Λιγότεροι και μεγαλύτεροι παίκτες στις τηλεπικοινωνίες

Λιγότεροι και μεγαλύτεροι παίκτες στις τηλεπικοινωνίες

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τέσσερις εταιρείες περιορίζεται πλέον η αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Η ολοκλήρωση της απόκτησης του 100% των μετοχών της εταιρείας Cyta Ηellas από τη Vodafone μειώνει τον αριθμό των παικτών από πέντε σε τέσσερις, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη θέση της Vodafone στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών.

Μεσομακροπρόθεσμα, η Cyta Hellas θα απορροφηθεί από τη Vodafone, καθώς η τελευταία ούτε το όνομα Cyta ούτε τα χρώματά της μπορεί να αξιοποιήσει. Επίσης, δεν έχει κανένα λόγο να το πράξει, δεδομένου ότι το όνομα Vodafone έχει και μεγαλύτερη αξία και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα.

Kατά τη διαδικασία απορρόφησης της Cyta Hellas, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου Vodafone στην Ελλάδα, Χάρη Μπρουμίδη, επιδίωξη είναι η αξιοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερου προσωπικού από την πλευρά της απορροφώμενης επιχείρησης. Μάλιστα, για την επίτευξη του στόχου αυτού, η Vodafone είχε αναστείλει τις όποιες προσλήψεις από τις αρχές του έτους, όταν δηλαδή συμφωνήθηκε η εξαγορά της Cyta Hellas από τη Vodafone Ελλάδος.

H εξαγορά της Cyta Hellas έναντι 118,1 εκατ. ευρώ έγινε με μετρητά. Η εταιρεία αποκτήθηκε καθαρή από πλευράς χρεών, δεδομένου ότι τις όποιες οφειλές της ανέλαβε ο πωλητής, δηλαδή η κυπριακή Cyta. Mε βάση το προσφερόμενο τίμημα, η Vodafone πρόσφερε περίπου 450 ευρώ για κάθε συνδρομητή σταθερής τηλεφωνίας και Internet. Η Cyta Hellas στο τέλος του 2017 είχε περίπου 276 χιλ. συνδέσεις τηλεφωνίας και 258 χιλ. ευρυζωνικές συνδέσεις. Η εταιρεία ομολογουμένως έχανε μερίδιο αγοράς, παρά την επιθετική πολιτική που είχε αναπτύξει. Η Cyta Ηellas ωστόσο είχε και ένα δεύτερο ισχυρό περιουσιακό στοιχείο. Το σχετικά εκτεταμένο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο στην Κρήτη και στη Δυτ. Μακεδονία που είχε αναπτύξει από το 2010 και μετά, στο πλαίσιο του επιδοτούμενου από το ΕΣΠΑ έργου των περιφερειακών ευρυζωνικών δικτύων. Και χάρις στο δίκτυο αυτό, η εταιρεία διατηρεί ένα εκτεταμένο και δυναμικό πελατολόγιο τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ειδικά στη μεγαλόνησο. Ως συνέπεια, η εξαγορά της θα ενισχύσει τη θέση της Vodafone στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και ειδικά στις σταθερές επικοινωνίες, όπου η Cyta Hellas είχε αξιοσημείωτη παρουσία. Αντίθετα, υποτυπώδης θεωρείται η παρουσία της στην αγορά κινητής τηλεφωνίας –κυρίως ως μεταπωλητής της Vodafone– και της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Στη σταθερή τηλεφωνία, η Cyta Hellas είχε στο τέλος του 2017 μερίδιο αγοράς της τάξης του 7% σε όρους ευρυζωνικών συνδέσεων. Το μερίδιο αυτό, προστιθέμενο σε εκείνο της Vodafone (17,4%), δημιουργεί τον πρώτο εναλλακτικό πάροχο στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, με μερίδιο που πλησιάζει 25%. Η Vodafone, με την κίνησή της αυτή, εδραιώθηκε στη Νο 2 θέση πίσω από τoν ΟΤΕ (μερίδιο 47,0%), ενώ διεύρυνε την απόστασή της από τον δεύτερο πάροχο, που είναι η Wind και η οποία στο τέλος του 2017 είχε μερίδιο αγοράς 14,8%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή