H Green Cola επεκτείνεται στη Σαουδική Αραβία

H Green Cola επεκτείνεται στη Σαουδική Αραβία

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αφετηρία την αγορά της Σαουδικής Αραβίας, μια αγορά με πληθυσμό πάνω από 33 εκατομμύρια, επιχειρεί να κατακτήσει την Aραβική Xερσόνησο η Green Cola. Χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα στην Green Cola και την Ocean Holding Group για τη δημιουργία της εταιρείας η οποία θα αναλάβει κατ’ αρχάς την εμπορία και τη διανομή της Green Cola στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν.

Σε πρώτη φάση θα εξάγονται προϊόντα που παρασκευάζονται στο εργοστάσιο της Green Cola στην Ορεστιάδα με τον στόχο για τον πρώτο χρόνο να είναι 1 εκατομμύριο κιβώτια και μερίδιο αγοράς 1,5%. Σε πρώτη φάση οι εξαγωγές, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν σε δύο μήνες, θα αφορούν μόνο την Green Cola σε κουτάκι και εν συνεχεία θα εξετασθεί το ενδεχόμενο να εξαχθούν και άλλοι κωδικοί είτε του προϊόντος Green Cola είτε των αναψυκτικών BLE που επίσης παράγει η ελληνική εταιρεία. Στην εν λόγω αγορά η κατανάλωση αναψυκτικών cola φτάνει το 1,2 δισ. λίτρα ετησίως, με πρώτη σε μερίδια αγοράς την Pepsi και σε αρκετά μεγάλη απόσταση στη δεύτερη θέση την Coca-Cola.

Ο διπλασιασμός της κατανάλωσης σε ορίζοντα 2-3 ετών δεν αποκλείεται να οδηγήσει στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας στη Σαουδική Αραβία, όπως ανέφερε χθες ο ιδρυτής της Green Cola Π. Βενιέρης, μέσω της συνεργασίας με την Ocean Holding Group για την εμφιάλωση των προϊόντων της ελληνικής εταιρείας. Για ποιο λόγο επελέγη η Σαουδική Αραβία; Η κατά κεφαλήν κατανάλωση αναψυκτικών ανέρχεται σε 76,6 λίτρα τον χρόνο, όταν στην Ευρώπη είναι κατά μέσο όρο 57,2 λίτρα τον χρόνο.

Τα προϊόντα της Green Cola βρίσκονται σήμερα σε 22 χώρες, είτε μέσω εξαγωγών από την Ελλάδα είτε μέσω παραγωγής στο εξωτερικό από τοπικούς συνεργάτες – βιομηχανίες. Οι εξαγωγές αποτελούν σήμερα περίπου το 16,6% του τζίρου της, στα 3 εκατ. ευρώ σε σύνολο τζίρου 18 εκατ. ευρώ.

Στη εγχώρια αγορά η Green Cola κατέχει μερίδιο 8,5% στα αναψυκτικά τύπου cola σε μια αγορά που είναι πτωτική κατά 1% με 2% στο εννεάμηνο 2017. Ο κ. Βενιέρης πάντως δήλωσε χθες ότι φέτος υπήρχαν εμπόδια για τη γρηγορότερη ανάπτυξη της εταιρείας, διευκρινίζοντας ότι αυτά είναι κυρίως η μείωση της ζήτησης και η διαγραφή κατά 50% των απαιτήσεων από τη «Μαρινόπουλος», ενώ αναφερόμενος σε ανταγωνίστριες εταιρείες (σ.σ. εννοώντας την Coca-Cola με στέβια) δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μας ακολούθησαν αρκετοί, αντιγράφοντας το προϊόν μας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή