Η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων δεν ανέβασε τον τζίρο

Η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων δεν ανέβασε τον τζίρο

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε νέες μειώσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου προχωρεί η ασφαλιστική αγορά, συνεχίζοντας την πολιτική της πτώσης των τιμών, που έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντική υποχώρηση του μέσου ασφαλίστρου. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, με βάση τα οποία ο τζίρος του κλάδου αυτοκινήτου διαμορφώθηκε στο τέλος Αυγούστου σε 485,9 εκατ. ευρώ, στα ίδια δηλαδή επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, παρά τη σημαντική το ίδιο διάστημα αύξηση του ασφαλισμένου στόλου των οχημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων από το δεύτερο τρίμηνο του έτους ξεπέρασε τις 400.000 και ο ασφαλισμένος στόλος φθάνει φθάνει πλέον τα 6,2 εκατομμύρια από 5,8 εκατομμύρια στο τέλος Μαρτίου. Η αύξηση κατά 10,7% είναι συνέπεια του ελέγχου που πραγματοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τον Ιούνιο, από τα αποτελέσματα του οποίου προέκυψε ότι τα ανασφάλιστα οχήματα ήταν 1,2 εκατομμύρια. Αν και το νούμερο αυτό δεν ήταν εντέλει ακριβές, καθώς ο έλεγχος είχε σοβαρά λάθη, το βέβαιο είναι ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων ήταν μεγάλος και πολλοί από τους κατόχους αυτών των οχημάτων έσπευσαν να ασφαλιστούν για να αποφύγουν το πρόστιμο.

Εντούτοις, η αύξηση του ασφαλισμένου στόλου των οχημάτων δεν συμβαδίζει με την εξέλιξη του τζίρου της ασφαλιστικής αγοράς, που δείχνει σταθεροποίηση σε σχέση με πέρυσι και μικρή άνοδο σε σχέση με τους πρώτους μήνες του έτους. Αιτία, σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, είναι ότι μεγάλος μέρος των ανασφάλιστων οχημάτων που εντοπίστηκαν και υποχρεώθηκαν να ασφαλιστούν ήταν δίκυκλα, τα ασφάλιστρα των οποίων είναι χαμηλά.

Η βασικότερη όμως αιτία είναι η συνέχιση της πολιτικής μείωσης των ασφαλίστρων που ακολουθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες και η οποία σε αρκετές περιπτώσεις γίνεται υπό την πίεση του έντονου ανταγωνισμού από τα δίκτυα διανομής –πράκτορες και μεσίτες– που μεταφέρουν πακέτα ασφαλισμένων οχημάτων από τη μία εταιρεία στην άλλη, επιτυγχάνοντας μεγάλες μειώσεις των τιμών με τη μορφή εκπτώσεων ή μπόνους. Η πρακτική αυτή, αν και εμφανίζεται να είναι υπέρ του καταναλωτή, αποτελεί στρέβλωση της αγοράς, καθώς συντηρεί ένα υπερτροφικό σύστημα προμηθειών που φθάνουν ακόμη και το 30% για την απλή ασφάλιση αστικής ευθύνης, η οποία είναι υποχρεωτική εκ του νόμου και η διάθεσή της δεν δικαιολογεί ανάλογα περιθώρια.

Παράγοντα έντονου ανταγωνισμού συνιστά και η παρουσία των Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), δηλαδή ασφαλιστικών που έχουν την έδρα τους σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και δραστηριοποιούνται στη χώρα μας με το καθεστώς της ελεύθερης εγκατάστασης. Ο τζίρος των ΕΠΥ, που υπολογίζεται περίπου στο 15% της συνολικής αγοράς δεν καταγράφεται στα παραγωγικά στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, της οποίας δεν είναι μέλη. Ετσι, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν απορροφήσει σημαντικό μέρος των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, η τάση αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραγωγικά στοιχεία της ένωσης.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με στοιχεία της διαδικτυακής πλατφόρμας insurance market, η πτώση των τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά το βασικό πακέτο της αστικής ευθύνης (πλέον της οδικής βοήθειας και νομικής προστασίας) τα τελευταία χρόνια φθάνει το 18%, καθώς από 147 ευρώ το εξάμηνο, που ήταν το μέσο ασφάλιστρο το 2014, υποχώρησε στα 120 ευρώ περίπου. Παρά τα χαμηλά ασφάλιστρα που διαμορφώνονται στην αγορά, η κυκλοφορία ανασφάλιστων αυτοκινήτων συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, καθώς τα στοιχεία από τις εταιρείες δείχνουν ότι αρκετοί επέλεξαν την ασφάλιση ανά τρίμηνο, προκειμένου απλώς να αποφύγουν το πρόστιμο της ΑΑΔΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή