Πλωτός σταθμός αεριοποίησης LNG από την GasLog

Πλωτός σταθμός αεριοποίησης LNG από την GasLog

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το business plan της εισηγμένης στη Wall Street ναυτιλιακής GasLog Ltd για τη δραστηριοποίησή της στην αγορά των πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), γνωστών ως FSRU (Floating Storage and Re-Gasification Unit). H ναυτιλιακή, συμφερόντων του εφοπλιστή Παναγιώτη (Peter) Γ. Λιβανού, η οποία προ ημερών ανακοίνωσε συμφωνία με τον όμιλο Κοπελούζου για την εξαγορά του 20% της Gastrade που αναπτύσσει ένα τέτοιο σταθμό στην Αλεξανδρούπολη, έχει ήδη προχωρήσει στην παραγγελία του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού.

Ειδικότερα έχει συμφωνήσει με τα ναυπηγεία Keppel Shipyard Limited της Σιγκαπούρης τη μετατροπή ενός από τα 19 δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG ιδιοκτησίας της σε FSRU. Η Keppel προχώρησε ήδη στην παραγγελία του εξοπλισμού που απαιτείται (αντλίες, εναλλάκτες θερμότητας, συμπιεστές), ούτως ώστε, μετά την παραλαβή του, να μπορεί να ολοκληρώσει τη μετατροπή εντός διαστήματος 6 έως 8 μηνών. Αυτό ανακοίνωσε στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς η GasLog, η οποία γνωστοποίησε επίσης δαπάνη 16 εκατομμυρίων δολαρίων γι’ αυτό τον εξοπλισμό και την εκτίμησή της ότι θα απαιτηθούν 12 μήνες για να παραδοθεί. Αυτό σημαίνει πως η ναυτιλιακή που ειδικεύεται στη μεταφορά LNG θα μπορεί να θέσει σε παραγωγική λειτουργία τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης ενδεχομένως και στα τέλη του 2018.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως το συγκεκριμένο project της GasLog στα ναυπηγεία Keppel προορίζεται για χρήση στην Αλεξανδρούπολη. Αν και δεν έχει επισήμως ανακοινωθεί ή άλλως επιβεβαιωθεί πως το FSRU αυτό θα εξυπηρετήσει την Αλεξανδρούπολη, οι ημερομηνίες συμπίπτουν: η Gastrade σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το project της Αλεξανδρούπολης έως το 2019 και αναμένεται να λάβει τις τελικές της επενδυτικές αποφάσεις έως τα τέλη του 2017. Στις αρχές του ίδιου έτους θα γίνει η –εν μέρει χρηματοδοτούμενη από την Ε.Ε.– σχεδιαστική και μηχανολογική μελέτη. Η GasLog έχει ήδη προχωρήσει από φέτος τον Μάρτιο τις δικές της μελέτες για το FSRU και σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η συμφωνία για εξαγορά ποσοστού 20% στην Gastrade συνοδεύεται και από παράλληλη συμφωνία για τη διαχείριση και συντήρηση του FSRU. Εκτός από το FSRU, το έργο θα απαιτήσει και σταθερές εγκαταστάσεις διασύνδεσης του πλωτού σταθμού με το εθνικό δίκτυο αγωγών.

Το project, που θα εγκατασταθεί 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, έχει χαρακτηριστεί Ευρωπαϊκό Εργο Κοινού Ενδιαφέροντος, συνδυάζεται με τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) αλλά και με τον αγωγό TAP.

Να σημειωθεί πως η χρήση των FSRUs διευρύνεται διεθνώς, καθώς αποτελεί λύση με το μισό σχεδόν κόστος από ό,τι οι επίγειες εγκαταστάσεις αεριοποίησης, ενώ παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς σε άλλη τοποθεσία ανά τον πλανήτη, εάν οι συνθήκες αγοράς το επιβάλλουν. Το κόστος ενός νεότευκτου FSRU τοποθετείται στην περιοχή των 250 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ενός τυπικού δεξαμενόπλοιου LNG στα 200 εκατομμύρια. Στις αρχές Δεκεμβρίου στην αγορά FSRU εισήλθε και η Maran Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, με παραγγελία νεότευκτου τέτοιου πλοίου στα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή