Serenata και… πάσης υφηλίου για την Tottis μέσα σε 37 χρόνια

Serenata και… πάσης υφηλίου για την Tottis μέσα σε 37 χρόνια

8' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν το 1981 ο Χάρρυ Κλυνν έκανε γνωστή τη Serenata με το χαρακτηριστικό σλόγκαν «Serenata και πάσης Ελλάδος», λίγοι μπορούσαν να προβλέψουν την εξέλιξη της εταιρείας. Σήμερα, τριάντα επτά χρόνια μετά, τα σήματα της Serenata, της Amaretti και της Koukouroukou, που μεγάλωσε γενιές και γενιές, όχι μόνο αποδείχθηκαν ανθεκτικά στον χρόνο, αλλά έχουν περάσει τα ελληνικά σύνορα και οι εταιρείες «Τόττης», στις οποίες ανήκουν τα σήματα αυτά, έχουν επεκτείνει τις πωλήσεις τους σε τριάντα χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tottis Bingo κ. Κωνσταντίνος Τόττης όταν αναφέρεται σε αυτές επιμένει ότι πρόκειται για «μια οικογενειακή επιχείρηση», που συνδιοικείται από την κ. Βικτωρία Τόττη και τον κ. Αχιλλέα Νικήτα. Η διαπίστωση αυτή δεν απέχει από την αλήθεια, αφού οι σημερινοί ιδιοκτήτες των εταιρειών είναι η ίδια οικογένεια που κληρονόμησε τη δραστηριότητα από τον πατέρα, τον κ. Πέτρο Τόττη, με τη μόνη διαφορά ότι οι εταιρείες «Τόττης» απασχολούν σήμερα 600 άτομα προσωπικό και το χαρακτηριστικό αυτό κάθε άλλο παρά οικογενειακή επιχείρηση την καθιστά.

Οι εταιρείες «Τόττης» και συγκεκριμένα η Tottis Foods International και η Tottis Bingo δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων με έξι παραγωγικές μονάδες. Ως κύριο αντικείμενο έχουν την παραγωγή και διάθεση συσκευασμένων γλυκών και αλμυρών σνακ, ενώ η τρίτη εταιρεία, η Tottis Pack, δραστηριοποιείται στον κλάδο των υλικών συσκευασίας.

Η εξαγορά της Bingo

Η αρχή έγινε το 1981, όταν ο Πέτρος Τόττης από τη Φλώρινα ίδρυσε στην περιοχή του την Tottis Foods International, ξεκινώντας με την πρώτη γραμμή παραγωγής για πατατάκια. Δώδεκα χρόνια αργότερα αγόρασε το 51% της Bingo που είχε ιδρυθεί από τον Αγγελο Ντάβο, το 1970 στην Αγία Ζώνη στην Κυψέλη, ως βιοτεχνία και το 1971 μετεξελίχθηκε σε βιομηχανία μετακομίζοντας στον Γέρακα Αττικής, όπου βρίσκεται έως και σήμερα.

Με έδρα τη Βιομηχανική Περιοχή της Φλώρινας, η Tottis Foods International διαθέτει σήμερα τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, με ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 20.000 τόνους, που λειτουργούν σε εγκαταστάσεις έκτασης 35.000m², σε οικόπεδο 100.000 τ.μ. Η εταιρεία απασχολεί 200 εργαζομένους με υψηλή κατάρτιση και εκπαίδευση στην υγιεινή και ασφάλεια των προϊόντων, σε συστήματα διαχείρισης ποιότητας και ατομικής ασφάλειας και προστασίας. Η εταιρεία ξεκίνησε με την πρώτη γραμμή για πατατάκια, αλλά σύντομα σε αυτή προστέθηκαν οι γραμμές παραγωγής σοκολατοειδών, κρουασάν, extruded snacks και αρτοσκευασμάτων.

Είναι η μεγαλύτερη παραγωγική δύναμη των εταιρειών «Τόττης» και διαθέτει μία από τις πιο ισχυρές παραγωγικές μονάδες αλμυρών και γλυκών σνακ στην Ελλάδα.

 

Οι εγκαταστάσεις της Tottis Bingo στον Γέρακα Αττικής έχουν εμβαδόν 8.500 τ.μ., σε μία ευρύτερη έκταση 20.000 τ.μ. και η μονάδα έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα μεγαλύτερη των 10.000 τόνων. Από το 1993, όταν η εταιρεία εντάχθηκε στις εταιρείες της οικογένειας Τόττη, η Tottis Bingo διαγράφει μία εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης και τα προϊόντα της, σε συνδυασμό με αυτά της βιομηχανίας Tottis Foods International, διανέμονται σε 30.000 σημεία πώλησης πανελλαδικά και σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλον τον κόσμο. Η εταιρεία απασχολεί 230 εργαζομένους με υψηλή κατάρτιση και εκπαίδευση. Η τρίτη εταιρεία, η Τοttis Pack με δραστηριότητα την παραγωγή συσκευασιών και χαρτοκιβωτίων και έδρα επίσης τη Βιομηχανική Περιοχή Φλώρινας, διαθέτει ιδιόκτητη παραγωγική μονάδα 25.000 τ.μ., σε μία ευρύτερη έκταση 80.000 τ.μ. και η ετήσια παραγωγική της δυναμικότητα φθάνει τους 50.000 τόνους. Η εταιρεία το 2001 εγκαινίασε το εργοστάσιο παραγωγής και μεταποίησης κυματοειδούς χαρτονιού.

Εξαγωγές σε 30 χώρες

Η Tottis εξάγει σε περισσότερες από 30 χώρες, ενώ στο portfolio της ανήκουν μερικοί από τους μεγαλύτερους retailers διεθνώς. Πέρα από τα ιστορικά brands παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία έχει στην αγορά της Γερμανίας όπου την τελευταία 15ετία έχει πραγματοποιήσει εξαγωγές και συνεργασίες με σχεδόν όλες τις αλυσίδες λιανικού εμπορίου της Γερμανίας όπως Aldi, Rewe, Plus, Enteka, Norma κ.λπ. Επίσης εξαγωγές έχουν πραγματοποιηθεί και συνεχίζουν να γίνονται σε πολλές αλυσίδες άλλων χωρών, όπως Tesco Αγγλίας, Dia Ισπανίας και Πορτογαλίας, Kaufland, Lidl ανατολικής Ευρώπης, Billa Αυστρίας κ.λπ.

Στα «σκαριά» επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ έως το 2022

Η αναπτυξιακή πορεία των εταιρειών Tottis δεν είναι τυχαία. Με συνολικό τζίρο άνω των 89 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 85 και 82 εκατ. ευρώ το 2016 και το 2015 αντίστοιχα, οι εταιρείες κατάφεραν να αναπτυχθούν εν μέσω κρίσης, όχι μόνο καταφεύγοντας στις εξαγωγές, αλλά μεγεθύνοντας τις πωλήσεις τους και στην εγχώρια αγορά, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο. Η ανοδική εξέλιξη των εργασιών δεν θα μπορούσε να υποστηριχθεί χωρίς επενδύσεις. Στον κλάδο τροφίμων, στα 50 εκατ. ευρώ που είχαν επενδυθεί την περίοδο πριν από την κρίση, προστέθηκαν επενδύσεις άλλων 8 εκατ. ευρώ την επταετία 2010-2017. Ηδη το 2018 πραγματοποιούνται επενδύσεις 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας για την περίοδο 2019-2022 προβλέπει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως μηχανολογικό εξοπλισμό για παραγωγή νέων προϊόντων, παρακολουθώντας τις νέες διατροφικές συνήθειες αλλά και τον σεβασμό για την απόλυτη προστασία του περιβάλλοντος.

Στον κλάδο συσκευασίας, η Tottis Pack μέχρι την περίοδο της κρίσης είχε πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ, στις οποίες προστέθηκαν άλλα 4 εκατ. ευρώ το διάστημα 2010-2017. Το 2018 πραγματοποιούνται επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ και για την τετραετία 2019-2022 έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ, που αφορούν κυρίως μηχανολογικό εξοπλισμό για μεγαλύτερη αυτοματοποίηση και απόδοση των μηχανών, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και την αύξηση της κερδοφορίας.

Η καταξίωση στον ευαίσθητο τομέα των τροφίμων και η δημιουργία ποιοτικών προϊόντων προϋποθέτουν αυστηρά συστήματα υγιεινής και ασφάλειας προϊόντων, διαχείρισης ποιότητας και ατομικής ασφάλειας και προστασίας. Οι εταιρείες Tottis κατέχουν πιστοποιήσεις από τους πλέον αξιόπιστους παγκόσμιους οργανισμούς και έχουν λάβει όλα τα πιστοποιητικά ISO, HACP, BRC, IFS.

Αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης

Εξηγώντας τη στρατηγική των εταιρειών Tottiς, ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Τόττης υπογραμμίζει τον έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό που είχε αρχικά η δραστηριότητα της Bingo και ο οποίος επεκτάθηκε σταδιακά στο σύνολο των προϊόντων. Πλέον τα προϊόντα Tottis εξάγονται σε 30 χώρες, μεταξύ των οποίων όχι μόνο οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης (Πολωνία, Τσεχία, Ρουμανία, Αλβανία, Βουλγαρία), αλλά και μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία, η Ρωσία, η Αμερική, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, ή μικρότερες, όπως ο Παναμάς και το Πουέρτο Ρίκο.

«Η στρατηγική τα χρόνια της κρίσης ήταν μία», επιμένει. «Να κρατήσουμε τον όγκο της παραγωγής. Δεν θέλαμε να χάσουμε μερίδια αγοράς, ακόμα και αν αυτό μας στοίχιζε σε όρους κερδοφορίας. Επρεπε πάση θυσία να κρατήσουμε την παραγωγή για να μπορούμε να πληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας προς τις τράπεζες, τους εργαζομένους και τους προμηθευτές. Στόχος είναι η επόμενη μέρα, όταν πια η κρίση θα περάσει, να μας βρει σταθερούς, δυνατούς και θεμελιωμένους στην αγορά. Το εγχείρημα είναι δύσκολο και η προσπάθεια γιγάντια», σημειώνει. Αξιοποιώντας την εμπειρία που είχε ξεκινήσει πριν από πολλά χρόνια με την Aldi Γερμανίας, οι εταιρείες Tottis εισήγαγαν την πρακτική της ιδιωτικής ετικέτας για τα προϊόντα της γκοφρέτας και στην ελληνική αγορά και, παρά τη δυσπιστία που υπήρξε το πρώτο διάστημα από τους μεγάλους λιανεμπόρους, η πρακτική αυτή κέρδισε έδαφος και επέτρεψε στον όμιλο να διατηρήσει την παραγωγική βάση του. Η διείσδυση στον χώρο της ιδιωτικής ετικέτας έδωσε στα κρίσιμα χρόνια μεγάλους όγκους παραγωγής, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας όλων των προϊόντων της εταιρείας, αφού επέτρεψε στον όμιλο να απορροφά τα υψηλά σταθερά λειτουργικά έξοδα, να γίνει πιο ανταγωνιστικός και να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις σου.

Ο στόχος πλέον για τα επόμενα χρόνια είναι διπλός, σημειώνει ο κ. Τόττης. «Αφενός να ενισχύσουμε την παρουσία μας στα επώνυμα προϊόντα και να επεκταθούμε σε νέα συναφή, διατηρώντας την παρουσία μας στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας».

Η Koukouroukou με τα αυτοκόλλητα επί 40 χρόνια κερδίζει τους καταναλωτές

Η αναπτυξιακή πορεία της «Τόττης» δεν αποτυπώνεται μόνο στα οικονομικά μεγέθη. Αποτυπώνεται εξίσου στον δυναμισμό των ανθρώπων της και των εργαζομένων της, ο αριθμός των οποίων αυξήθηκε στα χρόνια της κρίσης. Ο οικογενειακός χαρακτήρας των επιχειρήσεων δεν εξαντλείται στο επίπεδο της διοίκησης. «Σε ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον, όπου επικρατεί οικογενειακό κλίμα χωρίς εργασιακά προβλήματα, απασχολούμε περίπου 600 εργαζομένους με υψηλή κατάρτιση και υψηλό μορφωτικό επίπεδο», σημειώνει ο κ. Τόττης.

Η αναγνωρισιμότητα της εταιρικής ταυτότητας «Τόττης» είναι ψηλά στη στρατηγική της οικογένειας, με στόχο την ισχυροποίηση των συνεργασιών εντός και εκτός Ελλάδος. Ο κ. Τόττης υπογραμμίζει τη δυσκολία της καθιέρωσης του brand name, που απορροφά, όπως σημειώνει, σημαντικούς πόρους, αλλά προσδίδει αξία στην επιχείρηση και αξίζει τον κόπο.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name, o κ. Τόττης εξηγεί ότι «δίπλα στα ήδη καταξιωμένα σήματα, τα τελευταία τρία χρόνια επιχειρείται η καθιέρωση του “Tottis – Ποιότης”. Οπως αναπολεί, το λογότυπο που είχε δημιουργηθεί από τον πατέρα με την καθοδήγηση του Αλκη Στέα, ο οποίος είχε τη διαφημιστική εταιρεία ΗΧΩ, όταν ακόμη η έννοια του μάρκετινγκ ήταν άγνωστη στην Ελλάδα. «Γνωρίστηκαν στη Φλώρινα όταν ο Αλκης Στέας παρουσίαζε το φεστιβάλ παραδοσιακών χωρών στην περιοχή και συνεργάστηκαν». 

Η οικογένεια διέκρινε πίσω από το λογότυπο που καθιέρωσε την εταιρεία επί τρεις δεκαετίες ένα ισχυρό brand name και, στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, μετονομάστηκε και η Bingo, σε Tottis Bingo. Κάτω από την ομπρέλα Tottis έχουν μπει πια όλα τα προϊόντα, όλων των εταιρειών μεταξύ των οποίων και τα προϊόντα της Bingo.

Πλέον και η Serenata και το Amaretti, αλλά και τα πουράκια Amaretti έχουν το λογότυπο της Tottis, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα της εταιρικής ταυτότητας.

Με έμφαση θυμίζει –στους παλαιότερους τουλάχιστον– ότι «η πορεία της Koukouroukou κλείνει του χρόνου 40 χρόνια» και με κάποια υπερηφάνεια διαπιστώνει ότι «ο μηχανισμός με τα αυτοκόλλητα και το άλμπουμ, “μαζεύω – κολλάω”, είναι ένας μηχανισμός που λειτουργεί ακόμα, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες. Κάνουμε καμπάνιες της Koukouroukou στη Ρωσία, στην X5, και προβλήθηκε ως προϊόν ρετρό – vintage. Το προωθήσαμε στη Τσεχία, τη Σλοβακία στην αλυσίδα της Lidl και στην Πολωνία στην Tesco. Εξάγεται σε 30 χώρες και έχει πελάτες ακόμα και στο Πουέρτο Ρίκο, μια χώρα μικρή, με πληθυσμό μόλις 3,5 εκατομμύρια, στην οποία όμως εξάγουμε επί 38 χρόνια και η Serenata είναι Νο 1 γκοφρέτα εκεί. Φέτος διαφημίζουμε τη Serenata σε τρεις χώρες, τη Βουλγαρία, την Αλβανία και την Κύπρο», σημειώνει με ενθουσιασμό, απαριθμώντας τις χώρες που το προϊόν εξάγεται με επιτυχία. Και όσο για το τσιπς που ξεκίνησε στη Βόρεια Ελλάδα, έχει πλέον έντονη παρουσία παντού… έως τη Ρωσία του Μουντιάλ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή