Ενα ελληνικό σούπερ μάρκετ στην οθόνη του υπολογιστή

Ενα ελληνικό σούπερ μάρκετ στην οθόνη του υπολογιστή

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με στόχο να πραγματοποιήσει τζίρο 15 εκατ. ευρώ μέσα στο πρώτο δωδεκάμηνο της λειτουργίας του ξεκίνησε τον Ιούνιο το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που –σε αντίθεση με άλλες αξιόλογες προσπάθειες έως τώρα– διαθέτει και νωπά προϊόντα. Ο λόγος για το e-fresh.gr, το οποίο έπειτα από ένα χρόνο προετοιμασίας παρέχει πλέον τις υπηρεσίες του στους καταναλωτές, αλλά και σε εταιρείες.

Μέχρι στιγμής, στην ελληνική αγορά μόνο κάποιες από τις παραδοσιακές αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων είχαν αναπτύξει παράλληλα με το συμβατικό δίκτυο σημείων πώλησης και ηλεκτρονικό κατάστημα. Η περίπτωση του e-fresh.gr προσιδιάζει –αν και τα μεγέθη ούτως ή άλλως της ελληνικής αγοράς είναι πολύ μικρά– με την περίπτωση του βρετανικού Ocado, το οποίο είναι αποκλειστικά ηλεκτρονικό και πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο της τάξης του 1,31 δισ. ευρώ.

Το e-fresh.gr συνεργάζεται ήδη με 300 προμηθευτές και διαθέτει 10.000 προϊόντα στα οποία περιλαμβάνονται τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και καθαριότητας, είδη για ζώα συντροφιάς, βρεφικά είδη, μικρές ηλεκτρικές συσκευές. Αξιοποιώντας τις αλλαγές στη νομοθεσία, το e-fresh.gr διαθέτει επίσης βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, επιδέσμους, κάποια όργανα μέτρησης (πιεσόμετρα κ.ά.).

Για την ώρα το e-fresh.gr εξυπηρετεί μόνο τους καταναλωτές εντός της Αττικής και στόχος της εταιρείας στην τρέχουσα φάση είναι να εδραιωθεί στο λεκανοπέδιο. Ωστόσο, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας στην «Κ», η επέκταση σε μεγαλύτερη γεωγραφική ζώνη είναι κάτι που δεν αποκλείεται για το μέλλον. Το εν λόγω κατάστημα εξυπηρετεί παραγγελίες από 25 ευρώ και άνω, ενώ παραδίδει δωρεάν παραγγελίες αξίας άνω των 55 ευρώ. Μάλιστα, οι παραγγελίες μπορούν να παραδοθούν ακόμη και εντός δύο ωρών από την υποβολή τους. Διαθέτει επίσης πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών και τμήμα εταιρικών πελατών προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες κυρίως μικρών επιχειρήσεων σε προϊόντα όπως καθαριστικά, χαρτικά κ.ο.κ. Οι καταναλωτές έχουν ακόμη τη δυνατότητα να λάβουν πληροφορίες για τα διατροφικά χαρακτηριστικά των τροφίμων που διατίθενται, να αξιολογήσουν τα προϊόντα ή να διαβάσουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών.

Στην εταιρεία απασχολούνται περί τα 50 άτομα, στα κεντρικά γραφεία και στην παράδοση των παραγγελιών. Η e-fresh.gr που προέβη το προηγούμενο διάστημα σε σημαντικές επενδύσεις για την υποδομή του καταστήματος (αποθηκευτικοί χώροι με αυτοματοποιημένες λύσεις ρομποτικής) σχεδιάζει επενδύσεις για ενίσχυση του δικτύου των αποθηκών της, καθώς και για δράσεις μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας συμβούλων ηλεκτρονικού εμπορίου Convert Group, o τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που θα πραγματοποιείται μέσω Διαδικτύου αναμένεται να φτάσει τα 383 εκατ. ευρώ έως το 2020, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 3,6% του συνολικού τζίρου του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Το 2015 υπολογίζεται ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από τις ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 28 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 15 έγιναν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων παραδοσιακών αλυσίδων, 10 εκατ. ευρώ από αποκλειστικά ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και 3 εκατ. ευρώ από ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή