ΟΛΘ: 220 εκατ. οι υποχρεωτικές επενδύσεις

ΟΛΘ: 220 εκατ. οι υποχρεωτικές επενδύσεις

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προχωρά η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, παρά τις αντιδράσεις που σημειώνονται από τους συνδικαλιστές της επιχείρησης. Το ΤΑΙΠΕΔ παρέδωσε χθες στους ενδιαφερόμενους επενδυτές το νέο Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης (ΣΣΠ) μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ Α.Ε., προκειμένου να είναι ενήμεροι εκ των προτέρων για τους όρους λειτουργίας του λιμένα. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, συνολικά οκτώ, θα έχουν περιθώριο περίπου έξι εβδομάδων να μελετήσουν το νέο ΣΣΠ και να καταθέσουν τα δικά τους σχόλια.

Κύριο χαρακτηριστικό του νέου ΣΣΠ είναι η πρόβλεψη επενδύσεων 220 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του λιμένα της συμπρωτεύουσας. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ, αλλά φαίνεται ότι κρίθηκαν υπέρογκες. Ετσι ο πήχυς χαμήλωσε, με στόχο το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό Δημόσιο να επιτύχουν καλύτερο προσφερόμενο τίμημα.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, παρά τις καθυστερήσεις και τις αντιδράσεις που σημειώνονται κυρίως από την πλευρά των συνδικαλιστών της επιχείρησης, το ενδιαφέρον των επενδυτών παραμένει υψηλό. Μέχρι τώρα, τουλάχιστον, δύο ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του λιμένα. Χθες ήταν να πραγματοποιηθεί επιτόπια παρουσίαση του λιμένα σε στελέχη της AP Terminals, θυγατρικής εταιρείας του δανικού κολοσσού Maersk. Η επίσκεψη ωστόσο εμποδίστηκε από απεργούς συνδικαλιστές του ΟΛΘ, όπως είχε συμβεί και στις 9 Μαΐου 2016, κατά την επίσκεψη στελεχών τού επίσης ενδιαφερόμενου επενδυτή ICTS από τις Φιλιππίνες.

Σταθερό παραμένει ακόμα το ενδιαφέρον για τον λιμένα Θεσσαλονίκης και από τη ρωσική πλευρά. Αυτό υπογραμμίσθηκε κατά την επίσκεψη του Ρώσου υπουργού Μεταφορών Μαξίμ Σοκόλοφ στη Θεσσαλονίκη στις 13 Μαΐου 2016, ενώ το ίδιο αναμένεται να πράξει και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κατά την επίσημη επίσκεψή του στην Ελλάδα στα τέλη Μαΐου.

Σημειώνεται ότι επισκέψεις στον ΟΛΘ προγραμματίζονται και για άλλους δύο ενδιαφερόμενους επενδυτές, την P&O Steam Navigation, θυγατρική εταιρεία του λιμένα του Ντουμπάι, και την Deutsche Invest Equity Partners.

To ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποίησε στους ενδιαφερόμενους επενδυτές ότι προγραμματίζει την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στα τέλη Σεπτεμβρίου. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων επέλεξε να δώσει επαρκές περιθώριο διαβούλευσης των ενδιαφερόμενων επενδυτών με τους συμβούλους του, παρά να δίδει συνεχώς παρατάσεις, όπως στο παρελθόν. Μέχρι τότε εκτιμά ότι θα έχουν υποχωρήσει και οι όποιες αντιδράσεις σημειώνονται σήμερα, κατά κύριο λόγο από τους συνδικαλιστές των φορέων που αποκρατικοποιούνται. Αντίθετα, οι παραγωγικοί φορείς στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη έχουν τοποθετηθεί υπέρ των αποκρατικοποιήσεων των δύο λιμένων.

Εν τω μεταξύ, μέχρι τις 20 Ιουνίου το αργότερο αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του ΟΛΠ στην Cosco. Oλα δείχνουν ότι η συμφωνία πώλησης του 51% (συν 16%) του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας θα κυρωθεί στη Βουλή κατά το πρώτο ή, το αργότερο, κατά το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου.

Μετά την κύρωση της συμφωνίας, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές θα απαιτηθούν 4 έως 5 ημέρες για ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών στην κινεζική εταιρεία. Ταυτόχρονα η Cosco θα πληρώσει 290 εκατ. ευρώ για τη μεταβίβαση αυτή στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτήν την αντίστροφη μέτρηση για τον ΟΛΠ επιχειρούν να ανατρέψουν οι συνδικαλιστές του λιμένα, με κυλιόμενες 48ωρες απεργίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή