ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντίδραση ΣΕΤΕ στα σχόλια Ριφάι για τη φορολογία στα ξενοδοχεία

antidrasi-sete-sta-scholia-rifai-gia-ti-forologia-sta-xenodocheia-2178666

Tην αντίδραση του τουριστικού κόσμου της χώρας προκάλεσε η μεταστροφή των απόψεων του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Ταλέμπ Ριφάι σε σχέση με τον ρόλο της υπερφορολόγησης στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.

Ο κ. Ριφάι, ο οποίος επισκέφθηκε τη προηγούμενη εβδομάδα τη χώρα μας, προέκρινε, ως εναλλακτική λύση μιας οριζόντιας μείωσης των φόρων, την υιοθέτηση πρακτικών επιβράβευσης των επιχειρήσεων με εκπτώσεις ή άλλα κίνητρα, αν περιορίσουν τις καταναλώσεις της ηλεκτρικής ενέργειας ή του νερού. Πάντως, ο γ.γ. τον Οκτώβριο του 2014 που είχε επίσης επισκεφθεί τη χώρα μας είχε δηλώσει ότι η μεγάλη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού την τελευταία διετία (2013-14) οφειλόταν στις προσπάθειες της τότε κυβέρνησης με τη μείωση του ΦΠΑ και τη διευκόλυνση της έκδοσης θεωρήσεων, αλλά και του ιδιωτικού τομέα με την προβολή. Παράλληλα, ο κ. Ριφάι χαρακτήρισε τότε την Ελλάδα «τουριστικό υπόδειγμα» για πολλές άλλες χώρες.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης, επικαλούμενος στοιχεία του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, απάντησε στον γ.γ. του ΠΟΤ για τις νέες απόψεις του στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερφορολόγησης του τουρισμού. Τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση των λειτουργικών δαπανών μιας τουριστικής επιχείρησης, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, δεν μπορεί να αντισταθμίσει την αύξηση του ΦΠΑ. Και αυτό, γιατί το συνολικό κόστος ενέργειας μιας τουριστικής επιχείρησης είναι το 3% επί του τζίρου της ενώ μόνο οι πρόσφατες αυξήσεις του ΦΠΑ ξεπέρασαν το 7% επί του τζίρου και στα νησιά το 10%. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Ρέτσος και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ σχολίασε σχετικά ότι «ύστερα από 8 χρόνια ύφεσης, το σύνολο των επιχειρήσεων έχει εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες μείωσης του κόστους λειτουργίας». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού Αλέξανδρος Βασιλικός σημείωσε ότι «έπειτα από 8 χρόνια ύφεσης και υπερφορολόγησης, είχαμε σκεφτεί και μόνοι μας να σβήνουμε τα φώτα». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το ινστιτούτο έχει πραγματοποιήσει έρευνα που δείχνει ότι για 100 ευρώ που πληρώνει σε ένα ξενοδοχείο για μία διανυκτέρευση ένας πελάτης, το κέρδος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων για την επιχείρηση είναι κατά μέσον όρο 17 ευρώ. Αναλυτικά, από τα 100 ευρώ, 17 ευρώ καταβάλλονται σε φόρους και τέλη, 31 ευρώ για μισθούς, 13 ευρώ για τρόφιμα και ποτά, 3 ευρώ για ενέργεια και ύδρευση, 5 ευρώ για πωλήσεις και marketing, 4 ευρώ για ανανέωση εξοπλισμού, ενώ 12 ευρώ δαπανώνται σε άλλες υποχρεώσεις.