Πέθανε σε ηλικία 76 ετών ο εφοπλιστής Γερ. Αγούδημος

Πέθανε σε ηλικία 76 ετών ο εφοπλιστής Γερ. Αγούδημος

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τελευταίο του ταξίδι ξεκίνησε το Σάββατο ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος, η ακτοπλοϊκή του οποίου μεσουράνησε στις ελληνικές θάλασσες τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Ο Γεράσιμος Αγούδημος απεβίωσε σε ηλικία 76 ετών σε νοσοκομείο της νότιας Ελβετίας στο καντόνι Τιτσίνο, όπου διέμενε με την οικογένειά του τα τελευταία χρόνια έχοντας εμφανίσει προβλήματα υγείας. Ο «καπετάν Μάκης» Αγούδημος ήταν, μεταξύ άλλων, γνωστός στον Πειραιά και για το γεγονός πως κατέβαινε από το γραφείο του στις προβλήτες και επόπτευε ο ίδιος τον απόπλου κάθε ενός από τα πλοία του, συχνά δε λύνοντας ο ίδιος τον τελευταίο κάβο.

Ανθρωπος αβρός και κοινωνικός αλλά και σκληρός εργοδότης, τα τελευταία χρόνια πριν μετοικίσει στην Ελβετία βρέθηκε αντιμέτωπος με σημαντικό αριθμό δικαστικών υποθέσεων, κυρίως οικονομικών απαιτήσεων εις βάρος εταιρειών συμφερόντων του. Η ακτοπλοϊκή του, GA Ferries, πτώχευσε επισήμως με δικαστική απόφαση το 2011, αλλά τα προβλήματα είχαν αρχίσει τουλάχιστον έξι χρόνια πριν. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προβλήματα δημιουργήθηκαν εξαιτίας ανεξόφλητων υποχρεώσεων του Δημοσίου της τάξης των 9 εκατομμυρίων ευρώ για δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας που εκτελούσαν πλοία του. Κατά άλλες όμως πηγές, ο εφοπλιστής «δεν κατάφερε να οδηγήσει την εταιρεία του από το άναρχο καθεστώς, υπό το οποίο λειτουργούσε τόσο αυτή όσο και άλλες ακτοπλοϊκές τις πρώτες δεκαετίες της μεταπολίτευσης, στη νέα συντεταγμένη εποχή της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας».

Η εταιρεία ιδρύθηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’80, ενώ ο επιχειρηματίας είχε προηγουμένως δραστηριοποιηθεί στη φορτηγό ναυτιλία, αρχικά ως ναύτης και από τα 24 του χρόνια ως πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού.

Ο εφοπλιστής ήταν επί σειρά ετών κυρίαρχος στην ανάληψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, των κρατικά επιδοτούμενων άγονων γραμμών. Επιπλέον οι παλαιότεροι στην Ακτή Μιαούλη, όπου δεσπόζει ακόμα κενό και εγκαταλελειμμένο το γυάλινο κτίριο γραφείων του στην απόληξη της οδού Ιάσωνος, ενθυμούνται πως η αρχή αυτή έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν η GA Ferries απέκτησε τις πρώτες δύο άδειες σκοπιμότητας με τις οποίες δρομολόγησε δύο πλοία που με αποφάσεις του υπουργείου Οικονομίας εντάχθηκαν στον αναπτυξιακό νόμο 1262/82 και η αγορά τους επιδοτήθηκε.

Συνολικά η ακτοπλοϊκή εταιρεία φέρεται να διαχειρίστηκε περισσότερα από δεκαπέντε επιβατηγά, με γνωστότερο ίσως εξ αυτών στους νησιώτες του Αιγαίου το «Δημητρούλα», που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και υπηρέτησε αρχικά στις «μαραθώνιες» γραμμές Θεσσαλονίκης – Σποράδων – Κρήτης και αργότερα σε αυτές μεταξύ Πειραιά – Κυκλάδων – Δωδεκανήσων – Αλεξανδρούπολης. Ηταν μιαν άλλη εποχή, που τα ταξίδια κρατούσαν από πέντε – έξι ώρες έως και εικοσιτετράωρα.

Κατά τον χρόνο της πτώχευσης της GA Ferries, εξαιτίας μη εξυπηρετούμενων υποχρεώσεων σε τράπεζες, προμηθευτές και εργαζομένους, κατείχε 9 πλοία. Το τελευταίο πλοίο του Αγούδημου που εκποιήθηκε και διαλύθηκε ήταν το ταχύπλοο «Jet Ferry 1».

Ο στόλος των πλοίων με τα γυναικεία ονόματα

Ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν παντρεμένος με τη Ροδάνθη Αγούδημου και αφήνει πίσω του τρεις κόρες και δύο γιους.

Ο αστικός μύθος τον θέλει επιστήθιο φίλο του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου, να έχει υποσχεθεί στον πρώην πρωθυπουργό ότι θα υπάρχει πάντα ένα πλοίο στη διάθεσή του όταν χρειαστεί. Αλλωστε, το είχε κάνει ήδη μία φορά όταν δρομολόγησε το «Δημητρούλα» εφάπαξ και αποκλειστικά, προκειμένου να μεταφέρει τον πρώην πρωθυπουργό και τους συνεπιβάτες του σε ένα ταξίδι στην Τήνο.

Το πρώτο επιβατηγό πλοίο του Γεράσιμου Αγούδημου ήταν το ιαπωνικής ναυπήγησης «Fairy Pearl», το οποίο βαφτίστηκε και ταξίδευσε στο Αιγαίο ως «Νταλιάνα». Το 1991 προστέθηκε στον επιβατηγό του στόλο το «Ροδάνθη», βαπτισμένο προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου. Το 1993 θα αποκτηθεί το «Ρομίλντα», που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων Ροδάνθη και των θυγατέρων του Μιλένα και Νταλιάνα. Το 1994, δρομολόγησε και το νέο του τότε ποστάλι «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο – Κω – Ρόδο. Λίγο αργότερα, θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του ομίλου Στρίντζη, σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα».

Το 2003 δρομολογήθηκε το «Ανθή Μαρίνα», ένα από τα μεγαλύτερα τότε πλοία στο Αιγαίο. Τόσο αυτό όσο και τα υπόλοιπα από τα πλοία που είχε κατά την πτώχευση πουλήθηκαν ως παλιοσίδερα στα διαλυτήρια του Αλιάγα της Τουρκίας. Το μόνο πλοίο που παραμένει εν ενεργεία είναι το «Αλκμήνη Α», το οποίο εξυπηρετεί γραμμές της Σκανδιναβίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή