Οριακή άνοδος πωλήσεων διεθνώς για την Coca-Cola Hellenic το πρώτο τρίμηνο

Οριακή άνοδος πωλήσεων διεθνώς για την Coca-Cola Hellenic το πρώτο τρίμηνο

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση, έστω και οριακή, του όγκου πωλήσεων, καθώς και των εσόδων ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατέγραψε η Coca-Cola Hellenic HBC AG το πρώτο τρίμηνο του 2016. Η έναρξη αυτή θεωρείται καλή ένδειξη από τη διοίκηση της επιχείρησης για περαιτέρω ανοδική πορεία έως το τέλος του τρέχοντος έτους. Στην Ελλάδα, πάντως, έπειτα από διαδοχικά τρίμηνα με αύξηση πωλήσεων, το πρώτο τρίμηνο του 2016 ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, γεγονός στο οποίο αντανακλάται η συνολική ύφεση που παρατηρείται στην ελληνική οικονομία.

Στην ανακοίνωση, μάλιστα, των οικονομικών αποτελεσμάτων αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «εν μέσω δύσκολων εμπορικών συνθηκών και στο πλαίσιο των εξεταζόμενων νέων δημοσιονομικών μέτρων, η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική για το υπόλοιπο του έτους». Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών κατέγραψαν θετικές επιδόσεις, όπως επίσης και οι χυμοί και τα ενεργειακά ποτά. Η μείωση του όγκου πωλήσεων προήλθε από τη μείωση στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το α΄ τρίμηνο του 2016, ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε οριακά, κατά 0,1%, στα 439,6 εκατ. κιβώτια από 439 εκατ. κιβώτια το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η επίδοση αυτή είναι πολύ καλύτερη από όσο φαίνεται, δεδομένου ότι το φετινό τρίμηνο είχε μία ημέρα λιγότερη σε σχέση με το περυσινό, κάτι που ισοδυναμεί με πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 1,4%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,317 δισ. ευρώ από 1,353 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2015, υποχωρώντας κατά 2,7%, γεγονός που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Αλλωστε, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν στα 3 ευρώ από 2,94 ευρώ πέρυσι.

Αναδυόμενες αγορές

Ωθηση για μία ακόμη φορά δίνουν στον όμιλο οι αναδυόμενες και οι αναπτυσσόμενες αγορές. Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αυξήθηκε κατά 1,3%, με τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να αυξάνονται κατά 6,5%. Αύξηση των πωλήσεων καταγράφηκε κυρίως στην αγορά της Νιγηρίας, αντισταθμίζοντας εν μέρει τις απώλειες που συνεχίζει να υφίσταται ο όμιλος στη Ρωσία. Βεβαίως, λαμβάνοντας υπόψη τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 2,1%.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές ο όγκος πωλήσεων σημείωσε αύξηση 1,9%, καθώς ο όμιλος σημείωσε θετικές επιδόσεις σχεδόν σε όλες τις χώρες αυτής της κατηγορίας.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, τόνισε: «Η χρονιά ξεκίνησε καλά, με τις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο να κυμαίνονται στα προσδοκώμενα επίπεδα. Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες είχαν θετικά αποτελέσματα βελτιώνοντας έτσι τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2%. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές διατηρείται η τάση βελτίωσης του όγκου πωλήσεων, ενώ στις ανεπτυγμένες αγορές παρατηρείται βελτίωση των τιμών σε συγκρίσιμη βάση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή