ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με μοντέλο Netflix η τηλεοπτική πλατφόρμα της Vodafone

me-montelo-netflix-i-tileoptiki-platforma-tis-vodafone-2222165

Η Vodafone μέσα στο 2018 θα εισαγάγει μια νέα πλατφόρμα, η οποία θα καταστήσει εφικτή τη λήψη του τηλεοπτικού της προγράμματος από κάθε χρήστη ευρυζωνικής σύνδεσης, ανεξαρτήτως του παρόχου που προσφέρει την πρόσβαση. Το μοντέλο αυτό ονομάζεται διεθνώς over the top (OTT) και είναι αυτό που αξιοποιεί η αμερικανική εταιρεία Netflix.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone Χάρη Μπρουμίδη, η εταιρεία του θα βασιστεί σε συνεργασίες με άλλους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και περιεχομένου για την προώθηση της πλατφόρμας της.

Ο ίδιος σημείωσε ότι το μοντέλο του παρόχου αποκλειστικού (premium) περιεχομένου έχει παρέλθει και ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους. «Το αποκλειστικό (premium) περιεχόμενο είναι πλέον πολύ ακριβό για να αγοράζεται μόνον από έναν πάροχο», είπε ο κ. Μπρουμίδης και πρόσθεσε ότι το μοντέλο εμπορικής συμφωνίας για τη διανομή των καναλιών Novasports από τις εταιρείες Vodafone και Wind μπορεί να «ξεκλειδώσει» νέες αγορές.

«Kλειδί» για την παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου είναι η ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς. Η Vodafone προτίθεται να επενδύσει περίπου 500 εκατ. ευρώ σε δίκτυα οπτικών ινών και κινητής τηλεφωνίας, κι επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΟΤΕ θα μισθώνει υποδομές από τους ανταγωνιστές του. «Αυτό συνιστά μια πρωτόγνωρη κατάσταση για τον ΟΤΕ», είπε ο πρόεδρος της Vodafone, επιχειρώντας να εξηγήσει την πρόσφατη επίθεση του ΟΤΕ τόσο σε Vodafone και Wind όσο και στην Eθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Επέμεινε όμως ότι ο κλάδος πρέπει να αφήσει κατά μέρος τις «κοκορομαχίες» και να εστιασθεί στη μεγάλη εικόνα που διαμορφώνεται από τα δίκτυα των οπτικών ινών, το Internet of Things (Ιντερνετ των πραγμάτων), τη συνδρομητική τηλεόραση, τα δίκτυα 5ης γενιάς (5G) κ.ά., τα οποία για να υλοποιηθούν απαιτούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ.

Ως παράδειγμα συνεργασίας στο επίπεδο αυτό, ο επικεφαλής της Vodafone ανέφερε την κοινή επιστολή που έστειλαν όλες οι τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις στην πολιτική ηγεσία του τόπου, προκειμένου το κράτος να ενισχύσει όχι μόνον τη ζήτηση, αλλά και την προσφορά των συνδέσεων οπτικών ινών. Συγκεκριμένα, ΟΤΕ, Vodafone και Wind συνυπογράφουν κοινή επιστολή προς τα υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής και Οικονομικών, στην οποία υπογραμμίζεται η ανάγκη διάθεσης πόρων κυρίως για την επιδότηση του κόστους της κάθετης καλωδίωσης (οπτικών ινών) στα κτίρια και πιθανώς την ενίσχυση της ευρυζωνικότητας στις επιχειρήσεις (connected enterprise). Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών αναλαμβάνουν το κόστος να φέρουν την οπτική ίνα μέχρι το κτίριο, αλλά για να φτάσει στα διαμερίσματά του απαιτείται ένα κόστος που μπορεί να είναι δύσκολο να καλύψουν είτε οι ενδιαφερόμενοι είτε οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών.

Αυτή την περίοδο η Vodafone δημιουργεί δίκτυα οπτικών ινών (είτε FTTH είτε FTTC/Vectoring) σε Φρεαττύδα, Νέο Κόσμο, Παγκράτι και Γηροκομείο και συνεχίζει μέσα στους επόμενους μήνες σε άλλες περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Κοζάνης, των Ιωαννίνων και της Βέροιας. Η επένδυση αυτή έχει ήδη υπαχθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) στο καθεστώς

«Επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων» (fast track), ενώ η διοίκηση της Vodafone εμφανίστηκε αισιόδοξη για την επίτευξη των στόχων της Ψηφιακής Ατζέντας 2020. Μέχρι τότε, τόνισε ο κ. Μπρουμίδης, πάνω από το 75% των νοικοκυριών/επιχειρήσεων στην Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιεί συνδέσεις των 100 Mbps και άνω.

Ερωτηθείς, τέλος, για την πορεία των διαπραγματεύσεων για την πώληση των εταιρειών Forthnet και Cyta Hellas, ο πρόεδρος της Vodafone ανέφερε ότι η εταιρεία του εξετάζει το ενδεχόμενο επένδυσης, και στις δύο περιπτώσεις, μάλιστα ανεξάρτητα από τη Wind.