Κίνδυνος «αεροπορικής ασφυξίας» στη Θεσσαλονίκη για πολλούς μήνες

Κίνδυνος «αεροπορικής ασφυξίας» στη Θεσσαλονίκη για πολλούς μήνες

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρέμβαση του πρωθυπουργού για να αποφευχθεί η δραματική μείωση των αεροπορικών πτήσεων από και προς την Θεσσαλονίκη τον χειμώνα λόγω αμφισβητούμενης αναγκαιότητας έργων στο αεροδρόμιο ζητάει η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Το αίτημα έρχεται να προστεθεί σε αυτά του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη αλλά και ανάλογες εκκλήσεις τόσο της Fraport Greece όσο και των αεροπορικών.

«Κάθε ώρα που περνάει οι εταιρείες δεσμεύουν τα αεροσκάφη τους σε δρομολόγια άλλων χωρών», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «Κ» κύκλοι που εμπλέκονται στη διαδικασία αυτή.

Την ίδια ώρα, όμως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διέρρεαν χθες Δευτέρα πως το αίτημα για μη πραγματοποίηση των έργων θα απορριφθεί, ενώ μιλούσαν για εργασίες έως και τον Απρίλιο του 2018. Η επίσημη απάντηση στην παραχωρησιούχο του αεροδρομίου «Μακεδονία», Fraport Greece, αναμένεται άμεσα. Τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης έχουν κριθεί μη απαραίτητα από την παραχωρησιούχο, η οποία επικαλείται μάλιστα και ενδελεχή μελέτη που πραγματοποίησε με τεχνικό σύμβουλο.

Το έργο αφορά τη διασταύρωση του παλιού με τον νέο διάδρομο και κατά τη διάρκειά του προβλέπεται να χρησιμοποιείται ο παρακείμενος τροχιόδρομος. Αλλά η λύση αυτή και θεωρείται επαυξημένης επικινδυνότητας και είναι περιορισμένης δυναμικότητας. Εκτιμάται πως η δυνατότητα εξυπηρέτησης πτήσεων στο αεροδρόμιο θα μειωθεί κατά 75% τουλάχιστον επί τέσσερις και πλέον μήνες. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως το αεροδρόμιο από 12 κινήσεις αεροσκαφών την ώρα που μπορεί να εξυπηρετήσει κανονικά θα δύναται να εξυπηρετήσει μόλις δύο. Σημειώνεται πως το «Μακεδονία» εξυπηρετεί ανά εβδομάδα περί τις 1.200 πτήσεις. Πηγές ομίλων που παρέχουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στο «Μακεδονία» από εστίαση έως και διαχείριση αποσκευών εκτιμούν πως θα εξαναγκαστούν σε μείωση προσωπικού που άλλες πηγές προσμετρούν ακόμα και σε περισσότερες από 400 θέσεις εργασίας.

Η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, αφού ξεκαθαρίζει πως υποστηρίζει την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου, «απαιτεί παράλληλα να ξεκαθαρίσει άμεσα η υπόθεση και να δοθούν υπεύθυνες απαντήσεις, κυρίως όμως, ζητεί να διασφαλιστεί το ότι δεν θα επέλθει πλήγμα στην εικόνα της πόλης, στον τουρισμό και στην οικονομία της Βόρειας Ελλάδας. Ταπεινά πιστεύουμε ότι είναι ένα μείζον θέμα που την ευθύνη και την απόφαση οφείλει να πάρει ο πρωθυπουργός της χώρας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Ενωσης.

Η υπόθεση του αμφισβητούμενης χρησιμότητας του έργου διαρκεί πάνω από μια δεκαετία. Ξεκινάει το 2006 όταν σχεδιάστηκαν εργασίες αναβάθμισης στη διασταύρωση του διαδρόμου 16/34 (που λειτουργεί) με τον διάδρομο 10/28 (που δεν έχει ολοκληρωθεί). Ομως, ήταν πέρυσι που το ελληνικό Δημόσιο αποφάσισε να ξεκινήσουν οι εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο. Επειτα από πολλές αντιδράσεις φορέων της πόλης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε δεκτό το πρώτο αίτημα να μεταφερθεί η υλοποίηση των εργασιών στη διασταύρωση τη χειμερινή περίοδο, προκειμένου να μη μειωθούν η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία» κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Ομως τώρα που έφτασε η ώρα για τα έργα αυτά, η Θεσσαλονίκη κινδυνεύει ξανά με δραματική μείωση των αεροπορικών της συνδέσεων με την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή