147 βαπόρια έχουν διαλυθεί μέσα στο 2016

147 βαπόρια έχουν διαλυθεί μέσα στο 2016

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλεπάλληλα ρεκόρ καταγράφει η αγορά διαλύσεων πλοίων το 2016. Και αυτό γιατί η πλοιοκτησία, ειδικά στον κλάδο των φορτηγών και των ποντοπόρων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επιχειρεί να περιορίσει την έκθεσή της στις λειτουργικές ζημίες που καταγράφονται σε πολλές αγορές.

Ακόμα και πλοίο ηλικίας μόλις δέκα ετών, το «Viktoria Wulff», χωρητικότητας 4.564 εμπορευματοκιβωτίων (teu), πουλήθηκε για παλιοσίδερα πριν από λίγες εβδομάδες. Η αυξημένη δραστηριότητα στις διαλύσεις εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει φέτος, για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια, ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θαλάσσιων μεταφορών. Και αυτό διότι, παράλληλα με τις διαλύσεις, πολλά από τα νεότευκτα πλοία που ήταν αρχικά προγραμματισμένα να παραδοθούν από τα ναυπηγεία, παραμένουν υπό κατασκευή, αφού οι ιδιοκτήτες τους μεταφέρουν στο μέλλον τις παραλαβές τους, αναβάλλοντας πληρωμές εξόφλησης και προσδοκώντας σε καλύτερες ναυλαγορές. Ετσι φέτος αναμένεται, τουλάχιστον για τον κλάδο των φορτηγών πλοίων, οριακή μόνον αύξηση της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, της τάξεως του 1%-2%, με την παγκόσμια ζήτηση να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ισόποσα.

Η σχετική βελτίωση των ναυλαγορών στο ξηρό φορτίο, έπειτα από τα μέσα του έτους, έχει επιβραδύνει κάπως τους ρυθμούς ρεκόρ των διαλύσεων του πρώτου εξαμήνου, δημιουργώντας έντονο προβληματισμό για το κατά πόσον θα ανακοπεί μια διαδικασία που εξυγιαίνει τα θεμελιώδη μεγέθη της παγκόσμιας αγοράς θαλάσσιων μεταφορών. Πρέπει να σημειωθεί πως κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους πολλά φορτηγά πλοία κατέγραφαν καθημερινά ζημίες πολλών χιλιάδων δολαρίων το κάθε ένα, εξαιτίας των πολύ χαμηλών ναύλων, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σημαντικά προβλήματα και στην εξυπηρέτηση των τραπεζικών τους υποχρεώσεων.

Αν και η ναυλαγορά των φορτηγών έχει βελτιωθεί έστω και οριακά, δεν συμβαίνει το ίδιο με αυτήν των εμπορευματοκιβωτίων. Μέχρι στιγμής φέτος περισσότερα από 147 πλοία εμπορευματοκιβωτίων έχουν δοθεί για διάλυση, αφαιρώντας μεταφορική δυναμικότητα 507.000 teu από τον παγκόσμιο στόλο, σύμφωνα με τα δεδομένα της Braemar. Τα μεγέθη αυτά αντιπαραβάλλονται με τα 427.000 teu ολόκληρου του 2013, οπότε και σημειώθηκε το τελευταίο ρεκόρ διαλύσεων στον κλάδο. Εκτιμάται πως ήδη το 6%-7% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων παραμένει παροπλισμένο, αδυνατώντας να βρει φορτία, γεγονός που σηματοδοτεί την υπερπροσφορά που υφίσταται στην αγορά. Και το ποσοστό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που η ηλικία τους υπερβαίνει τον μέσο όρο αυτών που έχουν δοθεί για παλιοσίδερα είναι, σύμφωνα με την Clarksons Research, 11%. Γεγονός που μεταφράζεται σε σημαντικά περιθώρια περαιτέρω διαλύσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή