Ο Πειραιάς, βασικός μοχλός ενίσχυσης κερδών της Cosco

Ο Πειραιάς, βασικός μοχλός ενίσχυσης κερδών της Cosco

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε κινητήριο μοχλό της κερδοφορίας της Cosco στον κλάδο της διαχείρισης λιμανιών τείνει να εξελιχθεί η δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η πτώση της ζήτησης στην Κίνα έχει πλήξει σημαντικά τα αποτελέσματα του κινεζικού κολοσσού. Οπως ανέφερε εντός της εβδομάδας η διοίκηση της Cosco Shipping Ports, κύριος λόγος της αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο ήταν η «συνεχιζόμενη εξαιρετική απόδοση του λιμανιού του Πειραιά», με το ελληνικό λιμάνι να «διασώζει», από κοινού με ένα ακόμα λιμάνι στη νότια Κίνα, την κερδοφορία του σκέλους που αφορά σε τερματικούς σταθμούς, όπου η κινεζική εταιρεία διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό.

Σύμφωνα με τα εξαμηνιαία αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της εταιρείας στην ελληνική αγορά, κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 18,3%, καθώς αυτά ανήλθαν σε 15,86 εκατ. ευρώ, έναντι 13,4 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 78,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 13,2% σε σχέση με τα 70 εκατ. ευρώ της περυσινής περιόδου. Οπως αναφέρει στην ανάλυση των αποτελεσμάτων της εταιρείας η διοίκηση της Cosco Shipping Ports, η αύξηση των οικονομικών επιδόσεων της δραστηριότητας στον Πειραιά οφείλεται στην άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, κατά το σύνολο του πρώτου εξαμήνου, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειριζόταν η Cosco στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, πέρασαν 1.688.892 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 14% έναντι των 1.481.718 εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί κατά το περυσινό πρώτο εξάμηνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά ο όμιλος εμφάνισε πτώση των εσόδων του κατά 0,6% σε 244 εκατ. ευρώ, έναντι 245,1 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, η κερδοφορία υποχώρησε κατά 8% σε 152 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά, μέσω των 149 προβλητών του ομίλου παγκοσμίως, διακινήθηκαν 46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 44,46 εκατ. πέρυσι, μια αύξηση της τάξεως του 3,5%, η οποία οφείλεται εν πολλοίς στο λιμάνι του Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι με την προσθήκη και του Ιουλίου, η σχετική δραστηριότητα στην Ελλάδα καταγράφει άνοδο της τάξεως του 14,2%, καθώς συνολικά στο επτάμηνο (περίοδος Ιανουαρίου – Ιουλίου) διακινήθηκαν συνολικά 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,76 εκατ. το αντίστοιχο επτάμηνο του 2015.

Τον φετινό Ιούλιο διακινήθηκαν συνολικά 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 280,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πρόκειται για μέγεθος αυξημένο κατά 15,2%, το οποίο μάλιστα συνιστά και νέο ιστορικό υψηλό, από την έναρξη της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή