Το πόρισμα του ΑΔΜΗΕ για το μπλακ άουτ της 22ας Αυγούστου στην Αττική

Το πόρισμα του ΑΔΜΗΕ για το μπλακ άουτ της 22ας Αυγούστου στην Αττική

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Eκρηξη στο εσωτερικό του διακόπτη στο Κέντρο Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Παλλήνης, ενώ βρισκόταν σε κλειστή θέση και όχι κατά τη διάρκεια κάποιου χειρισμού, διαπίστωσε ο ΑΔΜΗΕ κατά την εργαστηριακή ανάλυση που ακολούθησε το πόρισμα για τα αίτια του μπλακ άουτ της Αττικής στις 22 Αυγούστου. Το ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε στο εσωτερικό του διακόπτη καθιστούσε ουσιαστικά αδύνατη την ανίχνευση του σφάλματος εκ των προτέρων, ενώ επιβεβαιώνει ότι η αστοχία αποτελεί εξαιρετικά σπάνιο γεγονός, με βάση και τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Μεγάλων Ηλεκτρικών Συστημάτων (CIGRE) που διατηρεί βάση δεδομένων για τις βλάβες που εκδηλώνονται στα δίκτυα ηλεκτρισμού, σημειώνει ο ΑΔΜΗΕ σε σχετική ανακοίνωσή του. Οπως μάλιστα τονίζει, θα προσφύγει σε τρίτο φορέα (εξωτερικό εμπειρογνώμονα) για να διερευνήσει εάν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες σε σχέση με τον κατασκευαστή του διακόπτη.

Ο διαχειριστής διευκρινίζει επίσης ότι οι τακτικοί προληπτικοί έλεγχοι για τη συντήρηση του συστήματος μεταφοράς είχαν ολοκληρωθεί στις αρχές του καλοκαιριού, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. Οσον αφορά τους έκτακτους ελέγχους που έλαβαν χώρα την περίοδο 24-30 Αυγούστου, ανακοινώνεται ότι το αρμόδιο προσωπικό της Διεύθυνσης Συντήρησης Συστήματος Μεταφοράς επιθεώρησε τον εξοπλισμό των ΚΥΤ Αγίου Στεφάνου, Αχαρνών, Κουμουνδούρου, Παλλήνης, Θεσσαλονίκης, Λαγκαδά, Λάρισας, Καρδιάς, Αγίου Δημητρίου, Αμυνταίου, Μελίτης, Τρικάλων και Νέας Σάντας.  Η επιθεώρηση επεκτάθηκε και στους Υποσταθμούς Δόξας, Λαμίας και Κορίνθου.

Σε καμία περίπτωση δεν εντοπίστηκαν προβλήματα που να απαιτούν άμεσες διορθωτικές κινήσεις.

Τέλος, σε σχέση με τη συντήρηση του συστήματος μεταφοράς, επισημαίνει ότι τα ποσά που δαπανά ο ΑΔΜΗΕ για τον λόγο αυτό όχι απλώς δεν μειώθηκαν, αλλά αντιθέτως αυξήθηκαν την τελευταία διετία. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες συντήρησης του συστήματος μεταφοράς (περιλαμβανομένων και των βλαβών) διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. ευρώ το 2015, στα 39 εκατ. ευρώ το 2016 και στα 39,5 εκατ. ευρώ το 2017.

Στην ενίσχυση ή και στην αναβάθμιση 16 υποβρύχιων διασυνδέσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση του κανόνα «Ν-1», δηλαδή να μην υπάρχει διακοπή αν παρουσιαστεί πρόβλημα σε ένα από τα κύρια καλώδια διασύνδεσης, προγραμματίζει ο ΔΕΔΔΗΕ μετά το μπλακ άουτ της Υδρας.

Συγκεκριμένα, νέα υποβρύχια καλώδια προβλέπεται να ποντιστούν στα εξής σημεία: κόλπος Καλλονής Λέσβου (το 2020), Πήλιο – Σκιάθος (2021), Πάρος – Αντίπαρος και Τροιζηνία – Πόρος (2022), Κάλυμνος – Λέρος και Κεραμωτή – Θάσος (2023).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή