τέλη χρήσης δικτύου, οι Αζέροι και ο ΔΕΣΦΑ

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη δυσκολία της Socar να βρει επενδυτές για τη μεταβίβαση του 17% του ΔΕΣΦΑ, όρος που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης, αποδίδει τις καθυστερήσεις ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, αποκρύπτοντας τα προσκόμματα που έχει προκαλέσει η στάση του υπουργείου στο θέμα της αναπροσαρμογής των τελών χρήσης του δικτύου. Με δηλώσεις του στο Reuters ο κ. Σκουρλέτης τόνισε ότι η αζέρικη εταιρεία δεν έχει βρει ακόμη τους επενδυτές που θα αγοράσουν το 17% του ΔΕΣΦΑ. Αυτό που αποσιώπησε ο κ. Σκουρλέτης είναι ότι το ενδιαφέρον που είχε εκφραστεί από την ιταλική Snam και κοινοπραξία της βελγικής Fluxys και της ισπανικής Enagas ατόνισε λόγω της άρνησης του υπουργείου να προχωρήσουν οι προβλεπόμενες από τους κανονισμούς αυξήσεις στα τέλη διέλευσης του δικτύου.

Το υπουργείο εξετάζει την αναθεώρηση του μηχανισμού καθορισμού των τελών χρήσης δικτύου, προκειμένου να αποτρέψει τις υπέρογκες αυξήσεις που προκύπτουν από τον υφιστάμενο και τις συνακόλουθες επιβαρύνσεις των καταναλωτών φυσικού αερίου. Η προοπτική αυτή ωστόσο έχει αποθαρρύνει τους επενδυτές οι οποίοι προσέβλεπαν στις υψηλές αποδόσεις που διασφαλίζει ο υφιστάμενος μηχανισμός και στις οποίες στηρίχθηκε και η προσφορά των 400 εκατ. ευρώ της Socar για το 66% του ΔΕΣΦΑ. Οι δηλώσεις του κ. Σκουρλέτη αποκτούν ιδιαίτερη σημασία καθώς έγιναν λίγες μόλις ημέρες πριν από τη συνάντησή του με ανώτατα στελέχη της Socar στο περιθώριο της τελετής εγκαινίων του ΤΑΡ στις 17 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σκουρλέτης θα έχει συναντήσεις με την υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας Τ. Πέτκοβα, όπως και με εκπροσώπους της ιταλικής Edison, της αμερικανικής Cheniere και της Gastrade (Ομ. Κοπελούζου) τόσο για την προώθηση του (κάθετου) ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB, ο οποίος θα συνδεθεί και με τον αγωγό ΤΑΡ, όσο και για την εξέταση της δυνατότητας υλοποίησης του πλωτού τερματικού υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης, το οποίο προωθεί η Gastrade.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή