Πελάτες τους κατοίκους της Αττικής προσπαθεί να κερδίσει η Uber

Πελάτες τους κατοίκους της Αττικής προσπαθεί να κερδίσει η Uber

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τοποθέτηση νέου γενικού διευθυντή στην Ελλάδα για την Uber και δη του Μανόλη Μανασάκη, που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες, δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή ανώτερων στελεχών. Εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια που κάνει το τελευταίο διάστημα η Uber στην Ελλάδα να γίνει γνωστή στο ευρύτερο κοινό και όχι μόνο στους τουρίστες.

Η Uber ξεκίνησε από τις ΗΠΑ. Πρόκειται για εφαρμογή για smartphones, μέσω της οποίας μη επαγγελματίες οδηγοί μπορούν να προσφέρουν με το Ι.Χ. τους υπηρεσίες μετακίνησης στους πολίτες. Η Uber έχει πλέον παρουσία σε 450 πόλεις σε 70 χώρες. Αν και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα ουσιαστικά από το 2015, η Uber δεν φαίνεται να έχει αποκτήσει ακόμη την προσδοκώμενη δημοτικότητα μεταξύ των μόνιμων κατοίκων της Αττικής, οι οποίοι εξακολουθούν να προτιμούν τα παραδοσιακά ταξί. Σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει η «Κ» τους τελευταίους τρεις μήνες, η Uber στην Αττική κατέγραψε 23.000 μοναδικούς χρήστες (χρήστες, δηλαδή, που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διαδρομή χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της Uber), με την πλειονότητα αυτών να είναι τουρίστες, προερχόμενοι από 71 διαφορετικές χώρες. Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών είναι αρκετά υψηλός, καθώς αφορά την περίοδο αιχμής για τον τουρισμό. Τούτο αποτελεί καλό και κακό νέο για την Uber: η εταιρεία, με βάση το στοιχείο αυτό, προσανατολίζεται στο να αναπτύξει τις υπηρεσίες της και σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς εκτός Αττικής. Από την άλλη, θα επιθυμούσε να έχει και Ελληνες πελάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Και μπορεί ο αριθμός των πελατών να είναι γνωστός, όχι όμως και ο αριθμός των συνεργαζόμενων οδηγών. Η εξήγηση που δίνει η εταιρεία ανεπισήμως είναι ότι οι αριθμοί αλλάζουν συνεχώς, διότι οι οδηγοί μπορούν να διακόψουν ανά πάσα στιγμή τη συνεργασία τους με την Uber και απαντά ότι αυτοί ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες.

Οποιος επιθυμεί, πάντως, να γίνει συνεργάτης της Uber, πέρα από το γεγονός ότι για κάθε διαδρομή θα πρέπει να καταβάλει προμήθεια 20%-25%, θα πρέπει προηγουμένως να κάνει δύο αιτήσεις στον ΕΟΤ, μία για μίσθωση αυτοκινήτου με οδηγό και μία χωρίς οδηγό, να εγγραφεί στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), καθώς και να κάνει στην εφορία έναρξη εργασιών φυσικού προσώπου. Το νομικό πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται η λειτουργία της Uber στην Ελλάδα και ειδικά σε ό,τι αφορά την παροχή της υπηρεσίας UberX (ενοικίαση Ι.Χ. με οδηγό) είναι ο νόμος 4093/2012, που προβλέπει ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεων με αντίστοιχη σύμβαση ελαχίστου διάρκειας έξι ωρών. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούν να παίρνουν καινούργιο πελάτη πριν περάσουν έξι ώρες. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα στελέχη της Uber θα επιχειρήσουν το επόμενο διάστημα να υπάρξουν τροποποιήσεις σε αυτό το πλαίσιο, προκειμένου η εφαρμογή να γίνει πιο δημοφιλής τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους οδηγούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή