Υπερδιπλάσια πλοία από τους ανταγωνιστές τους παρήγγειλαν οι Ελληνες εφοπλιστές

Υπερδιπλάσια πλοία από τους ανταγωνιστές τους παρήγγειλαν οι Ελληνες εφοπλιστές

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε υπερδιπλάσιες παραγγελίες νέων πλοίων, εν συγκρίσει με οποιαδήποτε άλλη χώρα, έχουν προχωρήσει οι Ελληνες πλοιοκτήτες κατά το τρέχον έτος, καθώς επιχείρησαν να επωφεληθούν από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές που προσέφεραν τα ναυπηγεία της Ασίας, κυρίως εκείνα της Νότιας Κορέας, τα οποία, υπό το βάρος των χρεών, υπέβαλαν εξαιρετικά ανταγωνιστικές προσφορές για να προσελκύσουν νέες παραγγελίες.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία εκτιμήσεων πλοίων VesselsValue, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν υποβάλει παραγγελίες για 35 νέα πλοία από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ. Μάλιστα, δεδομένου ότι οι τιμές συνεχώς διαφοροποιούνται, ήδη προκύπτει και οικονομικό όφελος, καθώς, αν οι ίδιες παραγγελίες υποβάλλονταν με σημερινές τιμές, το συνολικό κόστος θα ανερχόταν σε 1,74 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν 140 εκατ. ευρώ περισσότερα.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Ελλάδα καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 30% παγκοσμίως, δεδομένου ότι συνολικά φέτος έχουν παραγγελθεί 119 πλοία. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ με παραγγελίες 14 πλοίων, ενώ έπεται η Σιγκαπούρη με 10 πλοία. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τη Νορβηγία με οκτώ παραγγελίες και την Ολλανδία με έξι παραγγελίες. Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι αρκετές από τις παραπάνω παραγγελίες, κυρίως εκείνες των ΗΠΑ, δεν αφορούν πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά κρουαζιερόπλοια. Από τις ελληνικές εταιρείες ξεχωρίζει το επενδυτικό πρόγραμμα της Chartworld Shipping, του κ. Λου Κολλάκη. Η εταιρεία έχει παραγγείλει 14 νέα πλοία, εκ των οποίων τα 12 είναι φορτηγά πλοία, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 286 εκατ. ευρώ.

Οπως εξηγεί η VesselsValue, τα τελευταία πέντε χρόνια, μία από τις σημαντικότερες πηγές χρηματοδότησης νεότευκτων πλοίων προήλθε από ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια (private equity), που θέλησαν να κεφαλαιοποιήσουν πιθανές υπεραξίες τοποθετούμενα σε μια περίοδο που η ναυλαγορά βρισκόταν στο αρχικό στάδιο της ανάκαμψής της. Σήμερα, αυτά τα κεφάλαια εστιάζουν σε πλοία που μπορούν να παραδοθούν άμεσα ή που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία. Ετσι, δημιουργήθηκε ένα χρηματοδοτικό κενό σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις, που με τη σειρά του περιόρισε τις νέες παραγγελίες, ωθώντας τα ναυπηγεία σε πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Αυτήν ακριβώς την κατάσταση σπεύδουν να εκμεταλλευτούν οι Ελληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν υψηλή ρευστότητα, εξασφαλίζοντας σημαντικές νέες παραγγελίες με χαμηλό κόστος. Ηδη αυτή η τάση φαίνεται να διαφοροποιείται, καθώς τους τελευταίους μήνες οι τιμές αυξάνονται, διότι έχουν αρχίσει να μειώνονται οι διαθέσιμες θέσεις ναυπήγησης στα ναυπηγεία, τη στιγμή που η ζήτηση παραμένει υψηλή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή