Πτώση 4,4% στη διακίνηση κοντέινερ από Πειραιά τον Ιούλιο

Πτώση 4,4% στη διακίνηση κοντέινερ από Πειραιά τον Ιούλιο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πτωτικά κινήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια του φετινού Ιουλίου. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Cosco, διακινήθηκαν συνολικά 309.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 323,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καταγράφοντας υποχώρηση της τάξεως του 4,4%. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο περσινός Ιούλιος ήταν ο δεύτερος καλύτερος μήνας του 2016, μετά τον Αύγουστο, όταν είχαν διακινηθεί 329,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Είχε μάλιστα καταγραφεί και η σημαντικότερη ετήσια μεταβολή, καθώς σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (τον πρώτο μήνα εφαρμογής των κεφαλαιακών ελέγχων) η άνοδος είχε αγγίξει το 15,2%.

Σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος – Ιούλιος), η σχετική δραστηριότητα παραμένει σε τροχιά ανόδου, καθώς από το λιμάνι του Πειραιά έχουν διακινηθεί συνολικά 2,062 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,012 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό εξάμηνο, σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό για το πρώτο μισό του έτους, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 1,753 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,688 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αντίστοιχα, και ο μήνας Ιούνιος κατέγραψε την υψηλότερη διακίνηση του 2017 με 314,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί η ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού, από τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (στόχος εφικτός για το τρέχον έτος, εφόσον επιταχυνθεί ο σημερινός ρυθμός αύξησης) στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι ο επικεφαλής του ΟΛΠ, καπετάνιος Φου Τσενγκ Κιου, ανέφερε πρόσφατα ότι ήδη από το 2018 ο οργανισμός προσδοκά να εξασφαλίσει τη διακίνηση 5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Εφόσον επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, τότε το λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, από την 38η θέση που είναι σήμερα και την 93η στην οποία βρισκόταν το 2010, όταν δηλαδή η διαχείριση της σχετικής δραστηριότητας περνούσε στα «χέρια» της Cosco.

Στο πλαίσιο αυτό, σημαντικές θα είναι και οι πρωτοβουλίες σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση του Πειραιά με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, κυρίως μέσω του σιδηροδρόμου. Ηδη, η Cosco «τρέχει» τις σχετικές διαδικασίες, με στόχο να εντείνει την παρουσία της και στο συγκεκριμένο σκέλος της δραστηριότητάς της στην Ελλάδα. Επίσης, ώθηση αναμένεται να δοθεί και από το πρόσφατο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και στο λιμάνι της Σαγκάης, βάσει του οποίου, ένα σημαντικό ποσοστό των εμπορευμάτων που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης θα διακινείται μέσω του Πειραιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή