Η ναυπηγοεπισκευή κεντρίζει το ενδιαφέρον πολλών μνηστήρων

Η ναυπηγοεπισκευή κεντρίζει το ενδιαφέρον πολλών μνηστήρων

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θέσεις προκειμένου να αποσπάσουν μερίδιο από την εκτιμώμενη ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας που συνεπάγεται η ανάπτυξη της Cosco στον Πειραιά παίρνουν ολοένα και περισσότεροι όμιλοι.

Πέραν των κυοφορούμενων εξελίξεων στο νεώριο Σύρου, εν αναμονή φαίνεται να βρίσκεται η κυβέρνηση για να αξιοποιήσει με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εφόσον επιτύχει να τα απεμπλέξει από τη διαδικασία της διεθνούς διαιτησίας και των ευρωπαϊκών υποχρεώσεων.

Ομως, παράλληλα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς έχει αιτηθεί τη λήψη αδείας ναυπηγείου, ενώ και άλλοι ελληνικοί όμιλοι, μεταξύ των οποίων και ο όμιλος Σπανόπουλου, τα Ναυπηγεία Χαλκίτη, ο όμιλος αδελφών Μακρή και η εταιρεία Ποσειδών Ζ.Κ., έχουν κινήσει αδειοδοτικές διαδικασίες για ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.

Επιπλέον, ο ΟΛΠ έχει ανακοινώσει ότι έως τα τέλη του έτους θα έχει θέσει σε λειτουργία νέα μεγάλη πλωτή δεξαμενή, η οποία ναυπηγήθηκε στην Ασία. Δηλαδή, δεξαμενή ικανή να εξυπηρετεί πλοία με μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων, μήκους έως και 240 μέτρων.

Παράλληλα έχει ολοκληρώσει τις επισκευές των άλλων τεσσάρων δεξαμενών του, δύο πλωτών και δύο σταθερών. Την ίδια ώρα, τα χέρια της κυβέρνησης ενδέχεται να λυθούν τις επόμενες εβδομάδες και για την περίπτωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Και αυτό, διότι αναμένεται οσονούπω, έπειτα από πολλά έτη αναμονής, η απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου (ICC) επί των αποζημιώσεων που ζητεί η πλευρά του μεγαλομετόχου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) από το Δημόσιο, ύψους ενός δισεκατομμυρίου. Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι θα επιδικαστεί ποσό μικρότερο των απαιτήσεων του Δημοσίου από την ΕΝΑΕ (ανάκτηση επιδοτήσεων 560 εκατ. ευρώ), επιτρέποντας έτσι τη διευθέτηση των εκατέρωθεν αξιώσεων, χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

Εν συνεχεία προτίθενται να θέσουν σε κίνηση τη διαδικασία ειδικής διαχείρισης ή άλλη διαδικασία που θα επιτρέψει την πώληση του εμπορικού τμήματος των ΕΝΑΕ. Γι’ αυτό διαρρέεται ότι υπάρχει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από την Κίνα, αν και δεν επιβεβαιώνεται –προς το παρόν τουλάχιστον– από την Cosco.

Το κατά πόσον θα υπάρξουν ξανά μεγάλες και πολλές δουλειές για ναυπήγηση και ναυπηγοεπισκευή, για να αιμοδοτήσουν όλες τις παραπάνω πρωτοβουλίες, εφόσον βέβαια αυτές καρποφορήσουν, παραμένει το μεγάλο στοίχημα του κλάδου.

Σε αυτό το στοίχημα ρολό δεν διαδραματίζουν μόνον οι επενδυτές και η κυβέρνηση, αλλά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, εξηγούν οι γνωρίζοντες. «Η αποκατάσταση της αξιοπιστίας, όσον αφορά τη συνέπεια, την ποιότητα και τα τιμολόγια των ελληνικών ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών ομίλων, εξαρτάται και από αυτούς», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή