Μάχη για το 50% των μετοχών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Skroutz.gr

Μάχη για το 50% των μετοχών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Skroutz.gr

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τελευταία χρόνια, ενώ άλλες εταιρείες γονάτιζαν από την κρίση, η Skroutz.gr έκανε χρυσές δουλειές. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς για την ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιουργήθηκε το 2004 με στόχο να βρίσκει τις φθηνότερες τιμές στα προϊόντα που διατίθενται στην Ελλάδα. Η Skroutz.gr όχι μόνον «έπιασε τον σφυγμό της εποχής», αλλά όλα τα χρόνια της κρίσης αναπτυσσόταν.

Τα μεγέθη της επιχείρησης είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Από το 2011 μέχρι το 2016 ο τζίρος της επιχείρησης πενταπλασιάστηκε και από 1,5 εκατ. ευρώ ανήλθε σε 7,5 εκατ. Η κερδοφορία της ήταν πάντοτε θετική και μέσα στη συγκεκριμένη εξαετία ανήλθε αθροιστικά σε 1,8 εκατ. καθαρά κέρδη μετά φόρους. Από 23 άτομα που απασχολούνταν στο τέλος του 2011, σήμερα το προσωπικό του ομίλου Σκρουτζ ξεπερνά τους 130 απασχολουμένους. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και εργαζόμενοι της εταιρείας σε τρεις θυγατρικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων μία στη Βρετανία και μία στην Τουρκία.

Οχι αδίκως, επομένως, κάποιοι επιχειρηματίες της πληροφορικής σήμερα κονταροχτυπιούνται για το 50% της επιχείρησης. Πρόκειται για μετοχές της Σκρουτζ Α.Ε. κυριότητας Dionic, τις οποίες η τελευταία έχει ενεχυριάσει στη Eurobank. Η τελευταία, με στόχο τη μείωση της έκθεσής της στην Dionic, έχει βγάλει προς πώληση τις ενεχυριασμένες μετοχές. Και προς την κατεύθυνση αυτή αρχικά ενδιαφέρθηκε το «άλλο» 50% της Σκρουτζ Α.Ε., που κατέχουν οι ιδρυτές της. Πρόκειται για τους κ. Γιώργο Αυγουστίδη, Βασίλη Δήμου και Γιώργο Χατζηγεωργίου, αποφοίτους του ΕΜΠ, οι οποίοι το 2004 δημιούργησαν την πλατφόρμα Skroutz.gr. Σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα προσφέρει πληροφορίες και κυρίως τις τιμές για περισσότερα από από 7 εκατ. προϊόντα, όπως καλλυντικά, είδη αυτοκίνησης, ρούχα, αθλητικά είδη κ.ά.

2.650 καταστήματα

Συνολικά πάνω από 2.650 καταστήματα λιανικής πώλησης βρίσκονται στην πλατφόρμα, τα οποία καταβάλλουν συνδρομή. Στην πλατφόρμα, ωστόσο, δεν συμμετέχουν οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.

Το 2006 το 50% της πλατφόρμας αποκτήθηκε από την Dionic, αντί 300 χιλ. ευρώ. Σήμερα η συμμετοχή αυτή είναι ενεχυριασμένη στη Eurobank, έναντι δανείων που έλαβε η Dionic. Η πιστώτρια τράπεζα αρχικά απευθύνθηκε για την πώληση των ενεχυριασμένων μετοχών στην ιδρυτική ομάδα της Σκρουτζ Α.Ε., η οποία άλλωστε κατέχει και το δικαίωμα πρώτης άρνησης βάσει της αρχικής συμφωνίας πώλησης του 50%. Οι τελευταίοι φαίνεται ότι κατάφεραν να συγκεντρώσουν 5 εκατ. ευρώ από επενδυτές για το 50%. Στη διαδικασία, ωστόσο, μπήκε «σφήνα» η Viva.gr προσφέροντας διπλάσιο τίμημα, δηλαδή 10 εκατ.

Το τελευταίο δεν άρεσε στους ιδρυτές της επιχείρησης, οι οποίοι λίγο πριν από τον περασμένο Δεκέμβριο ξεκίνησαν είτε να αντλήσουν επιπλέον κεφάλαια και να φτάσουν την προσφορά της Viva είτε να βρεθεί τρίτος επενδυτής, που θα προσφέρει το ίδιο ποσό ώστε να συμμετάσχει στη θέση της Viva. Eτσι η διαδικασία καθυστερεί και ενώ ήταν να κλείσει έως τις 27 Δεκεμβρίου 2017, έχει λάβει παράταση.

Τραπεζικές πηγές ανέφεραν πριν από λίγες ημέρες ότι το 50% της Σκρουτζ Α.Ε. κατά πάσα πιθανότητα θα περιέλθει στα χέρια των αρχικών ιδρυτών. Οι τελευταίοι φέρεται να βρίσκουν τα επιπλέον κεφάλαια, προκειμένου να μην καταλήξει η εταιρεία στα χέρια της Viva.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή