Διευρύνεται η ελληνική επιρροή στις θαλάσσιες μεταφορές LNG

Διευρύνεται η ελληνική επιρροή στις θαλάσσιες μεταφορές LNG

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόσμο σε όρους χωρητικότητας και τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία ελέγχει η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία.

Το γεγονός, γνωστό στους διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους, έρχεται τώρα δυναμικά στο προσκήνιο εξαιτίας του δρομολογούμενου από τους ομίλους Π. Γ. Λιβανού και Κοπελούζου project LNG στην Αλεξανδρούπολη αλλά και της εισόδου ελληνικών ομίλων στον κλάδο των πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου γνωστών ως FSRU (Floating Storage and Re-Gasification Unit).

Τόσο η Gaslog συμφερόντων Π. Γ. Λιβανού όσο και η Maran Gas συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση δρομολόγησαν την απόκτηση FSRU τις τελευταίες λίγες ημέρες. Με δεδομένο πως υπάρχουν παγκοσμίως μόνον 24 ενεργοί και 8 υπό ναυπήγηση τέτοιοι σταθμοί, σύμφωνα με την Affinity LNG που παρακολουθεί τον τομέα, καθίσταται σαφές πως αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα της βιομηχανίας μεταφοράς LNG.

Εκτός από τους ομίλους Αγγελικούση και Λιβανού που διαθέτουν 32 και 27 δεξαμενόπλοια –εν λειτουργία και υπό ναυπήγηση– άλλοι έξι μεγάλοι ελληνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι έχουν πάρει θέση στον κλάδο. Ο τρίτος μεγαλύτερος στόλος μετά από αυτόν των Maran Gas και GasLog είναι της DynaGas συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, η οποία ελέγχει 10 τέτοια δεξαμενόπλοια εν λειτουργία και άλλα 5 υπό παραγγελία. Σύμφωνα με τη VeselsValue ακολουθεί με 5 δεξαμενόπλοια η TMS Cardiff Gas συμφερόντων του Γ. Οικονόμου και η Thenamaris του ομίλου Μαρτίνου με άλλα τρία. Δύο LNG carriers, όπως αποκαλούνται, έχει πλέον και ο όμιλος Τσάκου, ο οποίος προ διμήνου συνέστησε κοινοπραξία με την κορεατική Hyundai, την Tsakos Hyundai Shipmanagement, που εκτιμάται πως θα αποτελέσει τη διαχειρίστρια των δύο δεξαμενοπλοίων που έχει και τα οποία έχουν ναυπηγηθεί από το εν λόγω κορεατικό συγκρότημα. Ο όμιλος Τσάκου έχει δηλώσει πως στοχεύει στην απόκτηση έξι τέτοιων πλοίων έως το 2020. Ενα ακόμα δεξαμενόπλοιο ελέγχει ο όμιλος Alpha Gas SA, συμφερόντων της οικογένειας Αννας Αγγελικούση και δύο υπό ναυπήγηση έχει και ο όμιλος Χανδρή.

Μεταξύ τους αυτοί οι οκτώ ελληνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι ελέγχουν 87 δεξαμενόπλοια τη στιγμή που ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί συνολικά 532. Ελέγχουν παράλληλα περισσότερο από το 16% της παγκόσμιας μεταφορικής δυναμικότητας LNG. Σημειώνεται πως ένα νεότευκτο τέτοιο πλοίο μεταφοράς LNG (174,000 m³) αποτιμάται σήμερα από τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons στα 197 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το αντίστοιχο κόστος για ένα ανάλογης χωρητικότητας FSRU τοποθετείται στα 230 εκατομμύρια. Μεγαλύτερους, αλλά όχι νεότερους, στόλους διαθέτουν η Ιαπωνία και το Κατάρ, που αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς εισαγωγείς LNG η πρώτη και παραγωγούς η δεύτερη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή