Επενδύουν στα φορτηγά πλοία οι Ελληνες εφοπλιστές

Επενδύουν στα φορτηγά πλοία οι Ελληνες εφοπλιστές

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί η ναυλαγορά ξηρού φορτίου να υποχώρησε κατά 13,5% στη διάρκεια του Απριλίου, με τη μεγαλύτερη πτώση της τάξεως του 29% να καταγράφεται στα μεγαλύτερου μεγέθους και δημοφιλέστερα πλοία τύπου Capesize, ωστόσο η διόρθωση αυτή δεν φαίνεται να έπληξε τη γενικότερα θετική αίσθηση που έχει παγιωθεί στις τάξεις των πλοιοκτητών για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου. Αυτό αντανακλάται και στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς κατά τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, αποκτήθηκαν 22 φορτηγά πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,64 εκατ. τόνων dwt, αντί συνολικής επένδυσης της τάξεως των 400 εκατ. δολαρίων (370 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ήταν υπεύθυνοι για το 44% των αγορών μεταχειρισμένων πλοίων, με βάση τη συνολική αξία τους, δείγμα της πεποίθησής τους ότι η αγορά οδεύει προς σταδιακή έξοδο από την κρίση των προηγούμενων ετών.

Θετικότερη εικόνα για τις προοπτικές της παγκόσμιας ναυτιλίας σε σχέση με το 2016 φαίνεται πως έχει και η Moody’s, η οποία σε χθεσινή της ανακοίνωση επισημαίνει ότι το μέλλον του κλάδου φαντάζει σταθερό, δεδομένου ότι κατά το τρέχον έτος, η συνολική λειτουργική κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών αναμένεται να παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με το περυσινό, όταν όμως είχε καταγραφεί πτώση με διψήφιο ποσοστό.

Πλέον, σύμφωνα με τη Moody’s τα έσοδα θα είναι σταθερά, έστω και σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Η σταθεροποίηση του κλάδου αποδίδεται, κατά τους αναλυτές, στη σταδιακή εξομάλυνση της υπερβάλλουσας προσφοράς πλοίων, τόσο στην αγορά του ξηρού φορτίου, όσο και στην αντίστοιχη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ετσι, σε αμφότερες τις αγορές, εκτιμάται ότι οι ναύλοι θα κινηθούν σε όλο και υψηλότερο επίπεδο. Εξαίρεση θα αποτελέσει ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, όπου οι προβλέψεις παραμένουν αρνητικές, ως αποτέλεσμα των χαμηλών ναύλων και των ισχυρών πιέσεων από το σκέλος της προσφοράς, όπου τόσο φέτος όσο και το 2018 αναμένεται η παράδοση ενός μεγάλου όγκου νεότευκτων πλοίων, που παραγγέλθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή