Απαραίτητο εργαλείο η καινοτομία για ανταγωνιστικότητα στο λιανεμπόριο

Απαραίτητο εργαλείο η καινοτομία για ανταγωνιστικότητα στο λιανεμπόριο

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα καταστήματα πρέπει να καινοτομήσουν σε τρεις βασικούς εφοδιαστικούς τομείς, ώστε να είναι ανταγωνιστικά στο εξωτερικό, σύμφωνα με έρευνα της UPS. Tα συμπεράσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την ελληνική αγορά, προκειμένου τα καταστήματα λιανικού εμπορίου να γίνουν ανταγωνιστικά σε διασυνοριακές δραστηριότητες και πιο εξωστρεφή. Επιπλέον, τα ελληνικά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως έχουν δείξει άλλες μελέτες, έχουν μεγάλα περιθώρια στη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας (διανομή, παραγγελίες, αποθήκες κ.λπ.).

Νωρίτερα μέσα στο τρέχον έτος ειδικοί σε θέματα logistics από 700 εταιρείες λιανικής μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους για την έρευνα. Το ευρωπαϊκό λιανεμπόριο έχει συγκεκριμένα επενδυτικά και διαρθρωτικά προγράμματα, τα οποία πρέπει να υλοποιήσει για να ανταποκριθεί στους κορυφαίους ανταγωνιστές του χώρου. Αρκετά στελέχη της αγοράς (πάνω από 30%) ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις στην υλοποίηση επενδύσεων σε συστήματα πληροφορικής, στην οργάνωση των λειτουργιών logistics, στην κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών αλλά και στο να καταστήσουν τη διοικητική λειτουργία των επιχειρήσεών τους ικανή να ανταποκριθεί στην πολυεπίπεδη λειτουργία της εν λόγω αγοράς.

Στο πλαίσιο της ευθυγράμμισης των υφιστάμενων εφοδιαστικών αλυσίδων με τις ανάγκες των λεγόμενων «flex shoppers», οι retailers πρέπει να εμβαθύνουν σε τρεις βασικούς τομείς: στα φυσικά σημεία πώλησης, στην έλλειψη αποθεμάτων και στις διασυνοριακές επιστροφές.

Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί οι Eυρωπαίοι retailers, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα γίνονται ολοένα και λιγότερο δημοφιλή όταν οι online πωλήσεις αυξάνονται, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις πέραν της παραδοσιακής λειτουργίας των καταστημάτων, τα οποία θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης αποθέματος και ως μέρος του δικτύου διανομής.

Αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες λιανικού εμπορίου (27%) χρησιμοποιούν ήδη τα καταστήματά τους ως κέντρα που εξυπηρετούν online αγορές, όμως, όπως δείχνει και το διάγραμμα, υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που εξετάστηκαν.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της UPS, το 31% των λιανεμπόρων της Ευρώπης σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις αλυσίδες καταστημάτων που διαθέτει ή άλλες εγκαταστάσεις μέσα στους επόμενους 12 με 24 μήνες, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία στους πελάτες που κάνουν online παραγγελίες.

Σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα της UPS, σε περίπτωση έλλειψης κάποιου προϊόντος, το 41% των Ευρωπαίων καταναλωτών θα ανατρέξει στην ιστοσελίδα ή στην εφαρμογή κάποιου ανταγωνιστή, ενώ το 20% παραδέχεται ότι θα πάει σε ανταγωνιστικό κατάστημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή