Προσφορές μόνο για τις πραγματικές ανάγκες τους επιζητούν οι καταναλωτές

Προσφορές μόνο για τις πραγματικές ανάγκες τους επιζητούν οι καταναλωτές

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές έχουν εγγραφεί σε προγράμματα επιβράβευσης, κυρίως λιανεμπορικών επιχειρήσεων, από σούπερ μάρκετ έως καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, προκειμένου να συγκεντρώνουν πόντους, να τυγχάνουν έκπτωσης και να ενημερώνονται για τις προσφορές. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, ωστόσο, όταν λαμβάνουν κάποιο ενημερωτικό email ή κάποιο SMS, το σβήνουν πριν καλά καλά το διαβάσουν, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που κλείνουν το τηλέφωνο πριν ακούσουν την προσφορά. Ο λόγος; Οι καταναλωτές, των οποίων το διαθέσιμο εισόδημα έχει συρρικνωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, επιζητούν μεν τις προσφορές, αλλά μόνον αυτές που ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανάγκες τους.

Ενδεικτικά, το 80% σβήνει τα προωθητικά emails πριν τα ανοίξει και από το 20% που τα ανοίγει μόλις το 3% επισκέπτεται τη σελίδα του αποστολέα. Το 45% των καταναλωτών σβήνει ή αγνοεί τα προωθητικά SMS που λαμβάνει και μόλις το 7% αφιερώνει έστω και ένα λεπτό για να αξιολογήσει την προσφορά που έλαβε. Για την αποτυχημένη, όπως αποδεικνύεται, πρακτική προώθησης, οι εταιρείες δαπανούν, κατά μέσον όρο, 300.000-500.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση των τηλεφωνικών προωθήσεων η ετήσια δαπάνη φτάνει το 1 εκατ. ευρώ.

Αυτήν ακριβώς την έλλειψη των επιχειρήσεων, τη δημιουργία και εφαρμογή προγραμμάτων επιβράβευσης των πελατών τους, μέσω προσωποποιημένων προσφορών, επιχειρεί να καλύψει η ClientIQ, μία εταιρεία που μετρά 14 μήνες ζωής στην ελληνική αγορά και ιδρύθηκε από τρεις ειδικούς του μάρκετινγκ, όλοι πρώην εργαζόμενοι της Citibank. Πρόκειται για την Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, την Αργυρώ Κοτσίκου και τον Γιάννη Κωστούλα. Η εταιρεία, που συστάθηκε τον Μάρτιο του 2015 αλλά, λόγω της πολιτικοοικονομικής κατάστασης, άρχισε να λειτουργεί, ουσιαστικά, από τον περασμένο Σεπτέμβριο κι έπειτα, έχει ήδη τρεις σημαντικούς πελάτες: την ΙΚΕΑ, την Coral (Shell) και τη L’Oreal, ενώ πρόσφατα προχώρησε σε συμφωνία συνεργασίας με έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους γενικών ασφαλειών της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η ClientIQ προχώρησε σε επέκταση της συνεργασίας της με την IKEA και για την περίοδο 2016-2017, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για την παροχή των υπηρεσιών της και σε άλλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις του ομίλου Φουρλή. Κι αυτό, διότι κατάφερε για έναν πελάτη της να πετύχει αύξηση των εσόδων του κατά 6%, αύξηση πελατών με αγορές από τον συγκεκριμένο τομέα κατά 13%, αύξηση στο ύψος του καλαθιού ανά πελάτη κατά 5% και 3,5 φορές υψηλότερο ποσοστό ανταπόκρισης. Στόχος των ιδρυτών της ClientIQ είναι η εταιρεία τους μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνει ο πρώτος «παίκτης» του κλάδου των «marketing analytics» στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, αυξάνοντας τους πελάτες της σε 20-25. Η ClientIQ σχεδιάζει να προχωρήσει τα επόμενα πέντε χρόνια και σε επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ και να διευρύνει την ομάδα σε 10-15 άτομα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή