Στην Αθήνα το ραντεβού ξένων οίκων με ελληνικές ναυτιλιακές

Στην Αθήνα το ραντεβού ξένων οίκων με ελληνικές ναυτιλιακές

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 300 στελέχη ξένων επενδυτικών κεφαλαίων, τραπεζών, ελληνικών ναυτιλιακών και νομικών συμβούλων συναντώνται σήμερα Τρίτη στην Αθήνα, με αντικείμενο τις προοπτικές επενδυτικών συνεργασιών στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Με τις ναυλαγορές σε τροχιά ανάκαμψης, τις αξίες των πλοίων να ενισχύονται, αλλά να παραμένουν ακόμα κάτω των ιστορικών μέσων όρων, και τις εκτιμήσεις των αναλυτών να είναι αισιόδοξες για τη μεσοπρόθεσμη πορεία του κλάδου, η αναζήτηση συνεργασιών εντείνεται.

Οι επαφές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του 19ου ετήσιου Marine Money Greek Forum που γίνεται σε μεγάλο αθηναϊκό ξενοδοχείο και στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων χρηματοοικονομικοί όμιλοι από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ελλάδα αλλά και την Κίνα. Με δεδομένο ότι το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, η αυξημένη προσέλευση της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στην Αθήνα δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως έκπληξη.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou Securities χαρακτηρίζει την τρέχουσα περίοδο την «ιδανικότερη συγκυρία των τελευταίων τριάντα ετών» για επενδύσεις στη ναυτιλία.

Θετική συγκυρία

Οι ιστορικά χαμηλές τιμές των μεταχειρισμένων εμπορικών πλοίων, οι περιορισμένες παραγγελίες σε ναυπηγεία για νεότευκτα, αλλά και η βελτίωση της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, είναι οι τρεις παράμετροι που επικαλείται για να στηρίξει την εκτίμησή του.

Στο μέτωπο της προσφοράς μεταφορικής δυναμικότητας υπολογίζεται πως μόλις 573 νέα πλοία θα παραδοθούν φέτος, αριθμός που είναι ο τρίτος χαμηλότερος στην Ιστορία μετά τα έτη 2001 και 2016.

Τα ναυπηγεία δεν διαθέτουν άμεσα αξιοποιήσιμη πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα για να δεχθούν σημαντικό αριθμό παραγγελιών έως και το 2019, ενώ αδυνατούν και να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες τραπεζικές εγγυήσεις για να υπογράψουν πρόσθετες ναυπηγήσεις, σημειώνει η Clarksons Platou. Ως εκ τούτου συνάγεται πως ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας θα παραμείνει ελεγχόμενος και χαμηλός κατά τα επόμενα λίγα χρόνια.

Με την προσφορά περιορισμένη, η αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορές πρώτων υλών αναμένεται να συνεχίσει να ωθεί υψηλότερα τις αξίες των πλοίων όσο και τους ημερήσιους ναύλους τους.

Ηδη η αύξηση της ζήτησης κατά το 2017 ήταν ισχυρότερη από ό,τι αναμενόταν αρχικά, ενώ οι προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία αναθεωρήθηκαν ανοδικά.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων αυξήθηκαν κατά μέσον όρο κατά 20% φέτος, όμως παραμένουν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 1988, επισημαίνει ο οίκος για να καταδείξει τα περιθώρια περαιτέρω ανόδου. «Εν ολίγοις, από την άποψη της αξίας η τρέχουσα συγκυρία θα μπορούσε ίσως να είναι η καλύτερη για τη ναυτιλία εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια», γράφουν οι αναλυτές της Clarksons, Gandolfo, Hildan και Morkedal.

Ποιοι συμμετέχουν

Στο Marine Money Greek Forum, που γίνεται σήμερα Τρίτη στο Hilton, συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Berenberg, Four Wood Capital Partners, BNP Paribas, Citi, Commerzbank, Deutsche Bank, DVB Bank, Goldman Sachs, HSBC, ICBC Financial Leasing, ING, Jefferies, KfW IPEX-Bank, NIBC Bank, NORD/LB, Northern Shipping Funds, SEB, UBS, ABN AMRO, Maritime Asset Partners και Meerbaum Capital Solutions (Oaktree).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή