Ευρωπαϊκό τεστ για τις μεγάλες εκπτώσεις στους διαγωνισμούς έργων

Ευρωπαϊκό τεστ για τις μεγάλες εκπτώσεις στους διαγωνισμούς έργων

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρίσιμο βήμα για την τύχη των έργων που έχουν δημοπρατηθεί με υπέρογκες εκπτώσεις θεωρείται η κατάθεση του φακέλου μεγάλου έργου για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, κίνηση η οποία εκκρεμούσε προκειμένου να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα από το επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020. Ασφαλώς, η ιδιαίτερη φύση του έργου, με τη «σαλαμοποίησή» του σε οκτώ επιμέρους εργολαβίες, έχει γεννήσει έκδηλο προβληματισμό στους αρμόδιους φορείς, με αποτέλεσμα να μην είναι και τόσο δεδομένη η έγκριση της χρηματοδότησης του έργου των 475 εκατ. ευρώ.

Ασφαλώς το τελικό κόστος αναμένεται να είναι τουλάχιστον 50% χαμηλότερο, δεδομένων των πολύ μεγάλων εκπτώσεων που έχουν προσφέρει οι προτιμητέοι ανάδοχοι των επτά πρώτων εργολαβιών. Υπενθυμίζεται ότι στις πρώτες τέσσερις εργολαβίες μειοδότησε η εταιρεία Τοξότης, συμφερόντων του ομίλου Καλογρίτσα. Η εταιρεία Ιντερκατ επικράτησε στην πέμπτη και στην έβδομη εργολαβία, ενώ στην έκτη μειοδότηση η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο της Μηχανικής. Υπενθυμίζεται πως εκκρεμεί η δημοπράτηση της όγδοης και τελευταίας εργολαβίας (τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας – Κόμβος Μιντιλογλίου), η οποία ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί.

Το ζητούμενο βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες του κλάδου των κατασκευών, είναι πώς ακριβώς θα επιτευχθεί η παράδοση του έργου εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων και της απαιτούμενης ποιότητας, δεδομένου ότι οι μειοδότες έχουν προσφέρει εκπτώσεις που κυμαίνονται από 50% έως 57%, χωρίς μάλιστα να πρόκειται (με εξαίρεση τον ιταλικό όμιλο που διαθέτει σημαντικά κεφάλαια), για εταιρείες με μεγάλη οικονομική δύναμη. Συμπληρώνουν δε ότι μόνο τυχαία δεν είναι η αποχή όλων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας από το συγκεκριμένο έργο, καθώς θεωρούν ότι δεν «βγαίνει» με τις τιμές που έχουν δοθεί.

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον το έργο ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, θα απαιτηθεί ένα πρόσθετο διάστημα τουλάχιστον τριών-τεσσάρων μηνών έως ότου υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις, δεδομένου ότι θα πρέπει να σταλούν προς έγκριση και στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό σημαίνει ότι το έργο δεν προβλέπεται να ξεκινήσει νωρίτερα από την άνοιξη του 2018 και αυτό εφόσον δεν υπάρξει κάποια επιπλοκή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή