«Χτίζονται» νέες συμμαχίες για τη διεκδίκηση του 67% του ΟΛΘ

«Χτίζονται» νέες συμμαχίες για τη διεκδίκηση του 67% του ΟΛΘ

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα τροπή λαμβάνει ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ένας από τους εν δυνάμει υποψηφίους φέρεται να εξασφάλισε τη συμμετοχή στο υπό κατάρτιση σχήμα ενός μεγάλου ευρωπαϊκού ομίλου διαχείρισης λιμένων και του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει ήδη μετατεθεί για το 2017 και πιθανότατα προς τα τέλη Ιανουαρίου. Ο λόγος της καθυστέρησης; Η απροθυμία των υποψηφίων επενδυτών να δεσμευθούν για επενδύσεις υψηλότερες από τα 100-150 εκατ. ευρώ, με εξαίρεση έναν ή δύο, που εμφανίζονται διατεθειμένοι να δεσμευθούν για έως και 180 εκατ. Αυτό είναι και το ποσό στο οποίο αναφέρθηκε από το βήμα της ΔΕΘ και ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, υπό συζήτηση είναι και ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησης των επενδύσεων αυτών. Εάν δηλαδή θα πρέπει να γίνουν την πρώτη πενταετία ή σε βάθος δεκαετίας. Είναι στο πλαίσιο αυτής τη διαβούλευσης που συζητείται και η απευθείας πώληση του 67% και όχι η σε δύο δόσεις (51% και 16%) διάθεσή του. Να σημειωθεί ότι αρχικά η σύμβαση παραχώρησης μιλούσε για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 220 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης πενταετίας, ενώ το επενδυτικό πλάνο της εισηγμένης ανερχόταν στα 300 εκατ. Σε αυτό το τελευταίο ποσό εμφανίστηκε να επιστρέφει το υπουργείο Ναυτιλίας, με αποτέλεσμα τη νέα παράταση της διαδικασίας ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, η οποία αισίως διαρκεί ήδη δυόμισι έτη (προκηρύχθηκε στις 14/4/2014).

Και ενώ η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ καθυστερεί, πολλοί από τους υποψηφίους που είχαν προκριθεί στον β΄ γύρο του διαγωνισμού έχουν de facto αποσύρει το ενδιαφέρον τους, αν κρίνει κανείς από την απουσία επικοινωνίας τους με τον ΟΛΘ όσο και με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τις σχετικές πληροφορίες της αγοράς. Κάποιοι άλλοι όμως φέρονται να έχουν εντείνει την προσπάθειά τους.

Μεταξύ αυτών και το γερμανικό private equity Deutsche Invest Equity Partners, μεγαλομέτοχος του οποίου είναι σύμφωνα με πηγές της «Κ» ο Γερμανός επενδυτής δρ Στέφαν Γκετζ και η οικογένειά του. Η Deutsche Invest Equity Partners φέρεται να κατέληξε προ ημερών σε συμφωνία με μεγάλο ευρωπαϊκό όμιλο διαχείρισης λιμένων, ενώ στο σχήμα της φέρεται πιθανό να συμμετάσχει με σημαντικό ποσοστό και ο όμιλος του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.

Εκτός από τους οκτώ ενδιαφερόμενους και πέραν της Deutsche Invest, υπάρχει το ενδιαφέρον της P&O Steam Navigation Company (θυγατρική της Dubai Ports World) αλλά και της International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες. Η τελευταία μάλιστα επισκέφθηκε πριν από λίγες μέρες για μία ακόμη φορά τη Θεσσαλονίκη. Επίσης ενεργή φέρεται να είναι και η ιαπωνική Mitsui & Co. που λέγεται πως απολαμβάνει και της στήριξης της ιαπωνικής κυβέρνησης, αναφέρουν στην «Κ» καλά ενημερωμένες πηγές. Ωστόσο, το ενδιαφέρον της εστιάζεται κυρίως στην ανάπτυξη της δραστηριότητας του χύδην φορτίου και όχι στο σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή