Iστορικό υψηλό στη διακίνηση κοντέινερ μέσω του Πειραιά τον Ιούνιο

Iστορικό υψηλό στη διακίνηση κοντέινερ μέσω του Πειραιά τον Ιούνιο

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά σημείωσε νέο ιστορικό υψηλό τον φετινό Iούνιο και, συγκεκριμένα, μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση της μητρικής Cosco Shipping Ports, o ΟΛΠ κατέγραψε και πάλι την κορυφαία επίδοση μεταξύ των λιμανιών του εξωτερικού, καθώς κατά τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν συνολικά 374.300 εμπορευματοκιβώτια, επίδοση που συνιστά αύξηση της τάξεως του 18,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Το προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ είχε καταγραφεί τον αμέσως προηγούμενο μήνα, δηλαδή τον Μάιο, όταν είχαν διακινηθεί συνολικά 360.500 εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση της τάξεως του 16,7% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, η διακίνηση από το λιμάνι του Πειραιά άγγιξε τα 2,075 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, όντας υψηλότερη κατά 18,4% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Εφόσον διατηρηθεί ο σημερινός ρυθμός, είναι πιθανή η εκτόξευση της ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε πάνω από 4 εκατ., μέγεθος που θα αποτελέσει επίσης ιστορικό υψηλό (χωρίς να υπολογίζεται μάλιστα και η συμβολή του Προβλήτα Ι).

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η άνοδος της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων αποδίδεται τόσο στη στρατηγική θέση του ελληνικού λιμανιού (πρόκειται για το πρώτο μεγάλο λιμάνι μετά τη Διώρυγα του Σουέζ) όσο και στο ότι πλέον διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο τροφοδοτικών γραμμών (feeder services) πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για όλα τα κοντινά λιμάνια της Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και της Αδριατικής, εξυπηρετώντας τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες και συμμαχίες, μέσω των κατάλληλων υποδομών.

Οπως επισημαίνουν πλέον και διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο Πειραιάς, έχοντας αποκτήσει κομβικό ρόλο στον νέο Δρόμο του Μεταξιού, που έχει εμπνευστεί η Κίνα, στο πλαίσιο του προγράμματος «One Belt, One Road», δρέπει και τα αντίστοιχα οφέλη, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι το 2019 θα αποτελέσει όχι μόνο το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, αλλά κι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, εκτοπίζοντας το Αμβούργο, το οποίο σήμερα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στη Γηραιά Ηπειρο. Σύμφωνα με τον σημερινό σχεδιασμό, η διοίκηση της Cosco δρομολογεί την αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε πάνω από 5 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2019.

Συνολικά, ο κινεζικός όμιλος δρομολογεί επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ έως το 2026 στις λιμενικές εγκαταστάσεις και άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ σε συνδεδεμένα έργα, πέριξ του λιμανιού, όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή παλαιών κτιρίων αποθήκευσης σε πολυτελή ξενοδοχεία.

Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2009, από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί μόλις 665.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ το 2010 το πρώτο πλήρες έτος παρουσίας της Cosco, μέσω της θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), το σχετικό μέγεθος είχε ήδη αυξηθεί σε 1,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή