«Φροντίζει» και μεγαλώνει με επενδύσεις και εξαγωγές

«Φροντίζει» και μεγαλώνει με επενδύσεις και εξαγωγές

5' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν κάποιος κοιτούσε τα μεγέθη της ΜΕΓΑ Προϊόντα Υγιεινής και του ζητούσαν να μαντέψει σε ποια χώρα εδρεύει αυτή η εταιρεία, πολύ δύσκολα θα επέλεγε την Ελλάδα. Εχοντας υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της στην περίοδο 2009-2016, διπλασιάσει το ανθρώπινο δυναμικό της τα τελευταία 7χρόνια της ακραίας κρίσης και εξάγοντας πάνω από το 35% της παραγωγής της, η εταιρεία μοιάζει σχεδόν παράταιρη στην Ελλάδα του σήμερα.

Και όμως, η ΜΕΓΑ αποτελεί μια αμιγώς ελληνική βιομηχανία που διατηρεί και την έδρα αλλά και την παραγωγική της μονάδα στη χώρα και συνεχίζει να πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις κόντρα στο γενικότερο κλίμα και στην επενδυτική καχεξία. Σήμερα, με κύκλο εργασιών που προσεγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 63.000 τ.μ., απασχολώντας 480 άτομα προσωπικό και διατηρώντας ηγετική θέση στην αγορά –κόντρα σε πολύ μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες– η ΜΕΓΑ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, παράγοντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων βρεφικής – παιδικής φροντίδας, γυναικείας υγιεινής, περιποίησης ενηλίκων και φροντίδας όλης της οικογένειας.

Ξεκίνημα το 1981

Η εταιρεία ξεκίνησε το 1981, όταν ο κ. Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης, με ομάδα συνεργατών, προχώρησε στη δημιουργία μια μικρής μονάδας παραγωγής ωτοκαθαριστών. Το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός έγινε τη δεκαετία του 1990. Μέσω ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος προχώρησε στη ριζική ανανέωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού και ενσωματώνοντας τεχνολογίες αιχμής στις γραμμές παραγωγής υπερδεκαπλασίασε τη δυναμικότητα του εργοστασίου της.

Παράλληλα, διεύρυνε την γκάμα των προϊόντων της και ξεκίνησε δυναμικά την εξαγωγική της δραστηριότητα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι χρονιές- σταθμοί στην πορεία της ήταν το λανσάρισμα της Everyday το 1996 και η έναρξη της παραγωγής των προϊόντων ακράτειας Sani το 2004. Σήμερα, η εταιρεία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στη συνολική κατηγορία προσωπικής υγιεινής στην Ελλάδα με μια μεγάλη γκάμα προϊόντων όπως τα Babylino, EveryDay, Sani, Pom Pon, Wet Hankies BabyCare, Tipers, ΜΕΓΑ κ.ά.

Επιπλέον, παράγει εδώ και χρόνια σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, ενώ διατηρεί μακροχρόνιες συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του τομέα προσωπικής υγιεινής, με παγκόσμια παρουσία, για την παραγωγή των προϊόντων τους.

Το «μυστικό» της επιτυχίας

Χαρακτηριστικό της δυναμικής της είναι ότι από το 2000 μέχρι σήμερα έχει υπερεξαπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, εκ των οποίου το περίπου 35% αφορά εξαγωγές. Και παρά τις αντιξοότητες, την έντονη αβεβαιότητα και τη διάχυτη ανησυχία για το μέλλον της χώρας, η εταιρεία κατάφερε να διευρύνει εντυπωσιακά τη εξαγωγική της παρουσία «κόντρα» στην ύφεση. Στο τέλος του 2015, οι πωλήσεις της στο εξωτερικό ανήλθαν στα 48,15 εκατ. ευρώ έναντι εξαγωγών 9,85 εκατ. ευρώ το 2009, σχεδόν πενταπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Σήμερα, τα προϊόντα της βρίσκονται σε τέσσερις ηπείρους και χρόνο με τον χρόνο διευρύνει την παρουσία της και σε νέες αγορές. Με βάση την παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα, η εταιρεία εξάγει σε περισσότερες από 30 χώρες, μεταξύ άλλων, σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιράν, Κίνα, Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σαουδική Αραβία, Μαυροβούνιο, Κύπρο, Λιβύη, Αλγερία, Τυνησία, Μάλτα, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία κ.α.

Πού οφείλεται η επιτυχία; Σύμφωνα με την εταιρεία το σημείο-«κλειδί» είναι η καινοτομία και η ποιότητα. Από την αρχή της λειτουργίας της έχει εστιάσει στην ανώτερη ποιότητα των προϊόντων, εδραιώνοντας έτσι ισχυρά μερίδια στην κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής ήδη πριν από την κρίση, ενώ συνέχισε να επενδύει σε τεχνολογία αιχμής, ώστε να παράγει προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, διευρύνοντας παράλληλα τις διεθνείς της συνεργασίες. Η ενσωμάτωση τεχνολογίας αιχμής στις γραμμές παραγωγής, η διαφοροποίηση στον προϊοντικό σχεδιασμό, η διαρκής καινοτομία στις τεχνικές παραγωγής, οι εξαιρετικά αυστηρές διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου σε όλα τα στάδια της παραγωγής, η έμφαση στην έρευνα καταναλωτή και η ανάπτυξη πρωτοπόρων μεθόδων μάρκετινγκ, ήταν τα σημεία που έκαναν τη διαφορά.

Νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 30 εκατ. ευρώ

Με στόχο να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα η εταιρεία έχει ξεκινήσει την υλοποίηση νέου επενδυτικού προγράμματος ύψους 30 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και την προσθήκη νέου μηχανολογικού εξοπλισμού με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας.

Σημειώνεται ότι κατά την περίοδο 2010-2016 η ΜΕΓΑ υλοποίησε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 55 εκατ. ευρώ, που αφορούσε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου και εισάγοντας νέες καινοτομίες σε γραμμές παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η υψηλή ποιότητα των προϊόντων είναι το κλειδί για τη εξωστρέφεια. Ετσι, και παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας εξακολουθεί και εισάγεται μεγάλο ποσοστό προϊόντων προσωπικής υγιεινής, η ΜΕΓΑ έχει καταφέρει να εξάγει πολλά προϊόντα της, δημιουργώντας ένα εξαγωγικό αντίβαρο. Η κατηγορία βρεφικές πάνες έχει πάρει τη θέση της στα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, κυρίως χάρη στις εξαγωγικές πρωτοβουλίες της ΜΕΓΑ, με τα ελληνικά Babylino Sensitive να βρίσκονται πλέον στα ράφια καταστημάτων σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Η εταιρεία διακρίθηκε στα βραβεία MADE IN GREECE 2015, με το 1ο βραβείο Eπώνυμου Προϊόντος για τα Babylino, ενώ κατέκτησε για έκτη συνεχή χρονιά την κορυφαία διάκριση «True Leader» της ελληνικής οικονομίας στον ετήσιο επιχειρηματικό θεσμό της Icap Group. Εχει επίσης διακριθεί ως μία από τις 100 καλύτερες επιχειρήσεις της Ευρώπης στα European Business Awards 2012-2013. Πιο πρόσφατα, αναδείχθηκε νικητής στην κατηγορία «Λειτουργική/ Επιχειρησιακή βελτίωση» στο πλαίσιο των Βραβείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Growth Awards, ενώ απέσπασε τρία σημαντικά βραβεία στα Greek Exports Awards.

«Δεν σκεφτήκαμε ποτέ να φύγουμε από την Ελλάδα»

Παρά τις αναταράξεις των τελευταίων ετών και την τάση φυγής πολλών εταιρειών από τη χώρα, οι άνθρωποι της ΜΕΓΑ υπογραμμίζουν ότι δεν υπήρξε σε καμία στιγμή η παραμικρή σκέψη για κάτι τέτοιο από την εταιρεία. Το αντίθετο, συνεχίζει να στηρίζει την ελληνική οικονομία, ενισχύοντας τα επενδυτικά της πλάνα. Η στρατηγική της βασίζεται στην καινοτομία, αξιοποιώντας το υψηλό ανθρώπινο δυναμικό της χώρας, τις συνεχείς επενδύσεις και στην εξωστρέφεια. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρηματικοί στόχοι της ΜΕΓΑ για την επόμενη τριετία επικεντρώνονται στην ισχυροποίηση της δραστηριότητάς της τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΓΑ κ. Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης, σημειώνει στην «Κ»: «Η δέσμευση παραμονής μας στην Ελλάδα έχει να κάνει με την ιστορία της εταιρείας, το διαρκές όραμα για δημιουργία μιας πρότυπης ελληνικής βιομηχανίας αλλά και την πρόσθετη τεράστια υποχρέωση να ενισχύσουμε με πράξεις υπευθυνότητας την απασχόληση στη χώρα μας που περνά πρωτοφανή κρίση. Ευτυχήσαμε να πετύχουμε αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού μας κατά 73% τα τελευταία 7 χρόνια της κρίσης, με ταυτόχρονο πενταπλασιασμό των εξαγωγών μας. Είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό και ευχαριστούμε τους καταναλωτές μας, που στηρίζουν την προσπάθειά μας. Ετσι χτίζουμε την Ελλάδα του αύριο». Ποια ήταν τα καθοριστικά σημεία που οδήγησαν στην τόσο επιτυχή εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας;

Σύμφωνα με τον κ. Βιτουλαδίτη, η ανώτερη ποιότητα των προϊόντων είναι παράγοντας καθοριστικός για την εξαιρετική επίδοση των προϊόντων της εταιρείας και στο εξωτερικό. Επίσης, άλλο ένα καθοριστικό σημείο της επιτυχίας της είναι η προσεκτική μελέτη νέων αγορών και σωστών συνεργατών.

Tο 2016, η εταιρεία προσέφερε πάνω από 1,5 εκατ. προϊόντα σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς και φιλανθρωπικές οργανώσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ υλοποιεί σειρά προγραμμάτων που στόχο έχουν τη βοήθεια των ανθρώπων που βρίσκονται σε ανάγκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή