Νέες ναυπηγήσεις πλοίων χρειάζεται η ακτοπλοΐα

Νέες ναυπηγήσεις πλοίων χρειάζεται η ακτοπλοΐα

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πληθαίνουν οι προκλήσεις για την ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς πέραν της ύφεσης στην εγχώρια αγορά επιβατών και της ανόδου των τιμών των καυσίμων, οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2020 επιτάσσουν νέες ναυπηγήσεις. Επιπλέον, το ίδιο το ηλικιακό προφίλ του επιβατηγού στόλου πλησιάζει το σημείο που θα σηματοδοτήσει την ανάγκη ανανέωσής του.

Η πρόκληση για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και βέβαια τις ακτοπλοϊκές, όπως και τις δυνητικά χρηματοδότριες τράπεζες, είναι προ των πυλών. Την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ανάγκη σταδιακής ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου προειδοποιεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΒΝ) Μιχάλης Σακέλλης, εξηγώντας πως οι επερχόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η έλλειψη στη διεθνή αγορά κατάλληλων πλοίων για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες θα οδηγήσουν στη ναυπήγηση νέων πλοίων.

«Η ναυπηγική μας βιομηχανία πρέπει να είναι έτοιμη. Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την κάλυψη των αναγκών από τα ελληνικά ναυπηγεία» υπογραμμίζει, θυμίζοντας παράλληλα πως «στην τελευταία περίοδο ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου κατά την εικοσαετία 1995-2015 η ναυπηγική μας βιομηχανία ήταν απούσα».

Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΕΝ υπολογίζεται πως κατά την περίοδο εκείνη οι ελληνικές εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δισ. «Από αυτά μόνο δύο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και αυτά με παραγγελίες που μπήκαν πριν από το 2000» σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του αντιπροσωπευτικού σώματος του κλάδου. «Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχουν η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών μας». Εκτιμά δε πως υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που μπορούν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση που οι νέες ναυπηγήσεις απαιτούν.

Να σημειωθεί πως όπως έχει αποκαλύψει από την αρχή του έτους η «Κ», τόσο η Attica Group όσο και η Minoan βρίσκονται σε διαδικασία διερεύνησης της αγοράς αναφορικά με το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στη ναυπήγηση νέων επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων. Επιπλέον, εξετάζεται ο εξοπλισμός των νεότευκτων αυτών με μηχανές διπλού καυσίμου, που θα έχουν δηλαδή τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Η χρήση του LNG διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και προς την από 27 Οκτωβρίου του 2016 απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Το σύνολο των επιβατηγών πλοίων ελληνικών συμφερόντων άνω των 1.000 GT, σήμερα είναι 83 και αντιπροσωπεύουν το 4,1% του συνόλου των επιβατηγών πλοίων παγκοσμίως (2.017), σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-Operation Committee). Εξ αυτών, εκείνα που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία και δουλεύουν στην ελληνική αγορά είναι 63 με μέσον όρο ηλικίας τα 23,6 έτη, έναντι 20,2 του παγκόσμιου στόλου.

Από αυτά τα 63, τα 28 είναι ηλικίας άνω των 25 ετών, τα 7 από 20 έως 24 ετών, τα 17 από 15 έως -19 ετών, τα 6 από 10 έως 14 ετών, τα 4 από 5 έως 9 ετών και μόνον ένα είναι νεότερο των 4 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή