ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Aύξηση πωλήσεων 2% και μείωση ζημιών κατά 61% για τη Vivartia το 2015

ayxisi-poliseon-2-kai-meiosi-zimion-kata-61-gia-ti-vivartia-to-2015-2134507

Με αύξηση των πωλήσεων και σημαντική μείωση των ζημιών έκλεισε το 2015 για τη Vivartia, ενώ για πρώτη φορά μετά το 2009 ο όμιλος καταγράφει θετικό πρόσημο στα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοδοτικών-επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT). Οι βασικοί άξονες ανάπτυξης της Vivartia για το 2016 θα είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό, η αύξηση της δραστηριότητας σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στον κλάδο των κατεψυγμένων, ενώ στον κλάδο εστίασης και ψυχαγωγίας η εταιρεία θα εστιάσει στον εξορθολογισμό του δικτύου και στη στοχευμένη επέκταση σε άλλα σημεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Vivartia, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν το 2015 στα 601,4 εκατ. ευρώ, έναντι 589,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας άνοδο κατά 2%. Μείωση της τάξεως του 7,7% κατέγραψε ο κλάδος γαλακτοκομικών, ωστόσο η μείωση αυτή περιορίζεται στο 3,4% εάν αφαιρεθεί η επίδραση της μεμονωμένης συνεργασίας φασόν με ελληνική γαλακτοβιομηχανία το 2014.

Ο κλάδος εστίασης παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε άνοδο πωλήσεων της τάξεως του 1,2%. Τέλος, ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών της τάξεως του 14,2% χωρίς να ληφθεί υπόψη η επίδραση από την αλλαγή στη μέθοδο ενοποίησης της Αραμπατζής ΑΒΕΕ.

Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν στα 202 εκατ. ευρώ έναντι 183 εκατ. ευρώ το 2014, παρουσιάζοντας βελτίωση της τάξεως του 10,4% και διαμορφώνοντας το μεικτό περιθώριο κέρδους στο 33,6% έναντι 31 % το 2014, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων, της βελτίωσης του κόστους πρώτων υλών αλλά και των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης.

Οι ζημίες προ φόρων μειώθηκαν σημαντικά κατά 61% σε σύγκριση με το 2014, υποχωρώντας στα 13,3 εκατ. ευρώ το 2015 από 34,4 εκατ. ευρώ το 2014.

Στον κλάδο των γαλακτοκομικών η Vivartia (μέσω της Δέλτα) επηρεάστηκε από τη συνολική πτώση της αγοράς, όμως ειδικά στην κατηγορία του λευκού γάλακτος διατήρησε την ηγετική θέση της ενισχύοντας, όπως αναφέρει στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2015, το μερίδιό της σε αξία στο 26,6% από 26%. Στην κατηγορία του γιαουρτιού διατήρησε τη δεύτερη θέση, μειώνοντας μάλιστα τη διαφορά με τον πρώτο «παίκτη» της κατηγορίας.

Συνολική πτώση της τάξεως του 3,9% σε όγκο και 4,8% σε αξία κατέγραψε το 2015 και η αγορά χυμών. Η Vivartia στην κατηγορία αυτή κατάφερε να συγκρατήσει τα μερίδιά της, καταγράφοντας οριακή πτώση κάτω από μία ποσοστιαία μονάδα σε όγκο και αξία.

Αντιθέτως, στην κατηγορία των κατεψυγμένων η εταιρεία παρουσίασε εξαιρετικά καλές επιδόσεις. Στα κατεψυγμένα λαχανικά κατέχει μερίδιο 52,9% σε όγκο και 65,2% σε αξία, ενώ ανάλογη πορεία είχε και στα προϊόντα ζύμης.