Ο ΔΗΚΤΗΣ (24/07/18)

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Θα κάνουμε άλλη εταιρεία, αν χάσουμε»

Τη δημιουργία μιας νέας κατασκευαστικής εταιρείας προαναγγέλλει η πλευρά Μπόμπολα-Κούτρα σε περίπτωση που χάσει τον έλεγχο της «Ελλάκτωρ» και υποχρεωθεί σε «άτακτη έξοδο» από τον όμιλο. Ενόψει της αυριανής, κρίσιμης για το μέλλον του ομίλου, γενικής συνέλευσης, ο κ. Δημήτρης Κούτρας διαμήνυσε, μέσω συνέντευξής του σε κυριακάτικο φύλλο, ότι «αν χάσουμε, θα φτιάξουμε άλλη εταιρεία». Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι ένα μέρος των εργαζομένων –κυρίως όσοι βρίσκονται στην «Ακτωρ»– θα ακολουθήσει τους κ. Μπόμπολα και Κούτρα στο νέο τους εγχείρημα. Αναμένεται με ενδιαφέρον η αντίδραση των αδελφών Καλλιτσάντση σε ένα τέτοιο σενάριο, το οποίο θα μπορούσε δυνητικά να αποδυναμώσει την επόμενη μέρα της «Ελλάκτωρ». Από την άλλη, η δημιουργία μιας ισχυρής εταιρείας απαιτεί κεφάλαια τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει διαθέσει η πλευρά των κ. Μπόμπολα-Κούτρα για τη διατήρηση του ελέγχου της «Ελλάκτωρ». Ισως να κρατούν κεφάλαια για τη νέα εταιρεία…

Αίτημα για την παράταση υποβολής δηλώσεων

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων ζητούν ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών και το Οικονομικό Επιμελητήριο. Ο Εμπορικός Σύλλογος ζητεί δεύτερη παράταση έως τις 16 Αυγούστου, με μετακύλιση και των δόσεων στα τέλη Αυγούστου, αντίστοιχα, ενώ το Οικονομικό Επιμελητήριο ζητεί παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τις 31 Ιουλίου για τα φυσικά πρόσωπα και έως τις 10 Αυγούστου για τα νομικά. Εστιάζουν στο γεγονός ότι τα τεχνικά προβλήματα είναι πολλά και ο χρόνος που απομένει δεν επαρκεί.

Εκτός από περίφραξη, απαιτείται και φωτοσήμανση

Φέρνει τρένα η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά φέτος θα κινηθούν δοκιμαστικά μόνο στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα. Τα τρένα, που θα τρέχουν με 200-250 χλμ. την ώρα, δεν θα φθάσουν στην Αθήνα ούτε το 2020. Και αυτό γιατί, εκτός από την ηλεκτροδότηση της γραμμής, απαιτείται και η περίφραξή της, ώστε οι συρμοί «Λευκό βέλος» και «Ασημένιο βέλος» της Ferrovie να μη συναντήσουν οχήματα ή ζώα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ατυχήματα. Επίσης, μέχρι τότε οι Ιταλοί ελπίζουν ο ΟΣΕ να έχει δημιουργήσει και στοιχειώδη φωτοσήμανση.

Η Εθνική προχωρεί σε reverse split

Για να καταστήσει ελκυστικότερες τις μετοχές της προς τους επενδυτές, προχωράει στο reverse split (10 παλαιές για μία νέα μετοχή) η Εθνική Τράπεζα, μετά και τη διαπραγμάτευσή τους σε χαμηλά επίπεδα, τόσο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου το 2015 όσο και κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, όπως αναφέρει. Ετσι, το Δ.Σ. θα προτείνει στη γενική συνέλευση τo reverse split ως μια τεχνική για τη βελτίωση των χρηματιστηριακών χαρακτηριστικών της τιμής της μετοχής, με τη μείωση του συνολικού αριθμού των μετοχών να έχει επίσης ως αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών ανά μετοχή.

Πρωτότυπα μαθήματα εταιρικής διακυβέρνησης

Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος, δεν χρειάζεται και δεν προβλέπεται πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, δεν καταργείται, ούτε μειώνεται η έκπτωση 15% στους συνεπείς καταναλωτές. Τάδε έφη ο επικεφαλής της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης σε συνέντευξή του στο «Βήμα», μετά το σάλο που προκάλεσαν οι δημοσιογραφικές αποκαλύψεις για το περίφημο Project Compass που εκπόνησε η McKinsey και ενέκρινε το Δ.Σ. της ΔΕΗ, χωρίς τα μέλη του να το πάρουν στα χέρια τους. Το γιατί δεν δόθηκε στα μέλη του Δ.Σ. έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τρόπο λειτουργίας και διαφάνειας της εισηγμένης ΔΕΗ. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο κ. Παναγιωτάκης είπε ότι δεν δόθηκε στα μέλη για να μη διαρρεύσει!

«Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το business plan της ΔΕΗ, όπως συζητήθηκε σε πολύωρη συνεδρίαση του Δ.Σ., είναι επαρκέστατα», δήλωσε και υποστήριξε εν ολίγοις ότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν έχουν κανένα κενό, αφού ενημερώνονται από τη διοίκηση, δηλαδή από τον ίδιο. Με μια συνέντευξη ο κ. Παναγιωτάκης εγκατέλειψε το buisness plan για το οποίο η ΔΕΗ πλήρωσε περίπου 1,8 εκατ. ευρώ και, παράλληλα, αμφισβήτησε την αναγκαιότητα του Δ.Σ. της εισηγμένης, παραδίδοντας πρωτότυπα μαθήματα εταιρικής διακυβέρνησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή