Στις 22 Φεβρουαρίου η ψήφιση της σύμβασης για τον ΟΛΘ από τη Βουλή

Στις 22 Φεβρουαρίου η ψήφιση της σύμβασης για τον ΟΛΘ από τη Βουλή

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ερχόμενη Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου αναμένεται να εισαχθεί προς ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. με βάση την οποία η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), που εξαγοράζει το 67% της εισηγμένης, θα διαχειρίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κατατέθηκε ήδη προς επεξεργασία στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και η σχετική διαδικασία θα αρχίσει σήμερα. Η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή ανοίγει τον δρόμο για την καταβολή του τιμήματος των 231,9 εκατομμυρίων για το 67% του ΟΛΘ από τη SEGT. Αυτό τοποθετείται στα τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου. Κατόπιν αναμένεται να παραιτηθούν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και να ορίσει καινούργια ο νέος βασικός μέτοχος. Μάλιστα, κατά ορισμένες πληροφορίες έχουν ήδη υπογραφεί ή πρόκειται να υπογραφούν επιστολές παραίτησης των μελών του διοικητικού συμβουλίου με ανοιχτές ημερομηνίες και βρίσκονται στη διάθεση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και τις ζήτησε προς τούτο.

Εν τω μεταξύ, χθες, ολοκληρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΘ που συγκλήθηκε για να τροποποιήσει το καταστατικό της εισηγμένης και να περιορίσει τον αριθμό των μελών του Δ.Σ. από 11 σε 9. Τα δύο μέλη που αποχώρησαν είναι οι πρώην εκπρόσωποι των εργαζομένων, που με βάση το παλαιό καταστατικό είχαν δικαίωμα τοποθέτησης δύο μη εκτελεστικών μελών. Μετά τη συναλλαγή το Δημόσιο θα διατηρήσει ποσοστό 7,27% στον ΟΛΘ και θα εκπροσωπείται με ένα μέλος στο διοικητικό συμβούλιο.

Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής θα γίνει διά του χρηματιστηρίου και θα αφορά τη μεταβίβαση του πακέτου των μετοχών που αντιστοιχούν στο 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης από το ΤΑΙΠΕΔ στη SEGT. Υπενθυμίζεται πως η επενδύτρια South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) έχει τρεις μετόχους: το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), το οποίο κατέχει και το 47%, τη θυγατρική της γαλλικής ναυτιλιακής τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Terminal Link, η οποία κατέχει το 33%, και την Belterra Investments. συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%). Στην υπό κύρωση από τη Βουλή σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται, μεταξύ άλλων, υποχρέωση της SEGT για επενδύσεις ύψους 180 εκατ. σε ορίζοντα επταετίας, ενώ έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση του κοινού σε όλους τους εξαιρούμενους χώρους της πρώτης προβλήτας, καθώς και οι χρήσεις των ειδικά διαμορφωμένων κτιρίων που προβλέπονται για πολιτιστικές χρήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή