Η απεργία ΤΡΑΙΝΟΣΕ στέλνει στη Σλοβενία τα κοντέινερ της Cosco

Η απεργία ΤΡΑΙΝΟΣΕ στέλνει στη Σλοβενία τα κοντέινερ της Cosco

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας και την από εκεί σιδηροδρομική προώθησή τους «λύνει» η Cosco το πρόβλημα της απεργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με τους ναύλους για τα μικρά πλοία που απατούνται για τέτοια δρομολόγια (feeder) σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, η κινεζική εταιρεία παρακάμπτει τον κεντρικό ελληνικό σιδηροδρομικό άξονα χωρίς ιδιαίτερες απώλειες ανταγωνιστικότητας.}

Η εναλλακτική αυτή όδευση αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα ΣΕΠ Α.Ε. για την αντιμετώπιση απειλών στην ομαλή λειτουργία της και εντάσσεται στο ευρύτερο «business continuity planning» το οποίο έχει εκπονήσει και τώρα υλοποιεί. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τη διά του κάθετου οδικού άξονα που συνδέει τον Πειραιά με τα ελληνοσκοπιανά σύνορα μεταφορά των υπόλοιπων εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για την Κεντρική Ευρώπη και τη φόρτωσή τους σε συρμούς που ελέγχονται από τα Σκόπια.

Το ζήτημα αποκτά διαστάσεις εν μέσω των διεκδικήσεων που προβάλλουν οι εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους εξαιτίας της εν εξελίξει αυτές τις ημέρες προσπάθειας αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και της επικείμενης μεταφοράς του ΟΣΕ στο χαρτοφυλάκιο του νέου υπερταμείου. Οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ απεργούν και σήμερα Τρίτη οπότε και αναμένεται να αποφασίσουν την περεταίρω στάση τους.

Ομως ήδη ο μοναδικός υποψήφιος που κατέθεσε δεσμευτική πρόταση στο ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, εμφανίζονται έντονα ενοχλημένοι για το γεγονός πως κατά πληροφορίες εγκρίθηκαν αυξήσεις στους μηχανοδηγούς. Οχι μόνον διότι το κόστος αυτό δεν το είχαν συνυπολογίσει στην προσφορά τους αλλά και επειδή αντιλαμβάνονται πως μπορούν να βρεθούν προ τετελεσμένων.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το εμπορευματικό φορτίο από τον Πειραιά αποτελεί σημαντικό αν όχι καθολικό μέρος των εσόδων της μη επιβατικής δραστηριότητας και η ύπαρξη εναλλακτικών όπως αυτή του Κόπερ στη Σλοβενία και, λίαν συντόμως, ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών εταιρειών μειώνει την ελκυστικότητά της και τις προοπτικές ανάπτυξής της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή