Οικονομική ασφυξία απειλεί τα ΕΛΤΑ

Οικονομική ασφυξία απειλεί τα ΕΛΤΑ

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λύση στο σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας των ΕΛΤΑ αναζητούν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, που διεκδικεί σωρευτικά περί τα 200 εκατ. ευρώ ως έσοδο για την καθολική υπηρεσία που παρέχει η επιχείρηση τόσο στο Δημόσιο όσο και σε άλλους παρόχους.

Πρόκειται για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου και ιδιωτών ακόμη και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας, υπηρεσία για την οποία τα ΕΛΤΑ έως και το 2015 είχαν απαίτηση 15 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή σωρευτικά 45 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2013 – 2015. Η απαίτηση αυτή αναμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 στα 50 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή 150 εκατ. ευρώ για την επίμαχη τριετία, πλέον άλλων 50 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2016, ανεβάζοντας τον συνολικό λογαριασμό στα 200 εκατ. ευρώ.

Η αναθεώρηση του κόστους που έχει για τα ΕΛΤΑ, η παροχή της καθολικής υπηρεσίας, βασίζεται σε μελέτη που πραγματοποίησε η επιχείρηση, αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα θέμα που απαιτεί την έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αλλά και της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε., η οποία έχει αποδεχθεί ότι το ύψος τους είναι 15 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον για τη μεταβατική περίοδο έως το 2015, μετά την απελευθέρωση της αγοράς το 2013.

Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα το Δημόσιο δεν έχει καταβάλει τις οφειλές του, ακόμα και με βάση τον κατώτερο υπολογισμό των 15 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή 60 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2013 – 2016, οδήγησε μεταξύ άλλων σε ταμειακό στραγγαλισμό της επιχείρησης, με αλυσιδωτές επιπτώσεις όχι μόνο στη ρευστότητά της, αλλά και στα κεφάλαια της επιχείρησης, που καθίστανται αρνητικά εάν δεν καλυφθεί αυτή η απαίτηση. Το οξύ πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα ΕΛΤΑ αποτυπώνεται στο γεγονός ότι έχει οδηγηθεί στην παρακράτηση ποσού που η επιχείρηση έπρεπε να αποδώσει στη Eurobank ύψους 13 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό που τα ΕΛΤΑ εισπράττουν για λογαριασμό της τράπεζας, λόγω της συνεργασίας που είχε με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και τα οποία παρακρατούνται «αδικαιολόγητα», προφανώς για να καλυφθούν άλλες τρέχουσες υποχρεώσεις.

Τα ΕΛΤΑ και η Eurobank είχαν συμφωνήσει το 2016 στο άνοιγμα πιστωτικού ορίου μέσω factoring ύψους 40 εκατ. ευρώ, από το οποίο τα ΕΛΤΑ είχαν χρησιμοποιήσει τα μισά περίπου χρήματα. Η εκκρεμότητα ωστόσο των 50 εκατ. ευρώ από την καθολική υπηρεσία που παρέχουν τα ΕΛΤΑ (150 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2013 – 2015), που δεν είχε βεβαιωθεί καν από το Δημόσιο και η επίπτωση που είχε στα κεφάλαια αποτυπώθηκαν στις οικονομικές καταστάσεις του 2015, προκαλώντας την παρέμβαση της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας Αττικής, η οποία προειδοποίησε για την ενεργοποίηση του άρθρου 48 του νόμου 2190, δηλαδή τη λύση της εταιρείας. Η παρέμβαση αυτή οδήγησε σε «πάγωμα» της συμφωνίας factoring από την πλευρά της Eurobank, εξέλιξη που κατέστησε οξύτερο το πρόβλημα ρευστότητας των ΕΛΤΑ, τα οποία προκειμένου να καλύπτουν τις ταμειακές τους ανάγκες δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για λογαριασμό της τράπεζας. Να σημειωθεί ότι η εμπορική σχέση που έχουν ΕΛΤΑ και Eurobank έχει κληροδοτηθεί από το παλιό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, όπως επίσης και η μετοχική τους σχέση, καθώς η Eurobank διαθέτει ποσοστό 10%στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ. Σημειώνεται ότι η τράπεζα έχει προτείνει την αποκατάσταση του προβλήματος ρευστότητας με την υπογραφή νέας σύμβασης, με εγγυήσεις τις υπηρεσίες που διακινούν τα ΕΛΤΑ με άλλους εμπορικούς φορείς, προκειμένου να καταστεί δυνατή και η εξόφληση των παρακρατούμενων ποσών.

Πηγές από τη διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα θα εξομαλυνθεί πιθανότατα μέσα στην επόμενη εβδομάδα, καθώς είναι σε συνεχείς διαβουλεύσεις με το εποπτεύον υπουργείο. Το πρόβλημα ωστόσο είναι ευρύτερο και αφορά στην εμπορική δραστηριότητα της επιχείρησης που αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό (χαρακτηριστική περίπτωση είναι η πρόσφατη απώλεια της εμπορικής συμφωνίας με την ΕΥΔΑΠ), αλλά και τη μείωση του τζίρου της λόγω της συρρίκνωσης του ταχυδρομικού έργου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή