Ενισχύθηκε κατά 18,6% η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco τον Απρίλιο

Ενισχύθηκε κατά 18,6% η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco τον Απρίλιο

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων μηνών «έτρεξε» τον φετινό Απρίλιο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η μητρική Cosco Pacific, κατά τον Απρίλιο διακινήθηκαν συνολικά 267,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 18,6% περισσότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2015, όταν το σχετικό μέγεθος δεν είχε ξεπεράσει τις 225,2 χιλιάδες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσο προχωράει το έτος τόσο επιταχύνεται η σχετική δραστηριότητα, καθώς τον Μάρτιο η αντίστοιχη αύξηση δεν είχε ξεπεράσει το 3,2%, ενώ συνολικά κατά το πρώτο τρίμηνο είχε καταγραφεί αύξηση της τάξεως του 9,6%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Πλέον, το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου ο κινεζικός όμιλος έχει διακινήσει 1,074 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 11,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό τετράμηνο, όταν είχε διακινηθεί συνολικά 961,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Η βελτίωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αποδίδεται από στελέχη του ΣΕΠ στη μεγάλη άνοδο που καταγράφεται στα container που διακινούνται μέσω του σιδηροδρόμου προς τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Οπως αναφέρεται, τα σχετικά εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξηθεί σε πάνω από 5.000 μετά το φετινό πρώτο τρίμηνο, έναντι συνολικά 8.000 που είχαν διακινηθεί στο σύνολο του 2015 και μόλις 2.500 το 2014. Υπενθυμίζεται πως για το 2016, στόχος του ΣΕΠ είναι να διακινηθούν 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 3,03 εκατ. το 2015 και 2,98 εκατ. το 2014.

Εκτός όμως από τη δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων, ήδη οι άνθρωποι του κινεζικού ομίλου έχουν αρχίσει να σχεδιάζουν και την επόμενη μέρα του ΟΛΠ, αναμένοντας την ολοκλήρωση –και κατά το τυπικό σκέλος– της συμφωνίας με το ελληνικό Δημόσιο, για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού. Οπως ανέφερε πρόσφατα ο επικεφαλής του ομίλου της Cosco, Τσου Λιρόνγκ, το σχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα επενδύσεων για την αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών, αρχής γενομένης από την πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης και εκσυγχρονισμού των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Παράλληλα, έμφαση θα δοθεί και στον τομέα της κρουαζιέρας, προκειμένου να ενισχυθεί το μερίδιο αγοράς του ΟΛΠ στον συγκεκριμένο κλάδο, που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Οσον αφορά το σκέλος της ακτοπλοΐας, σε πρώτη φάση, θα επιχειρηθούν διορθωτικές κινήσεις, ώστε να υπάρξει καλύτερη οργάνωση της σχετικής δραστηριότητας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2015 ο ΣΕΠ κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 26 εκατ. ευρώ (28,8 εκατ. δολάρια), μέγεθος αυξημένο κατά 18,1% σε όρους ευρώ. Στον αντίποδα, σε όρους δολαρίου ΗΠΑ, επί του οποίου ενοποιούνται τα αποτελέσματα της Cosco διεθνώς, προέκυψε μικρή πτώση της τάξεως του 0,5% σε σύγκριση με το 2014, λόγω της αρνητικής συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο. Αντίστοιχα, τα έσοδα του ΣΕΠ από την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων εμπορευματοκιβωτίων του ελληνικού λιμανιού ανήλθαν το 2015 στα 140,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 4,2% συγκριτικά με το 2014, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 134,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σε όρους δολαρίου, προέκυψε πτώση της τάξεως του 12,5% (156 εκατ. δολάρια, έναντι 178,46 εκατ. δολαρίων το 2014), επιβαρύνοντας και το συνολικό αποτέλεσμα του κινεζικού ομίλου παγκοσμίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή