ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένες κατά 30% οι κρατήσεις Γερμανών τουριστών μέσω της TUI

ayximenes-kata-30-oi-kratiseis-germanon-toyriston-meso-tis-tui-2178662

Αύξηση κατά 30% καταγράφουν οι κρατήσεις μέσω της TUI Γερμανίας για την Ελλάδα τη φετινή σεζόν, η οποία πέραν των γνωστών δημοφιλών νησιών διαχέεται και σε μικρότερους νησιωτικούς και άλλους προορισμούς.

Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από τον επικεφαλής της ΤUI Γερμανίας Mάρεκ Αντριτσακ, ο οποίος επισκέφθηκε τη χώρα μας στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης του Τουριστικού Οργανισμού με Ελληνες ξενοδόχους. Στη σχετική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Ηλέκτρα» στη Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκαν οι τάσεις της φετινής σεζόν τόσο για την Ελλάδα όσο και για άλλους προορισμούς όπου δραστηριοποιείται η TUI Γερμανίας. Ο κ. Αντριτσακ μίλησε στην «Κ» για τις εξελίξεις της φετινής σεζόν, στέλνοντας τα μηνύματά του τόσο προς την ελληνική τουριστική κοινότητα όσο και προς άλλους σημαντικούς προορισμούς όπως η Ισπανία. Και, μάλιστα, σε μία ιδιαίτερα σημαντική χρονικά στιγμή για τη διεθνή τουριστική βιομηχανία, καθώς αύριο ανοίγει τις πύλες της στο Βερολίνο η ΙΤΒ, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τουρισμού παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι ο όμιλος της TUI κατά το οικονομικό έτος 2015/16 κατέγραψε συνολικό τζίρο ύψους 17,2 δισ. ευρώ. Ο όμιλος απασχολεί 67.000 άτομα σε περισσότερες από 100 χώρες.

Οπως σημειώνει ο κ. Αντριτσακ, «πέραν της Ελλάδας οι κρατήσεις στη Βουλγαρία και στην Κροατία καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, στην Ισπανία κινούνται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ στην Τουρκία εμφανίζουν σημαντική πτώση». Επίσης, τονίζει ότι υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι που η Ελλάδα καταγράφει τόσο σημαντική αύξηση φέτος στις κρατήσεις της. Ο πρώτος λόγος είναι η χαμηλή ζήτηση για την Τουρκία και ο δεύτερος ότι η Ισπανία μετά και την περυσινή αύξηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη διάθεση περισσότερων κλινών. Παράλληλα, για την Ισπανία συμπληρώνει ότι κατά την περυσινή σεζόν καταγράφηκε μία καμπή στην ικανοποίηση των πελατών. Ο επικεφαλής της TUI Γερμανίας θεωρεί ότι τη φετινή χρονιά η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις πραγματικές της δυνατότητες ως προορισμός, κάτι το οποίο δεν κατάφερε το 2015 και το 2016 εξαιτίας εξωγενών παραγόντων.

Σε σχέση με τις τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, εκτιμά ότι «ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί φέτος σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι». Οπως εξηγεί, «αυτό φαίνεται ότι θα συμβεί κυρίως λόγω του περιορισμού των προσφορών νωρίτερα από άλλες χρονιές από την πλευρά των ξενοδόχων, καθώς οι τιμές μέσω των συμβολαίων είναι ελαφρώς αυξημένες». Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων, προσθέτει ότι «η ΤUI Γερμανίας διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο όλων των εποχών στην Ελλάδα». Επιπλέον, σε σχέση με την επιλογή της Θεσσαλονίκης για τη διοργάνωση της ετήσιας συνάντησης στη χώρα μας, αναφέρει ότι «στόχος του Οργανισμού είναι η επανάκαμψη της δυναμικής της TUI Γερμανίας στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, η οποία είχε ανακοπεί στις αρχές του 2000».

Ιδιαίτερα κατατοπιστικός είναι ο κ. Αντριτσακ για την επίδραση που έχει σε έναν τουριστικό προορισμό η αύξηση της φορολογίας. Οι επισημάνσεις του κ. Αντριτσακ έγιναν με αφορμή ερώτηση για την επίπτωση που μπορεί να έχει για την Ελλάδα η εξαγγελθείσα επιβολή Τέλους Διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία και σε άλλα τουριστικά καταλύματα από την 1.1. 2018. Ο κ. Αντριτσακ αναφέρθηκε γενικότερα στο θέμα, σημειώνοντας ότι μία φορολογική επιβάρυνση σε έναν προορισμό μπορεί να προκαλέσει αύξηση στις τιμές των δωματίων χωρίς παράλληλη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Ομως κανείς πελάτης, συμπληρώνει, δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα για το ίδιο προϊόν. Ο κ. Αντριτσακ υπογραμμίζει ότι ο φόρος που επεβλήθη στη Μαγιόρκα θα μπορούσε να επηρεάσει τις κρατήσεις στον προορισμό, αν δεν υπήρχε η τόσο χαμηλή ζήτηση στην Τουρκία. Παράλληλα, συμπληρώνει ότι όλες αυτές οι μικροαυξήσεις των τιμών σε έναν προορισμό μπορεί να διοχετεύσουν σε άλλες χώρες τη ζήτηση όταν δοθεί η ευκαιρία.

Εξάλλου, ο επικεφαλής της TUI Γερμανίας προαναγγέλλει μέσω της «Κ» την απόφαση του Οργανισμού να ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, από την Ελλάδα και συγκεκριμένα από την Κρήτη, που έχει ως στόχο τη διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροτικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιωχθεί η ανάληψη σειράς δράσεων, μεταξύ των οποίων και η προώθηση συγκεκριμένων αγροτικών προϊόντων μέσω των ξενοδοχείων. Το πρόγραμμα σε συνεργασία με ελληνικούς φορείς θα συντονίσει το Δίκτυο Αειφόρου Τουριστικής Ανάπτυξης Futοuris, το οποίο ελέγχεται από τους μεγάλους tour operators της Γερμανίας. Η επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος θα γίνει κατά τη διάρκεια της έκθεσης ΙΤΒ στο Βερολίνο.