Επένδυσαν 9,4 δισ. δολ. το 2017 οι Ελληνες εφοπλιστές

Επένδυσαν 9,4 δισ. δολ. το 2017 οι Ελληνες εφοπλιστές

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με επενδύσεις 4,7 δισ. δολ. σε μεταχειρισμένα ποντοπόρα πλοία και άλλων 4,7 δισ. σε νέες ναυπηγήσεις ολοκλήρωσαν το 2017 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Η χώρα κατατάσσεται έτσι στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης των αγοραπωλησιών και μεταξύ των πρώτων στα νεότευκτα με συνολικές επενδύσεις που ξεπερνούν τα 9,4 δισ. δολ. και προσεγγίζουν τα 400 πλοία. Σημειώνεται πως τα ποσά αυτά αφορούν συμφωνίες που δημοσιεύτηκαν και επιβεβαιώθηκαν και δεν περιλαμβάνουν αρκετές ακόμα που κρατήθηκαν ιδιωτικές, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς.

Η ισχυρή ανάκαμψη της αγοράς του ξηρού φορτίου και η ήπια ανοδική κίνηση αυτής των εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με τις ελκυστικές τιμές στη δευτερογενή και τις ακόμα πιο ελκυστικές στα ναυπηγεία αποτέλεσε τη θρυαλλίδα της μεγάλης αύξησης που παρατηρείται στις επενδύσεις της ποντοπόρου.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons το 2017 σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων όσον αφορά τη συνολική χωρητικότητα που άλλαξε χέρια, η οποία ήταν κατά 31% περισσότερη από αυτή του 2016. Τα στοιχεία του οίκου δείχνουν πως μεταχειρισμένα πλοία συνολικής χωρητικότητας 93,2 εκατ. τόνων (DWT) πουλήθηκαν. Εξ αυτών τα περισσότερα αγοράστηκαν από ελληνικά συμφέροντα.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία πραγματοποίησε πάντως και τις περισσότερες πωλήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking οι Ελληνες μέχρι τα Χριστούγεννα είχαν αγοράσει 289 μεταχειρισμένα ποντοπόρα δαπανώντας 4,640 δισ. δολ. και είχαν πουλήσει σε τρίτους 190 πλοία έναντι 2,657 δισ. Επιπλέον περί τα 65 παλιά ελληνόκτητα ποντοπόρα πουλήθηκαν έναντι μετρητών προς διάλυση το 2017. Δεύτερη σε αγορές μετά την Ελλάδα έρχεται η Κίνα με 208 πλοία και 2,290 δισ. επενδύσεις. Μεγαλύτεροι πωλητές μετά την Ελλάδα είναι η Ιαπωνία και η Γερμανία με 178 και 176 πλοία έναντι 2,1 και 1,2 δισ. δολ. αντίστοιχα.

Σε άλλα 4,690 δισ. δολ. υπολογίζει η VesselsValue την αξία των 104 πλοίων που παρήγγειλαν σε ναυπηγεία ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων το 2017. Οι παραγγελίες αυτές σε μονάδες ξεπερνούν το 12,5% του συνόλου των παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2017 και οι οποίες σύμφωνα με τους Clarksons ανέρχονται σε 827 πλοία, 41% περισσότερα από το 2016.

Στην απαρχή του νέου έτους ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος εξακολουθεί να παραμένει για μια ακόμη χρονιά πρώτος διεθνώς και μάλιστα με αυξημένο πλήθος και μεταφορική δυναμικότητα αλλά και μέση ηλικία χαμηλότερη από τον διεθνή μέσο όρο. Αριθμεί, σύμφωνα με τη VesselsValue, 4.574 πλοία εκ των οποίων το 50% είναι ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, το 33% δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και προϊόντων και το 9% μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος περιλαμβάνει επίσης 75 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, 144 μεταφοράς υγραερίου, άλλα 133 μικρά φορτηγά όπως και πολλά ακόμα πλοία της υπεράκτιας βιομηχανία εξόρυξης υδρογονανθράκων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή