ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοδος τζίρου και λειτουργικών κερδών για τα Public το 2016

anodos-tziroy-kai-leitoyrgikon-kerdon-gia-ta-public-to-2016-2183686

Ανοδικά κινήθηκε πέρυσι η αλυσίδα καταστημάτων Public. H επιχείρηση παρουσίασε για το 2016 αύξηση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών κατά 5,6%, φθάνοντας τα 234,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDΑ) διαμορφώθηκαν σε 3,0 εκατ. ευρώ από 0,14 εκατ. ευρώ το 2015. Σε ό,τι αφορά τα καθαρά αποτελέσματα, αυτά διαμορφώθηκαν σε ζημίες 7,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 8,9 εκατ. ευρώ το 2015.

Η επιχείρηση λιανικής αναμφίβολα κερδίζει μερίδιο αγοράς, καθώς συνεχίζει να αυξάνει τα έσοδά της σε μια περίοδο που η καταναλωτική δύναμη συρρικνώνεται. Οπως αναφέρει άλλωστε η ίδια η εταιρεία, μέσα στα τελευταία δύο χρόνια προστέθηκαν έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση, που ελέγχεται από τον επιχειρηματία Πάνο Γερμανό, θεωρείται πλέον Νο 1 σε σημαντικές αγορές (π.χ. βιβλίου), ενώ, σύμφωνα με την ίδια, αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα, οι φορητοί Η/Υ (laptops), τα ηλεκτρονικά και συμβατικά παιχνίδια κ.ά. Προς την κατεύθυνση αυτή βοήθησαν οι πρωτοβουλίες για τις εποχικές αγορές (Back to School), αλλά και το Black Friday.

Παράλληλα, και παρά την οικονομική κρίση, η αλυσίδα συνέχισε να αναπτύσσεται. Μόνον πέρυσι λειτούργησε τρία νέα καταστήματα και προσέθεσε 90 εργαζομένους στο προσωπικό της, φθάνοντας συνολικά τους 1.690. Πρόκειται για δύο νέα καταστήματα που λειτούργησαν στην Ελλάδα κι ένα στην Κύπρο. Πριν από λίγες ημέρες η Public λειτούργησε ακόμη ένα κατάστημα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην περιοχή του Κολωνακίου. Είναι το 52ο κατάστημα της αλυσίδας, ενώ αναμένεται μέσα στη χρονιά η λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος που θα λειτουργήσει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

«Εντός της χρήσης 2016», αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης, «ο όμιλος λειτούργησε τρία νέα καταστήματα στη Λάρνακα, στη Μυτιλήνη και στο Ρέθυμνο, ενώ αποφάσισε να υλοποιήσει το άνοιγμα τουλάχιστον δύο νέων καταστημάτων στην Ελλάδα κατά την επόμενη χρήση». Σύμφωνα με την εταιρεία, τα τρία καταστήματα του ομίλου που άνοιξαν εντός του 2016, και λειτούργησαν για κάποιους μήνες, δεν απέφεραν τις ταμειακές εισροές που θα αναλογούσαν σε ένα ολόκληρο έτος. Ετσι το 2017, η εταιρεία αναμένει την περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητας και των αποτελεσμάτων της από τη λειτουργία των εν λόγω καταστημάτων.

Σημαντικές ακόμη ήταν και οι επιδόσεις των δύο online shops της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου οι επισκέπτες ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια, πραγματοποιώντας περισσότερες από 900.000 παραγγελίες. Σύμφωνα με την εταιρεία, η online πώληση θα υποστηριχθεί στο μέλλον περισσότερο ως το βασικό κανάλι επέκτασης των πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τη χρηματο-οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, πέρυσι η εταιρεία μείωσε περαιτέρω τον ούτως ή άλλως χαμηλό δανεισμό. Από περίπου 13 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2015, ο συνολικός δανεισμός στο τέλος του περασμένου Νοέμβρη υποχώρησε σε περίπου 9 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προχώρησε σε πρόωρη αποπληρωμή ενός δανείου 4 εκατ. ευρώ, που έληξε τον Ιούνιο του 2018. Από την άλλη πλευρά, τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 8,0 εκατ. ευρώ, έναντι 8,6 εκατ. ευρώ που ήταν τον Δεκέμβριο του 2015.