16% η αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το δεκάμηνο

16% η αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ από την Cosco το δεκάμηνο

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ρυθμό της τάξεως του 16% «έτρεξε» κατά το φετινό 10μηνο (Ιανουάριος – Οκτώβριος) η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των εγκαταστάσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Συνολικά, διακινήθηκαν 2,936 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,53 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το περυσινό δεκάμηνο. Υπενθυμίζεται ότι ο φετινός στόχος της διοίκησης της Cosco είναι η αύξηση της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10% σε σχέση με το 2015, ώστε να αγγίξει τα 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Δεδομένου, όμως, ότι πλέον σε μηνιαία βάση διακινούνται περίπου 300.000 εμπορευματοκιβώτια κατά μέσον όρο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο στόχος θα υπερκεραστεί με ευκολία, καθώς εκτιμάται ότι το 2016 θα ολοκληρωθεί με περίπου 3,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση της τάξεως του 16,5% σε σχέση με το 2015.

Κατά τον φετινό Οκτώβριο διακινήθηκαν 290,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αυξημένα κατά 4,5% σε σχέση με τα 277,9 χιλιάδες του αντίστοιχου μήνα του προηγούμενου έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο και μετά, η σχετική δραστηριότητα της Cosco επιταχύνθηκε εντυπωσιακά, καταγράφοντας συνεχή μηνιαία ρεκόρ, με αποκορύφωμα τον φετινό Ιούλιο, όταν διακινήθηκαν 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά και την υψηλότερη μηνιαία επίδοση του λιμανιού του Πειραιά από τότε που η διαχείριση πέρασε υπό τον έλεγχο της Cosco, ενώ αποτελεί και ιστορικό υψηλό του λιμανιού συνολικά.

Εν τω μεταξύ, ήδη, ο κινεζικός όμιλος καταστρώνει τα σχέδιά του για το 2017, καθώς πρόθεση είναι η περαιτέρω βελτίωση της σχετικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Cosco αναμένει σημαντικά οφέλη από την πρόσφατη ανακοίνωση της σύστασης μιας νέας κοινής εταιρείας, προϊόν συγχώνευσης των τριών ιαπωνικών ναυτιλιακών ομίλων, Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Line). Η συγχώνευση συνιστά έναν τρόπο αντιμετώπισης των σημαντικών προβλημάτων του κλάδου της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στην περίπτωση, όμως, του Πειραιά προβλέπεται να έχει θετική επίδραση, καθώς η K Line είναι ήδη σημαντικός πελάτης και αναμένεται να προσελκύσει και τις άλλες δύο εταιρείες, αυξάνοντας κατακόρυφα τον αριθμό των δρομολογίων προς το ελληνικό λιμάνι.

Παράλληλα, η Cosco δρομολογεί, μόνο για το 2017, επενδυτικό πρόγραμμα της τάξεως των 170 εκατ. ευρώ και για τις υπόλοιπες λειτουργίες του λιμανιού. Περί τα 30 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για την αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (προμήθεια εξοπλισμού και δημιουργία εγκαταστάσεων), ενώ επιπλέον 30 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για την αναβάθμιση του σταθμού διαχείρισης οχημάτων (Car Terminal). Επίσης, επτά εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για την επισκευή του Προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Το ποσό των 35 εκατ. ευρώ θα αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου διαχείρισης και αποθήκευσης εμπορευμάτων (logistics) σε έκταση 120 στρεμμάτων του ΟΔΔΥ. Το κέντρο θα συνδέεται με το λιμάνι μέσω υπόγειας οδικής σύνδεσης, πρόσθετου κόστους της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ. Επίσης, 10 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την υλοποίηση έργων συντήρησης λιμενικών υποδομών και επιπλέον επτά εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή