Στη μισή τιμή δόθηκε το πρώτο τμήμα του έργου Πάτρα – Πύργος

Στη μισή τιμή δόθηκε το πρώτο τμήμα του έργου Πάτρα – Πύργος

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με υψηλή έκπτωση, της τάξης του 55,32%, η κοινοπραξία Τοξότης και Ομάδα Κατασκευαστών Α.Ε. –συμφερόντων Χρ. Καλογρίτσα– είναι η επικρατέστερη για την κατασκευή του οδικού τμήματος Αμαλιάδας – Δουνέικων. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι ένα από τα οκτώ στα οποία «σαλαμοποιήθηκε» ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου και το πρώτο που παίρνει τον δρόμο της συμβασιοποίησης με πολύμηνη καθυστέρηση. Ως αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του τμήματος το 2020 είναι πλέον πρακτικά αδύνατη.

Μετά τη λήξη, την προηγούμενη Παρασκευή, της αποχής των μηχανικών, χθες πραγματοποιήθηκε η κατάθεση προσφορών για το τμήμα Αμαλιάδας – Δουνέικων, μήκους 8,14 χλμ. και προϋπολογισμού 58,4 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 14 εταιρείες και κοινοπραξίες. Κατά το άνοιγμα των προσφορών (από την αρμόδια διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών), οι πέντε υψηλότερες εκπτώσεις δόθηκαν από την κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευαστών Α.Ε. (55,32%), την ιταλική Infrastructura SA (49,33%), την Intrakat (45,5%), την κοινοπραξία Θεμέλη – Ελληνική Υδροκατασκευαστική (43,11%) και την κοινοπραξία ΕΡΕΤΒΟ-ΕΚΤΕΡ (41,51%). Στον διαγωνισμό συμμετείχαν όλοι οι «μεγάλοι» του κατασκευαστικού κλάδου (εταιρείες 7ης τάξης), πλην της Intrakat με χαμηλότερες εκπτώσεις (ενδεικτικά ΑΚΤΩΡ 35,18%, ΤΕΡΝΑ 26,12%). Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών από το υπουργείο.

Ο πρώτος από τους οκτώ διαγωνισμούς του έργου (Πύργος – Δουνέικα) δεν είχε την ίδια τύχη. Η κατάθεση και το άνοιγμα των προσφορών είχε προγραμματιστεί για τις 8 Μαρτίου, αλλά αναβλήθηκε τρεις φορές. Επομένως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο διαγωνισμός πρέπει να πραγματοποιηθεί από την αρχή. Η νέα ημερομηνία αναμένεται να οριστεί κάπου στα μέσα Ιουλίου. Τέλος, το τρίτο από τα τμήματα που έχει μέχρι στιγμής δημοπρατηθεί (Αμαλιάδα – κόμβος Κυλλήνης) έχει ημερομηνία κατάθεσης και ανοίγματος προσφορών στις 14 Ιουνίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη περάσει ένα έτος από τη στιγμή που ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στη «σαλαμοποίηση» του έργου και με τους ρυθμούς που προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία (συν την απεργία των μηχανικών), φέτος δεν αναμένεται να ανατεθεί ούτε το μισό. Η χρηματοδότηση του έργου δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί, καθώς οι διαδικασίες έγκρισης του φακέλου μεγάλου έργου που έχει υποβληθεί στην Ε.Ε. βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή