Είκοσι εταιρείες στη μάχη της κινητής στη Βαρκελώνη

Είκοσι εταιρείες στη μάχη της κινητής στη Βαρκελώνη

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη μάχη της καινοτομίας και της εμπορικής εκμετάλλευσής της στον απαιτητικό και ανταγωνιστικό κλάδο των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και μάλιστα στη Μέκκα του χώρου, την έκθεση Mobile World Congress (MWC17) στη Βαρκελώνη, έδωσαν αυτή την εβδομάδα με επιτυχία 20 ελληνικές επιχειρήσεις. Ενα ετήσιο forum που συγκεντρώνει το σύμπαν των τεχνολογιών κινητής τηλεφωνίας, με εξαίρεση την Apple που παραδοσιακά επιχειρεί να τοποθετείται πάνω από την υπόλοιπη βιομηχανία, μέσω της απουσίας της.

Ομως όλοι οι άλλοι ήταν εκεί. Χιλιάδες επιχειρήσεις ψηφιακής επικοινωνίας, εφαρμογών και υπηρεσιών και ακόμα περισσότερα στελέχη τους συμμετείχαν είτε κατά μόνας είτε σε εθνικά περίπτερα επιδιώκοντας να αναδείξουν καινοτομίες και πολιτικές ανάπτυξης βασισμένες στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στόχοι, η δικτύωση με πελάτες, πιθανούς εταίρους και επενδυτές και η προώθηση συνεργασιών με τους σημαντικότερους τεχνολογικούς παίκτες διεθνώς.

«Περίπτερα χιλιάδων τετραγωνικών σε μια εξαιρετικά σημαντική προσπάθεια καταγραφής της επιχειρηματικής – γεωπολιτικής ισχύος του καθενός», σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣΕΚΕΕ), Γιάννης Γιανναράκης. Η ελληνική συμμετοχή στην MWC 2017 συνδιοργανώνεται από τον ΣΕΚΕΕ και το Enterprise Greece, με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και του Corallia στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνεργασίας για συντεταγμένη παρουσία σε μεγάλα διεθνή γεγονότα τεχνολογίας, και μεγάλο xορηγό την Eurobank.

Οι ελληνικές εταιρείες που ταξίδεψαν ως ομάδα στη Βαρκελώνη είναι οι Accesspal, Apifon, Cross Mobile, Cytech, ΔΑΕΜ, Echoleap, Going Up, M-Stat, Motivian, Parkguru, Pitchstor, Plustic, Pobuca, Regate, SoftWeb, Synaphea, Telenavis, Upcom, Vidavo, Warply, Viva wallet και egg. Κάποιοι, όπως η M-Stat, έκλεισαν συμφωνίες για αγορές στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική, άλλοι γνώρισαν δυνητικούς επενδυτές και άλλοι πολύτιμους συνεργάτες.

Κάποιοι άλλοι έχουν ήδη καταφέρει αρκετά. Η Upstream ήταν μία από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες στο MWC με πάνω από 12ετή παρουσία. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της και διευθύνοντα σύμβουλο, Μάρκο Βερέμη, έχει καταστεί πλέον μία απ’ο τις πιο σημαντικές εταιρείες τεχνολογίας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω κινητών στις αναδυόμενες αγορές. Η πλατφόρμα της απευθύνεται σε 1,2 δισεκατομμύρια καταναλωτές και έχει 80 εκατομμύρια ενεργούς συνδρομητές σε 43 χώρες, 10 γραφεία ανά τον κόσμο και 350 εργαζομένους με 230 εκατ. ευρώ έσοδα. Ανάμεσα στους επενδυτές στην Upstream είναι το βρετανικό επενδυτικό fund, Actis.

Ομως η παρουσία κάποιων εθνικών περιπτέρων από κράτη με ανάλογα των ελληνικών μεγέθη –υπό κανονικές συνθήκες και όχι της τρέχουσας κρίσης–, όπως του Ισραήλ, έκανε τους Eλληνες να συνειδητοποιήσουν μία ακόμη φορά πόσα πολλά περισσότερα θα μπορούσε να πετύχει η χώρα. Ακόμα και έτσι η ελληνική συμμετοχή αξιολογείται ως αξιοπρεπέστατη εμφάνιση σε ένα τέτοιου μεγέθους forum.

Τα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου πραγματοποίησε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, παρουσία και του γ.γ. του υπουργείου και Ενημέρωσης & Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσου και του γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Βασίλη Μαγκλάρα.

Πλατφόρμα συνεργασίας

«Η συμμετοχή της Ελλάδας στο ΜWC εξελίχθηκε μέσα από τα χρόνια από μια απλή επιχειρηματική αποστολή σε μια πλατφόρμα συνεργασίας των επιχειρήσεων και των συλλογικών τους φορέων με το ερευνητικό και ακαδημαϊκό δυναμικό της χώρας, και με τους φορείς της πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», εξηγεί στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας, Γ. Γιανναράκης. Ο Γιάννης Σύρρος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), προσθέτει πως «το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας μπορεί να γίνει φιλικότερο και σε αυτό καταλυτικό ρόλο παίζει ο κλάδος της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό που τον αποτελεί. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μπορεί να εξελιχθεί σε ισχυρό πόλο έλξης επενδύσεων και επιχειρηματικών συνεργασιών». «Η συμμετοχή της ελληνικής αποστολής είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς επιτυγχάνεται η ανάδειξη του υψηλού επιπέδου τεχνολογιών και εφαρμογών που παράγονται στην Ελλάδα», υπογραμμίζει στην «Κ» ο καθηγητής Βασίλειος Μακιός, γενικός διευθυντής της Corallia. «Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε μικρές και μεσαίες εταιρείες, αλλά και σε Startups, να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο διεθνές κοινό», καταλήγει ο πρόεδρος του Enterprise Greece, Χρήστος Στάικος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή