Δεύτερο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά

Δεύτερο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αυξανόμενη διείσδυση που παρουσιάζει το Διαδίκτυο στα ελληνικά νοικοκυριά και τη μεγαλύτερη εξοικείωση των Ελλήνων καταναλωτών με τις διαδικτυακές συναλλαγές, ειδικά μετά την επιβολή των capital controls, επιχειρεί να αξιοποιήσει το yoda.gr, ένα νέο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το δεύτερο που κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά εντός του 2016.

Πρόκειται για το νέο εγχείρημα τριών ανθρώπων με μακρά διαδρομή τόσο στο λιανεμπόριο όσο και στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών: του Γιάννη Χήτου, γνωστού από το νερό Ζαγόρι, την μπίρα ΦΙΞ και πρόσφατα την Green Cola, του Βασίλη Στασινούλια, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Carrefour – Μαρινόπουλος και του Βασίλη Ανδρικόπουλου, στελέχους σε πολλές εταιρείες καταναλωτικών ειδών.

Οι στόχοι τους φιλόδοξοι μεν, όχι εκτός πραγματικότητας δε: σε βάθος τριετίας θέλουν να έχουν κατακτήσει μερίδιο 20% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιείται μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων και των διαδικτυακών καταστημάτων που έχουν και οι παραδοσιακοί λιανέμποροι, και μερίδιο 50% του τζίρου των αμιγώς ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Ο κ. Χήτος, ο οποίος κατέχει τη θέση του προέδρου στο yoda.gr, συμμετέχει με 56%, ο κ. Στασινούλιας που έχει αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου συμμετέχει με 34%, ενώ ο κ. Ανδρικόπουλος, ο οποίος έχει τη θέση του αντιπροέδρου στο νέο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, κατέχει το 10%. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι 500.000 ευρώ, ενώ τουλάχιστον σε αυτά τα πρώτα βήματα, η λειτουργία της σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στη συνεργασία που έχει με την αλυσίδα Bazaar (συμφερόντων Δ. Βερούκα και βασικού συντελεστή του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ). Το yoda.gr χρησιμοποιεί τις αποθήκες της Bazaar, η οποία αποτελεί και τον προμηθευτή της, υπό την έννοια ότι το νέο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ δεν πραγματοποιεί απευθείας διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές. Η συνεργασία με την Bazaar επεκτείνεται και στο πεδίο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς μερικά εξ αυτών διατίθενται από το yoda.gr. Η Bazaar για τις υπηρεσίες αυτές εισπράττει ποσοστό από τον τζίρο που θα πραγματοποιεί το yoda.gr.

Μεσοπρόθεσμα, πάντως, οι συντελεστές του yoda.gr σχεδιάζουν τη σταδιακή αποσύνδεση από την Bazaar, καθώς σκοπεύουν να αποκτήσουν δικές τους αποθήκες, να διαπραγματεύονται απευθείας με τους προμηθευτές –τουλάχιστον όταν πρόκειται για μεγάλες εταιρείες– αλλά και να αναπτύξουν τα δικά τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σήμερα από το yoda.gr διατίθενται περί τους 5.500 κωδικούς προϊόντων και στόχος είναι να έχουν αυξηθεί σε 7.000 έως τον Μάρτιο. Το νέο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ εξυπηρετεί για την ώρα μόνο τον νομό Αττικής, χωρίς να αποκλείει επέκταση και σε άλλες περιοχές της χώρας ύστερα από 1-1,5 χρόνο. Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάπτυξη εφαρμογής του yoda.gr για κινητά και ταμπλέτες. Σήμερα στο κατάστημα απασχολούνται 22 άτομα, ενώ για τη δωρεάν παράδοση των προϊόντων (με ελάχιστο κόστος παραγγελίας τα 40 ευρώ) η εταιρεία διαθέτει ήδη 4 αυτοκίνητα και θα αποκτήσει στο προσεχές μέλλον άλλα 10.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή