Αύξηση 77% στα κέρδη του ΟΛΘ το α΄ 6μηνο

Αύξηση 77% στα κέρδη του ΟΛΘ το α΄ 6μηνο

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανοδο της τάξεως του 77% σε 9,8 εκατ. ευρώ, έναντι 5,54 εκατ. ευρώ, σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) το α΄ εξάμηνο, καθώς καταγράφηκε σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου. Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 32% σε 188.306 κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, έναντι 141.900 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ανοδος της τάξεως του 34% σημειώθηκε επίσης στη διακίνηση γενικού φορτίου (370.479 τόνοι έναντι 276.567 του περσινού πρώτου εξαμήνου), ενώ άνοδο κατά 56% σε 1,88 εκατ. τόνους (από 1,2 εκατ. τόνους) σημείωσε και το χύμα φορτίο.

Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ ανήλθε σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 32% σε ετήσια βάση, με το σκέλος της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να έχει τη μεγαλύτερη συμβολή, καθώς ο τζίρος του εν λόγω κλάδου ανήλθε σε 16,7 εκατ., αυξημένος κατά 29,3%. Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε σε 15,1 εκατ. ευρώ, από 10,3 εκατ., αυξημένη κατά 46,7%, με το ποσοστό της επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται σε 54%.

Οπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Δημ. Μακρής, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε την υψηλότερη άνοδο της τελευταίας δεκαετίας, ενώ και η αύξηση του συμβατικού φορτίου είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων πέντε ετών. Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, η μεγάλη αυτή άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εξαγωγών και της γενικότερης εμπορικής δραστηριότητας εντός της χώρας, όπως επίσης και στη στενή συνεργασία της εταιρείας με τους πελάτες της.

Υπενθυμίζεται ότι το προσεχές διάστημα αναμένεται η μετάβαση του ΟΛΘ στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, καθώς έχει ολοκληρωθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 67% του λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ, αναδεικνύοντας σε προτιμητέο ανάδοχο την κοινοπραξία των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, την επόμενη επταετία, καθώς και ελάχιστους δείκτες διακίνησης φορτίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή