Κομβικός ο ρόλος του Πειραιά στο δίκτυο λιμένων που «στήνει» η Cosco

Κομβικός ο ρόλος του Πειραιά στο δίκτυο λιμένων που «στήνει» η Cosco

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα σχέδια του Πεκίνου για τους νέους δρόμους του μεταξιού, με την Cosco να ελέγχει ήδη ποσοστά σε πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια και με την προσθήκη του ΟΛΠ να ολοκληρώνει το χαρτοφυλάκιό της. Χθες ανακοινώθηκε η αύξηση της παρουσίας της στο λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία, όπου κατείχε ήδη ποσοστό της τάξης του 20% σε τερματικό λιμένα εμπορευματοκιβωτίων. Η Cosco Pacific Ltd εξαγοράζει το 35% του Euromax Terminal Rotterdam BV και αναλαμβάνει και το 35% των δανειακών υποχρεώσεων. Ελέγχει επίσης ήδη το 50% του λιμένα Conateco της Νάπολης, το 20% του τερματικού σταθμού FOS στη Μασσαλία, το 20% τερματικού σταθμού στην Αμβέρσα, το 20% του Port Said στην Αίγυπτο και το 67% του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά της Τουρκίας. Οι συμμετοχές αυτές αποτελούν το μοντέλο που έχει υιοθετήσει ο κινεζικός όμιλος, προκειμένου να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι δικές της τακτικές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι συνεργάτες της. Ομως ο Πειραιάς και το τουρκικό λιμάνι έχουν διαφορετική βαρύτητα: «Ο Πειραιάς αποτελεί μεγάλη στρατηγική επένδυση στην καρδιά του νέου δρόμου του μεταξιού, ο οποίος τροφοδοτεί το σύνολο του ευρωπαϊκού λιμενικού δικτύου και βέβαια, διά του σιδηροδρομικού άξονα, την καρδιά της Ευρώπης», εξηγεί στην «Κ» κορυφαίο στέλεχος του κινεζικού ομίλου. «Το Kumport Terminal αποτελεί την πύλη στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της περιφέρειας μετά την Ευρώπη, την Τουρκία. Και αυτό, καθαρά εισαγωγικό λιμάνι από το οποίο εφοδιάζεται η τουρκική αγορά, θα τροφοδοτείται επίσης από τον Πειραιά», σημειώνει. Πειραιάς και Kumport αποτελούν για το Πεκίνο στρατηγικές τοποθεσίες κατά μήκος του «Silk Road Economic Belt» και του «21st Maritime Silk Road». Πρόκειται για τον οδικό και θαλάσσιο εμπορικό άξονα στους οποίους το Πεκίνο επενδύει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Κίνα προωθεί με καταιγιστικούς ρυθμούς την ανάπτυξη αυτής της στρατηγικής. Προ ολίγων ημερών, η China Cosco Shipping –όπως ονομάζεται μετά τη συγχώνευσή της με την ομοεθνή της ναυτιλιακή νωρίτερα φέτος– διά της θυγατρικής της Cosco Container Lines και μαζί με την CMA CGM, την ταϊβανέζικη Evergreen Line και την Orient Overseas Container Line υπέγραψαν συμφωνία για τον σχηματισμό μιας νέα συμμαχίας που θα αποκαλείται Ocean Alliance, ώστε να προσφέρουν ανταγωνιστικά και ολοκληρωμένα δίκτυα υπηρεσιών που θα καλύπτουν τους εμπορικούς δρόμους μεταξύ Ασίας – Ευρώπης, Ασίας – Μεσογείου, Ασίας – Ερυθράς Θάλασσας, Ασίας – Μέσης Ανατολής αλλά και Ειρηνικού Ωκεανού, Ασίας – Βόρειας Αμερικής και Ατλαντικού. Πρόκειται για μια μεγάλη συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων εκ των 10 κορυφαίων ναυτιλιακών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η οποία εφόσον εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρχές ανταγωνισμού θα ξεκινήσει τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2017.

Μέχρι τότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τόσο η μεταβίβαση του ποσοστού του 51% του ελληνικού Δημοσίου στην Cosco όσο και ολόκληρο το έργο του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ στον ΟΛΠ, το πρώτο μέρος του οποίου μάλιστα θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από φέτος το καλοκαίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή