ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

137,5 εκατ. οι επενδύσεις του ΟΛΠ το 2017

137-5-ekat-oi-ependyseis-toy-olp-to-2017-2175833

Αύξηση 13% στα προ φόρων κέρδη για το 2016 ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε, το management της οποίας από το τέταρτο τρίμηνο έχει περιέλθει στον έλεγχο της China Cosco Shipping. Καθοριστική παράμετρος εμφανίζεται η σημαντική μείωση των εξόδων διοίκησης (-20,2%) και των αμοιβών προσωπικού (-4,3%). Σημειώνεται ότι κατά το δ΄ τρίμηνο ολοκληρώθηκε η εσωτερική αναδιοργάνωση του Οργανισμού που περιλαμβάνει τη δραστική μείωση των διευθύνσεων από 17 σε 4. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 103,5 εκατ. έναντι 99,9 εκατ. το 2015 (+3,6 %). Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 11,0 εκατ. έναντι 9,8 εκατ. το 2015 παρουσιάζοντας αύξηση 13% και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο σχεδόν στο σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας πλην του ΣΕΜΠΟ Ι. Τα μετά φόρων κέρδη της χρήσης διαμορφώθηκαν στα 6,7 εκατ. Η διοίκηση αναμένει περαιτέρω ενίσχυση των κερδών και του κύκλου εργασιών της φέτος, με οδηγό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και κρουαζιέρας αλλά και της ναυπηγοεπισκευής.

Πλωτή δεξαμενή

Φέτος αναμένεται επίσης να καταφτάσει η πρώτη από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που έχει παραγγελθεί για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (ΝΕΖ). Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα πλοίου ικανού να μεταφέρει την 80.000 τόνων δεξαμενή (postpanamax), αναμένεται να καταπλεύσει αργά την άνοιξη ή το καλοκαίρι, αναφέρουν πηγές του ομίλου. Ο ΟΛΠ ήδη έχει προχωρήσει στην επισκευή των δύο μικρότερων πέτρινων δεξαμενών που διαθέτει και δρομολόγησε την επισκευή άλλων δύο μικρών πλωτών.

Επενδυτικό πρόγραμμα

Παράλληλα, το επενδυτικό πρόγραμμα της εισηγμένης, που εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο στα τέλη του περασμένου έτους, προβλέπει για φέτος επενδύσεις ύψους 30 εκατ. για τη βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος από τα 55 συνολικά εκατ. που έχει προϋπολογίσει γι’ αυτό τον σκοπό μεσοπρόθεσμα. Μαζί με τις άλλες επενδύσεις σε έργα που έχει προϋπολογίσει για το 2017 (σταθμός αυτοκινήτων, εμπορευματοκιβωτίων, επιβατικός κ.λπ.) αναμένεται να δαπανήσει φέτος 137,5 εκατ. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ είναι συμβατικά δεσμευμένος έναντι του ελληνικού Δημοσίου να πραγματοποιήσει έως και το 2021 επενδύσεις ύψους 293 εκατ. και την αμέσως επόμενη πενταετία (έως το 2026) άλλων 50 εκατομμυρίων, ενώ η Cosco έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να επενδύσει στον Πειραιά μακροπρόθεσμα και επιπλέον κεφάλαια της τάξεως των 200 εκατομμυρίων.

Εσοδα ανά δραστηριότητα

Αυξημένα έσοδα παρουσίασαν οι δραστηριότητες στο Car Terminal κατά 1,4 εκατ. (+13,4%) και την κρουαζιέρα κατά 1,0 εκατ. (+8,2%), ενώ αυξημένα ήταν τα έσοδα από την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στον ΣΕΠ Α.Ε., κατά 3,9 εκατ. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της χρήσης παρουσίασαν μείωση 8,0% στα 92,8 εκατ. έναντι 100,9 εκατ. το 2015. Μείωση 4,3% (2,2 εκατ.) σημειώθηκε στις αμοιβές προσωπικού (που προήλθε από τις απεργιακές κινητοποιήσεις), οι οποίες ανήλθαν στα 49,9 εκατ. έναντι 51,5 την προηγούμενη χρήση αλλά και στα έξοδα διοίκησης που μειώθηκαν κατά 5,5 εκατ. ή 20,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. κατέβαλε αυξημένο κατά 1,0 εκατ. αντάλλαγμα παραχώρησης στο ελληνικό Δημόσιο για το 2016, λόγω της νέας σύμβασης παραχώρησης της ιδιωτικοποίησης, με βάση την οποία το ποσοστό αναπροσαρμόστηκε στο 3,5 % των ενοποιημένων εσόδων του ομίλου αντί του προηγούμενου 2%.