Κοντά στην αξία τους για παλιοσίδερα πολλά φορτηγά πλοία

Κοντά στην αξία τους για παλιοσίδερα πολλά φορτηγά πλοία

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολύ κοντά στην αξία τους για παλιοσίδερα βρίσκονται οι τιμές των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων δεκαπενταετίας, εκπέμποντας αρνητικότατα μηνύματα για την πορεία της ναυλαγοράς. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson, ενός εκ των μεγαλύτερων διεθνώς, η τιμή μεταπώλησης ενός μεγάλου φορτηγού ξηρού φορτίου (capesize) ηλικίας 15 ετών στα τέλη Αυγούστου ήταν κοντά στα 8 εκατομμύρια δολάρια. Δηλαδή μόλις 1,3 φορές την αξία του εάν πουληθεί για διάλυση σε παλιοσίδερα, η οποία υπολογίζεται σε 6,2 εκατ. δολάρια. Τα δε ανάλογα πλοία ηλικίας 20 ετών βρίσκονται ακόμα κοντύτερα στην τιμή του scrap, όπως αποκαλείται διεθνώς η διάλυση.

Οι αξίες αυτές είναι υποπολλαπλάσιες εκείνων που επικρατούσαν την περίοδο 2005 – 2008, όταν η τιμή ενός τέτοιου φορτηγού δεκαπενταετίας ήταν πέντε φορές μεγαλύτερη από την αξία του για παλιοσίδερα. Με δεδομένο ότι ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου σήμερα βρίσκεται κοντά στα 12,5 έτη, αλλά και το γεγονός πως τα έξοδα για συντήρηση των πλοίων και συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των νηογνωμόνων τους έπειτα από αυτές τις ηλικίες προσμετρούνται σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, καθίσταται σαφές το εύρος της απαξίωσης των παλιότερων ποντοπόρων πλοίων. Οπως και το κίνητρο προς του πλοιοκτήτες να επιλέξουν τη διάλυση, αντί της παράτασης της ζωής του πλοίου με επενδύσεις στις προβλεπόμενες πολυδάπανες συντηρήσεις. Ειδικά καθώς τα επίπεδα των ημερησίων εσόδων αυτών των πλοίων παραμένουν κοντά σε ιστορικά χαμηλά, αν και σε καλύτερα επίπεδα από ό,τι νωρίτερα φέτος.

Το θέμα δεν αφορά, όμως, μόνον τα φορτηγά. Αντίστοιχες καταστάσεις επικρατούν και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τον οίκο Clarkson, η τιμή ενός τέτοιου πλοίου μεταφορικής δυναμικότητας 2.000 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) ηλικίας 15 ετών έχει παραμείνει τα τελευταία χρόνια πολύ κοντά στα επίπεδα που θα έπιανε εάν πουλιόταν ως παλιοσίδερα. Το ίδιο ισχύει και για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεκαπενταετίας δυναμικότητας 4.400 TEU, η τιμή των οποίων στην αγορά τοποθετείται κοντά στα 5 εκατ. δολ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή